וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידעה על כוונתו להפוך לשהיד": אם המחבל מברקן הורשעה

16.5.2019 / 19:03

בית המשפט הצבאי הרשיע את ופאא נעאלווה בכך שידעה על כוונת בנה לבצע את הפיגוע, אך לא עצרה בעדו. "עדותה של האם הייתה מגמתית, גרסתה השתנתה שוב ושוב", אמרה השופטת. מעצרה הוארך עד תום ההליכים

צילום: שלומי גבאי עריכה: ליר שפיגלר

בית המשפט הצבאי שומרון בסאלם הרשיע היום (חמישי) את ופאא נעלאווה, אמו של אשרף נעלוואה, שביצע את הפיגוע בברקן. האם הורשעה בכך שידעה על כוונות בנה לבצע פיגוע ולא עצרה בעדו. מעצרה הוארך עד תום ההליכים. טיעונים לעונש יתקיימו ביום שלישי הבא, 21.5.

השופטת סא"ל דליה קאופמן אמרה כי "עדותה של האם הייתה מגמתית, גרסתה השתנתה שוב ושוב". עוד אמרה כי האם "ידעה על כוונתו להפוך לשאהיד ולמוות, שמחזיק בנשק, על כוונתו לפגוע בישראלים, דיווחה על כך לאבי המשפחה", וקבעה כי לא ניתן לפטור אותה מהרשעה.

בהכרעת הדין היא ציטטה ממאמר של פרופ' מרדכי קרמניצר, "החובה להלשין או החובה לדווח" בו ציין "מן העיקרון של קדושת החיים", אשר "בשים לב לחשיבות הטלת חובת הדיווח לשם מניעת רצח הנה מתבקשת, ואולי אף מתחייבת, מכוח הפער העצום בין הערך של חיי אדם שניתן להציל לבין המאמץ המינימלי והפגיעה הקלה באוטונומיה ובחירות הפעולה".

לקריאה נוספת
עלה לקומה השנייה, אזק את קים - וירה: כך נראו רגעי האימה בפיגוע בברקן
"להתראות לילדה הכי יפה בגן": הנרצחת בפיגוע בברקן הובאה למנוחות
"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות

אמו של המחבל מברקן בבית המשפט הצבאי בסלאח 16 במאי 2019. שלומי גבאי
אמו של המחבל מברקן בבית המשפט הצבאי בסלאח, היום/שלומי גבאי

מכתב האישום עלה כי אמו של המחבל, וופא נעאלווה ידעה שיש בידיו נשק וכי הוא מתאמן בו. נעאלווה אף ציין בפניה כשבועיים לפני הפיגוע כי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד". כמו כן, עולה כי האם יידעה את אחיו בפרטים - אך השניים לא פעלו למנוע את הפיגוע.

בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון, שאירע בחודש אוקטובר האחרון, נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי. "טוב מאוד, כל הכבוד", הגיב באולם רפי לבנגרונד, אביה של קים. בינו לבין משפחת הנאשמת היו חילופי דברים קשים.

בדיון נכח גם עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את משפחות הנרצחים. "לפי חומר הראיות והחקירות שנחשפנו אליהם במהלך הדיונים, אם המחבל הייתה מודעת היטב לכוונות הטרור של בנה. ציפינו שהאימא תורשע באי מניעת הפיגוע הרצחני. אנו נמשיך ללוות את התיק ובמהלך הטיעונים לעונש נדרוש החמרה של הענישה וגם נגיש בע"ה תחשיבי נזק בדרישה לחייב את האמא בתשלום פיצויים בגין מעשיה", אמר בלייכר.

עוד באותו נושא

מהפשיטה על הבניין עד חילופי האש: צפו במבצע לחיסול המחבל מברקן

לכתבה המלאה
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
נרצחה בפיגוע, קים לבנגרונד/מערכת וואלה! NEWS

רפי לבנגרונד אמר לאחר ההחלטה כי "אנחנו שמחים שהרשיעו את אם המחבל ונקווה שהעונשים שהיא תקבל יהיו בהתאם להרשעה. היא ידעה בלי שום צל של ספק שהיא אשמה, שהיא לא מנעה פשע. היא ידעה בדיוק מה הבן שלה עומד לעשות. אנחנו נתבע אותה גם נזיקית, כספית, על כל הנזק שהיא עשתה".

מוקדם יותר, באולם אחר, העיד בנה אמג'ד, אחיו של אשרף, המואשם גם הוא בפרשה. הוא העיד במשפטו של האב, וסירב לדבר. התביעה טוענת כי גם הוא ידע וכי הוא סיפר לאם על החזקת הנשק של בנה. בשני הדיונים של האם ישבו גם בתה וחתנה.

לפני כחמישה חודשים כוחות צה"ל הרסו את ביתו של וואפה נעלאווה. בתחילת החודש אישר בג"ץ להרוס את ביתו, זאת לאחר שבני משפחתו הגישו עתירה נגד ההריסה. כמה ימים לפני כן הרגו לוחמי ימ"מ את המחבל במהלך חילופי אש במבנה בו התבצר במחנה הפליטים עסכר בשכם. קצין בכיר הסביר לאחר האירוע, כי העיכוב בתפיסתו נבע משום שהמחבל פעל לבדו, תוך החלפת סייענים בתדירות גבוהה.

(עדכון ראשון 16:59)

זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, .
רפי לבונגרד ואחיינו ערן לב בבית המשפט הצבאי סאלם 16 במאי 2019. שלומי גבאי
רפי לבונגרד ואחיינו ערן לב בבית המשפט הצבאי סאלם/שלומי גבאי
אשרף נעאלווה, המחבל מפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אשרף נעאלווה, המחבל מברקן/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully