וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורת אזהרה אדומה, מהבהבת: הנ"ט עדיין מאיים על עוטף עזה

16.5.2019 / 10:30

אוטובוס חיילים שנסע אתמול במהלך מהומות יום הנכבה באזור שבו נפגע רק לפני כמה חודשים אוטובוס מטיל מהרצועה, הדגיש את הצורך בחידוד ההנחיות ואמצעי הזהירות. החשש לקראת סוף השבוע: הפלגים הפלסטיניים ינצלו את סיקור האירוויזיון ויכפו על ערוצי הטלוויזיה מסך מפוצל

יום הנכבה, אלפים על הגדר: עשרות פצועים בגבל עזה, חמאס מנסה לשמור על הסדר/טוויטר שיאהב

רמיזתו של שליח קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, כי הג'יהאד האסלאמי הוא האחראי להסלמה האחרונה עם ישראל, עוררה זעם בקרב הארגון. מזכ"ל הארגון, זיאד נחאלה, הצהיר כי הם מודים לדוחא על הסיוע ההומניטרי בסך מאות מיליוני הדולרים, אך לא יקבלו את הביקורת המרומזת שהופנתה כלפיהם. חילופי הדברים האלו מלמדים כי הארגון מורתע - אחרת הם לא היו מנסים להתנער מרמיזותיו של אל-עמאדי.

הבליץ של חיל האוויר על מאות מטרות לאורך רצועת עזה בתגובה לירי הצלף ושיגור 700 רקטות לעבר מדינת ישראל הפעילו את הלחץ הרצוי. התמוטטות הבניינים הגבוהים והסיכול הממוקד של חלפן הכספים של חמאס עשו את שלהם, אך באופן זמני בלבד.

לקריאה נוספת:
ביקורת במערכת הביטחון: מועד יישום ההבנות עם חמאס השבוע - בעייתי
שליח קטאר בעזה: אילו ההסלמה הייתה נמשכת - היה אסון הומניטרי
המתיחות שלפני האירוויזיון: השבוע שבו הפסקת האש עלולה לקרוס

הפגנה בגבול עזה לציון 71 שנה ליום הנכבה 15 במאי 2019. רויטרס
חמאס פעלו למנוע פגיעה בגדר המערכת. הפגנות בעזה, אתמול/רויטרס

ביום שישי נהרג פלסטיני בגבול הרצועה מאש צה"ל ובארגוני הטרור בחרו שלא להגיב. גם אתמול, במהלך הפגנות יום הנכבה, נפוצו ברשתות החברתיות דיווחים לא מאומתים על הרוג פלסטיני, ושוב לא הייתה תגובה. כוחות הריסון של חמאס פעלו מול אלפי המפגינים וברוב המקרים מנעו הגעה לגדר המערכת, אך המבחן האמיתי יהיה בסוף השבוע הקרוב.

הפגנת יום שישי השגרתית תתקיים מחר לאורך גבול רצועת עזה, כשהחום הגבוה בשילוב צום הרמדאן עשויים להיות מתכון לרמת אלימות גבוהה מהרגיל. הרוג נוסף יהיה סף שחמ"ל הפלגים הפלסטיניים יצטרך לשקול אם להגיב עליו בשיגור רקטות או בירי צליפה.

עוד באותו נושא

ירי ופצועים פלסטינים: אלפים ציינו את יום הנכבה ברצועת עזה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בארגוני הטרור בחרו לא להגיב על מותו. עבדאללה ג'ומעה עבד אל-עאל, שנהרג ביום שישי האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך
חשש כי בעזה ינצלו את הסיקור התקשורתי הבינלאומי לכפות על ערוצי הטלוויזיה מסך כפול

בנוסף לכך, במערכת הביטחון לא מתעלמים מגמר האירוויזיון ביום שבת. החשש הוא שגורמים בחמאס, בג'יהאד האסלאמי, או פעילים סוררים מארגונים אחרים עלולים להתפתות ולנצל את הסיקור התקשורתי הבינלאומי כדי לכפות על ערוצי הטלוויזיה מסך כפול - צד אחד יסקר את הגמר ובצד השני תוצאות פיגוע או הפגנות אלימות חריגות בגבול.

למרות הסיוע הכלכלי מקטאר והתחלת יישום ההבנות עם ישראל, המתח העצום שנאגר בתקופה האחרונה ברצועת עזה מצביע שוב ושוב על כך שהכול נזיל והכול יכול להתרחש. כתוצאה מכך, על צה"ל להקפיד על הקצוות ומוקדי החיכוך.

נקודת תורפה בזמן יום הנכבה

אתמול בשעות הצהריים, בעת ש-10,000 פלסטינים הפגינו על גדר המערכת, הגיע אוטובוס חיילים מכיוון גבעת "חץ שחור" אל המחסום המשטרתי שסגר את הגישה למרחב המאוים. היה זה ממש דה ז'ה וו מהמקרה הקודם, בו שוגר טיל נ"ט לעבר אוטובוס חיילים במרחק קצר משם בחודש נובמבר האחרון. זוהי נקודת תורפה שיכולה לפתות צלף פלסטיני או חוליית נ"ט לפתוח באש, גם אם לא קיבלו הוראה מלמעלה. כולם יודעים איך אירוע כזה מתגלגל, ולא בהכרח איך הוא מסתיים.

פגיעת הפצמ"ר באטובוס. אליהו הרשקוביץ, "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
עדיין נקודת תורפה. פגיעת הנ"ט באטובוס, נובמבר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, אליהו הרשקוביץ, "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully