וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה בחוף הים: להקת דולפינים וצב ים הגיעו לנמל אשדוד | צפו

17.5.2019 / 21:55

בעקבות דיווח על רשת רפאים שנתקעה בסלעים של שובר הגלים בנמל אשדוד, פקחים ימיים זכו לצפות בחיות הים הנדירות - ולתעד אותן. "המפגש האקראי עמם מאפשר לנו לצפות בכמה רגעים בחיים שלהם, לעקוב אחרי הפרטים ולזהות אותם"

צילום: רשות הטבע והגנים

לידי אנשי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים הגיע אתמול (חמישי) דיווח על רשת רפאים התפוסה בשובר הגלים של נמל אשדוד. צוללני היחידה הוציאו מתחת למים רשת דייגים גדולה שהייתה תפוסה על הסלעים ואיימה לפגוע בשפע התת-ימי הנמצא באזור בשמורת הטבע הימית המוצעת - שמורת אבטח. בדרך להוצאת הרשת, זכו אנשי היחידה הימית לראות להקת דולפינים מצויים וצב ים חום השוחים באזור.

בצמוד וממערב לשטח השמורה מקודמת תכנית לשמורה ימית מוצעת שתהיה גדולה יותר ותרחיב את שטח השמורה הקיימת במטרה להגן בצורה טובה יותר על שפע בעלי החיים הנמצאים בה. הנמל הוא הקצה הצפוני של "ים אבטח", שמורת טבע ימית בהליכי תכנון. היא גובלת בשמורה הימית המקבילה בים לשמורת "חולות ניצנים" המשתרעת למרחק של כ-300 מטרים מקו החוף.

עוד בוואלה! NEWS
עדות העוזרת של מילצ'ן: "נתניהו דרש - עשי מה ששרה אומרת"
לצלוף במטוס מבלי שירגיש: המענה של ישראל לטילים המתקדמים של סין
שכני הנרצחת מחולון על מעצר החשוד: "כולם ידעו שהאיש הזה מסוכן"

להקת דולפינים נצפתה בחופי אשדוד. אתר רשמי
דולפינים בחופי אשדוד, היום/אתר רשמי

שמורת הטבע אבטח, הממוקמת צפונית לאשקלון, בעלת קרקעית חולית יוצאת דופן הכוללת מאות מינים שונים של בעלי חיים עם מגוון ביולוגי גדול המשתנה בעקביות. זאת בשל הגירת בעלי חיים ימים מתעלת סואץ ובשל התחממות מי הים.

גיא לויאן, מנהל מרחב ים במחוז מרכז של רשות הטבע והגנים, סיפר כי חוץ מ"אי הסלע", האזור מתייחד בבית גידול חולי, המאפשר התפתחות אידיאלית למינים שונים של דגים. זאת בניגוד לחופי הצפון הסלעיים, בהם מערות וקניונים, כמו למשל באזור השמורה הימית באכזיב וראש הנקרה.

עוד באותו נושא

צפו בדג הגדול בעולם: כריש לווייתן נצפה בשמורת האלמוגים באילת

לכתבה המלאה
צב ים נצפה בחופי אשדוד. צילום: דוד חלפון. אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים), אתר רשמי
צב ים אותר בחופי אשדוד, היום/אתר רשמי, צילום: דוד חלפון. אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים)

לדברי לויאן, "אחד מבעלי חיים אלה הוא הדולפין המצוי, שלמרות שמו הוא ממש לא מצוי והוא בסכנת הכחדה ממשית בים התיכון". עוד הוסיף כי "לשמחתנו אנחנו מצליחים מפעם לפעם לצפות בדולפינים אלה וכמובן שאנחנו רוצים לראות את אוכלוסייתם גדלה, משגשגת ויציבה. המפגש האקראי עמם מאפשר לנו לתעד כמה רגעים בחיים שלהם, לעקוב אחרי הפרטים ולזהות אותם על פי סימנים מיוחדים, כמו צלקות על גופם, צורת הסנפירים ועוד".

"אנחנו רואים אותם ואת שאר האוכלוסייה המקומית ועוקבים אחריהם מאז נכנסנו למים כשהחלה היחידה הימית לעבוד לפני כשנה. באירוע הזה ספציפית, אנשי רשות הטבע והגנים, דוד חלפון ואביתר בן אבי, זיהו צב ים ש"אם מסתכלים טוב רואים שדג דבק (רמורה) נדבק לתחתיתו של הצב, ונע איתו". לדבריו, העובדה הזו משמחת כי ''אנחנו בעונה בה נקבות הצבים תתחלנה עוד מעט לעלות לחוף ולהטיל את ביציהן, וטוב לראות שהכל כרגיל בקהילה שלהם ושנתקלים בהם בשוטף".

דולפינים אותרו בחופי אשדוד. (צילום: דוד חלפון. אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים), אתר רשמי
דולפינים בחופי אשדוד, היום/אתר רשמי, (צילום: דוד חלפון. אביתר בן אבי רשות הטבע והגנים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully