וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישורים על פני קשרי משפחה: טראמפ הציג רפורמה במדיניות ההגירה

נשיא ארה"ב הציג את תכנית ההגירה החדשה שלו, שתעניק אשרות על בסיס השכלה והצעות עבודה במקום על בסיס קשרים עם אמריקנים. הוא יתקשה להעביר את הרפורמה בקונגרס ללא תמיכת הדמוקרטים, שתקפו אותו: "למהגרים אין ערך אם אין להם תואר בהנדסה?"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שישי) כי הוא רוצה לשנות את מערכת ההגירה כך שהיא תיתן עדיפות בהענקות אשרות למהגרים משכילים, הדוברים אנגלית שוטפת ומקבלים הצעות עבודה, במקום למהגרים בעלי קשרי משפחה עם אמריקנים. תכניתו החדשה מנסה לאחד בין הרפובליקנים - שחלקם תומכים בהגירה ואחרים מבקשים להגביל אותה - לקראת הבחירות לנשיאות ולקונגרס שיתקיימו ב-2020.

אולם, סיכוייה של הרפורמה לעבור בקונגרס נמוכים במצב הנוכחי, שבו הדמוקרטים מחזיקים ברוב בבית הנבחרים. בדבריו בבית הלבן פנה טראמפ לרפובליקנים ואמר כי "אם מאיזושהי סיבה, אולי פוליטית, לא נוכל לגרום לדמוקרטים לאשר את תכנית ההגירה המבוססת על כישורים, אז נאשר אותה מיד לאחר הבחירות כשניקח בחזרה את בית הנבחרים, נשמור על הרוב בסנאט וכמובן, נמשיך להחזיק בנשיאות".

לקריאה נוספת:
עם מספר טלפון בנעליו: ילד בן 3 אותר לבדו בגבול ארה"ב-מקסיקו
המחנות מתפוצצים: טראמפ איים, ומקסיקו מחריפה את המאבק במהגרים
ההצעה החדשה של טראמפ: מבקשי מקלט ישלמו על תהליך הקליטה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את תכנית ההגירה שלו בבית הלבן ב-16 במאי 2019. רויטרס
תכנית שסיכוייה לעבור נמוכים. טראמפ מציג את תכנית ההגירה, היום/רויטרס

נכון לעכשיו, שני שלישים מ-1.1 מיליון האנשים המורשים להגר לארצות הברית בכל שנה מקבלים אשרה לתושבות קבע באמצעות קשרי משפחה. טראמפ מציע לשמור על המספר, אך לשנות את השיטה כך שתתבסס על הערך שיש לאותם המהגרים, בדומה למערכת ההגירה הנהוגה בקנדה. לפי התכנית, 57% מהאשרות יינתנו על בסיס תעסוקה או כישורים.

אולם, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה כי השימוש במונח "ערך" הוא מתנשא. "הם אומרים שלמשפחה אין ערך? הם אומרים שרוב האנשים שבאו לארצות הברית בהיסטוריה של מדינתנו, הם חסרי ערך, כי אין להם תואר בהנדסה?", אמרה מנהיגת הדמוקרטים לכתבים.

עוד באותו נושא

ההצעה החדשה של טראמפ: מבקשי מקלט ישלמו על תהליך הקליטה

לכתבה המלאה
מהגרים ממרכז אמריקה מלווים על ידי אנשי משמר הגבול של ארה"ב אחרי שחצו את גבול מקסיקו אל העיירה אל פאסו, 3 בדצמבר 2018. רויטרס
הרפורמה לא נוגעת בחלק מהנושאים המרכזיים. מהגרים בלתי חוקיים בגבול מקסיקו/רויטרס

רפורמת ההגירה פותחה על ידי חתנו של טראמפ ויועצו הבכיר, ג'ארד קושנר, וכן סטיבן מילר, יועץ הידוע בעמדותיו הנוקשות לגבי הגירה. כדי שתאושר בקונגרס, יהיה עליה לקבל את תמיכתם של חלק מהדמוקרטים. מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר ביקר את הבית הלבן על כך שלא התייעץ עם מחוקקים ממפלגתו, ואמר כי זה מוכיח שההצעה איננה רצינית.

תכניתו של טראמפ כללה גם הצעות להגברת הביטחון בגבול כדי לנסות למנוע מאנשים לחצות אותו באופן בלתי חוקי, וכן שינויים משפטיים שנועדו לבלום את זרם המהגרים מאמריקה הלטינית המבקשים מקלט. עם זאת, היא איננה נוגעת בכמה מהסוגיות המרכזיות, הקשורות ל-11 מיליון המהגרים הבלתי חוקיים, שחלקם חיים בארצות הברית במשך שנים, וכן להגנה על ילדיהם, "החולמים".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בגבעת הקפיטול ב-2 במאי 2019. רויטרס
מחתה על השימוש במילה "ערך". פלוסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully