וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיבל בציוד ההרדמה: רופא בצרפת מואשם בהרעלה של 17 מטופלים

מכתב האישום עולה כי ד"ר פרדרדיק פשיר בן ה-47 חיבל בכוונה בציוד ההרדמה של עמיתו לעבודה כדי לגרום למצב חירום בו יוכל להראות את יכולותיו המקצועיות. הוא דחה את הטענות כלפיו, ואם יורשע, ירצה מאסר עולם. התביעה: "הוא המכנה המשותף בכל מקרי ההרעלה"

בית חולים. GettyImages
בית חולים/GettyImages

התביעה בצרפת הגישה השבוע לבית המשפט כתב אישום נגד רופא מרדים שהרעיל 17 מטופלים. לטענתה, ד"ר פרדרדיק פשיר בן ה-47 חיבל בכוונה במכשור ההרדמה של עמיתיו בעבודה כדי ליצור מצב חירום בו יוכל להראות את יכולותיו המקצועיות. פשיר דוחה את הטענות כלפיו. אם יורשע, ירצה מאסר עולם.

כתב האישום הוגש לאחר שבמהלך השבוע האחרון פשיר נחקר בעניין 66 מקרים בהם חולים, מגיל ארבע ועד 80, הנחשבים כבעלי סיכון נמוך, לקו בדום לב במהלך ניתוחים שביצע. 17 מקרי ההרעלה נמצאים בין עשרות המקרים שבעניינם נחקר.

עורך דינו, ז'אן-ייבס לה בורג, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי החקירה המשטרתית לא הוכיחה דבר. "קיימת אפשרות שד"ר פשיר אכן ביצע את ההרעלות, אך זו רק השערה הנשארת בגדר השערה", אמר והוסיף כי "יש להדגיש את חזקת החפות".

עוד ידיעות מהעולם:
דיווח: איראן סברה שארה"ב עומדת לתקוף - ולכן נערכה למתקפות נגד
גרמניה אישרה הצעת חוק המגדירה את תנועת ה-BDS כאנטישמית
היסטוריה באסיה: הפרלמנט בטייוואן אישר נישואים חד-מיניים

בית חולים בסאלנשס שצרפת, אילוסטרציה. רויטרס
בית חולים בצרפת, אילוסטרציה/רויטרס

התובע הציבורי, אטיין מנטאו, אמר לתקשורת המקומית כי ד"ר פשיר היה "המכנה המשותף" בכל אותם מקרים, ואף היה ידוע בסכסוכיו עם שותפיו לעבודה. "הוא כמעט תמיד היה נוכח בקרבת חדר הניתוחים כשהמקרים אירעו", אמר.

זו לא הפעם הראשונה שפשיר נחקר בחשד להרעלה. במאי 2017, שופט בבית המשפט בעיר בסנקון שבמזרח צרפת, הורה לפתוח בחקירה אחר פשיר בחשד להרעלת שבעה מטופלים. הוא שוחרר, אך נאסר עליו לעסוק ברפואה.

פשיר עצמו כאמור הכחיש את הטענות נגדו ועורכי דינו האשימו את המשטרה בשיבוש החקירה באמצעות שימוש בהצהרות שנתן במהלך החקירה הראשונית. "לא משנה מה תהיה התוצאה של כל זה, הקריירה שלי נגמרה", אמר הרופא המרדים במהלך מסיבת עיתונים שנערכה ביום חמישי. "אי אפשר לסמוך על רופא שבשלב מסוים תויג כמרעיל...המשפחה של הרוסה ואני חושש לילדיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully