וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בריחת עציר: שב"ס ידיח שני מפקדים ביחידת נחשון

17.5.2019 / 8:30

אחרי שעציר שהובא לדיון בבית משפט השלום ניסה להימלט דרך לשכת השופט, בשב"ס החליטו לנקוט צעדים נגד שורת בעלי תפקידים, כך נודע לוואלה! NEWS. במקביל, נבדק האם אירע מקרה זהה לפני יותר משנה - שלא דווח לפיקוד הבכיר בשב"ס

מפקד יחידת נחשון אילן סברסקי 30 למרץ 2017. ראובן קסטרו
נבדק אם מקרה שאירע לפני שנה לא הועבר לידיעת הדרג הבכיר. יחידת נחשון עם עצורים/ראובן קסטרו

בעקבות בריחת עציר לפני כשבועיים, מפקד יחידת נחשון של שירות בתי סוהר (שב"ס) במתחם בית משפט השלום בתל אביב יודח מתפקידו. בנוסף אליו, מפקד זוטר יותר יודח אף הוא. במקביל, ממלא מקום נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, הנחה לבדוק מידע שממנו עולה כי לפני יותר משנה התרחש אירוע זהה בבית המשפט.

בתחילת החודש עציר שהובא לדיון בעניינו בבית המשפט זינק לעבר השופט, רועי פרי, וניסה להימלט דרך לשכתו. מאבטחים ולוחמי היחידה הצליחו לתפוס אותו. מחקירה ראשונית עולה כי העציר - ישי חוטר בן ה-19 מבני ברק שנעצר בחשד לגניבה, החזקת רכוש גנוב, איומים והסגת גבול - לא היה אזוק על פי נהלי בית המשפט.

לקריאה נוספת:
8.5 שקל לשעה, בלי תנאים סוציאליים: עתירה נגד תנאי עבודת האסירים
חולדות וצחנה בבידוד, קשירה למיטה: כך נראים בתי הכלא בישראל
כניעה לחמאס או הפגת מתח מיותר: אתגרי ההסכם עם האסירים

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

על פי המידע שנבדק, לפני יותר משנה לוחם ביחידת נחשון, שחלף במסדרון בית המשפט בתל אביב, זיהה עציר אזוק שהגיע למעלית במבנה. עוד עולה כי הלוחם הצליח לעצור את העצור הנמלט. בשב"ס בודקים האם דרג פיקוד היחידה תיחקר את האירוע - אך לא העביר את המידע לפיקוד יחידת נחשון ופיקוד שב"ס.

בעקבות המידע, הוחלט להקים צוות בדיקה למקרה הקודם. כמו כן, גורם בכיר בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מעבר להדחת שני המפקדים, בעקבות בריחת העציר נבחנים צעדים נגד שורת בעלי תפקידים ביחידת נחשון.

לפי שב"ס, ממצאי ועדת חקירת בריחת העציר הוגשו למ"מ נציב בתי הסוהר, שהחליט לנקוט צעדים כנגד מספר קצינים וסוהרים. בשב"ס אמרו כי "לאחר ביצוע הליך סדור של ועדת חקירה בראשות תת גונדר שהוקמה בשב"ס לבדיקת האירוע, המעורבים בו וביצוע השלמות חקירה נוספות - הוצגו ממצאי ועדת החקירה בפני גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר ביום ה-13 במאי 2019. הוועדה ניסחה המלצות הן במישור המערכתי והן במישור האישי כלפי קצינים סוהרים שהיו מעורבים באירוע וההמלצות יישקלו על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, החלטות יתקבלו בהתאמה".

עוד הוסיפו בשב"ס כי "בשלב זה החליט מ"מ הנציב על העברתם המידית של שני לוחמי יחידת נחשון שהיו מעורבים באירוע - מפקד מתחם בית המשפט ואחראי אולם המשפט ליחידות שטח אחרות". בנוגע למקרה השני, שהתרחש לפני יותר משנה, אמרו בשב"ס כי "הוקמה וח"ק (ועדת חקירה) לבדוק האם לפני כשנתיים התרחש אירוע שלא דווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully