וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במערכת הביטחון: מועד יישום ההבנות עם חמאס השבוע - בעייתי

14.5.2019 / 13:00

לדברי מקורות ביטחוניים, בימים הקרובים אמורות להיכנס לתוקף הקלות עבור האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל במסגרת ההבנות עם ארגוני הטרור ברצועה. גורמים שונים מתחו ביקורת על ההחלטה, בשל האיומים שממשיכים להשמיע חמאס והג'יהאד האסלאמי ברקע האירוויזיון ויום הנכבה

עריכה: מתן חדד ותומר לוי

גורמים במערכת הביטחון מתחו לאחרונה ביקורת על ההבנות בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים. לדברי מקורות ביטחוניים, בימים הקרובים אמורות להיכנס לתוקף הקלות עבור האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. ההקלות כוללות את החזרתם של ביקורי משפחות האסירים והגדלת היקפיהם. כמו כן, יאושרו גם הקניות של האסירים הביטחוניים בקנטינות בבתי הכלא ויורחב וגובה התקציב שעומד לרשות כל אחד מהם. לדברי המקורות, יש הטבות נוספות שטרם פורסמו והובאו לידיעת הציבור.

לדברי גורמי ביטחון, למרות ההבנות שהושגו בין הצדדים והחזרה לשגרה עדיין מרחף איום מרצועת עזה ונמשכים האיומים על כוונות לבצע פיגועים. בצה"ל נערכים בכוחות מתוגברים ומעלים את הדריכות הרבה לגמר האירוויזיון, אך בעיקר לקראת ציון יום הנכבה ברצועת עזה שמהווה מועד רגיש ביותר עבור הפלסטינים. החשש במערכת הביטחון הוא שלמרות ההבנות, יכולים גורמים קיצוניים לנצל את מתח חג הרדמאן וציון יום הנכבה לשיגור רקטות או ביצוע פיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים. לכן הדגישו אותם גורמים כי נכון היה לחכות עם יישום ההבנות כדי לעבור את האירוויזיון.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר הסדר על התשלום: פרקליטו של נתניהו קיבל את חומרי החקירה
"אולי נוכל לסגור מעגל כמו שצריך": משפחתו של עמוס ברנס מחכה לצדק
הנאשם ברצח אופירה חיים העיד בבית המשפט: "נכנסתי לאמוק"

פעילות ביטחונית של שב"ס בבית הכלא קציעות, 25 במרץ 2019. שב"ס, אתר רשמי
הטבות נוספות לא הובאו עדיין לידיעת הציבור. חיפוש בתא של אסירי חמאס בכלא/אתר רשמי, שב"ס

בתוך כך, בשבוע שעבר העניק מזכ"ל הג'יאהד האסלאמי זיאד אל-נחאלה לערוץ אלמיאדין בלבנון המזוהה עם חיזבאללה והתבטא בדבר ההבנות עם ישראל בתיווך מצרים ואמר כי צעדות השיבה בימי שישי לא תפסקנה וכי ישראל חייבת לעמוד במחויבויותיה כלפי מצרים. עוד עלה מניתוח של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם מאיר עמית כי לטענת מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, ההבנות כוללות הרחבת מרחב הדיג, הקלטות במעברי הגבול, סיוע לאזרחים ברצועת עזה ואיסור לירות על המפגינים בגבול רצועת עזה במהלך ההפגנות.

מנגד, התחייבו הפלגים הפלסטינים להפסיק את שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה בתנאי שההבנות ייושמו. מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי מעריך כי בקיץ צפויה מערכה משמעותית עם ישראל כשברקע דיווחים על האפשרות שעסקת המאה של ארצות הברית תכלול דרישות לפרק את הג'יהאד האסלאמי מנשקו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הערכות להסלמה בדרום , 24 במרץ 2019. רויטרס
האיום מרצועת עזה ממשיך לרחף. חיילי צה''ל במחסום בגבול הרצועה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully