וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בארה"ב: סן פרנסיסקו אוסרת על שימוש במערכת לזיהוי פנים

15.5.2019 / 10:30

העיר הקליפורנית יוצאת נגד הטכנולוגיה, שמתנגדיה סבורים כי היא מוטה לטעויות נגד מיעוטים ונשים, עם הרחבת השימוש בה על ידי סוכנויות הממשל. "יש לנו חובה בסיסית לשמור על הציבור מפני ניצול", אמר מוביל היוזמה

מצלמת אבטחה בעיר סן פרנסיסקו, 7 במאי 2019. AP
השימוש במערכות יותר במקרים חריגים. מצלמת אבטחה בסן פרנסיסקו/AP

סן פרנסיסקו הפכה הלילה (רביעי) לעיר הראשונה בארצות הברית האוסרת על שימוש בטכנולוגיה לזיהוי פנים, שבה משתמשים גופי ממשל במשך שנים. המהלך אושר ברוב של שמונה מול אחד במועצת העיר, כחלק מניסיון לפקח על הכלים הטכנולוגיים שחברות בעמק הסיליקון עזרו לפתח. בנוסף לכך, מחלקות העיר השונות יידרשו לקבל אישור ציבורי על שימוש בטכנולוגיות מעקב. התקנות יהפכו לרשמיות אחרי הצבעה נוספת של אותם גורמים בשבוע הבא.

בכך הופכת סן פרנסיסקו לחוד החנית במאבק הגובר בתוך ארצות הברית נגד טכנולוגיה לזיהוי פנים, שמתנגדיה טוענים כי היא אינה מדויקת ונוטה לטעות לגבי מיעוטים ונשים. מצדדיה סבורים כי היא חיוניות למאבק בפשיעה במרחב המודרני. "יש לנו חובה בסיסית לשמור על הציבור מפני ניצול אפשרי", אמר ארון פסקין, המפקח הכללי של העיר שבמדינת קליפורניה.

פסקין, שקידם את האיסור, אמר כי הוא לא נגד הטכנולוגיה בכללותה. הרשויות יוכלו להמשיך להשתמש באמצעי מעקב כמו מצלמות אבטחה, ולשכות התביעה והשריף יוכלו להגיש בקשות מיוחדות לשימוש בטכנולוגיה המוגבלת במקרים יוצאי דופן. הוא הסביר כי האיסור נועד להגן על "קבוצות מוחלשות" שעשויות להיפגע ממערכות זיהוי הפנים, שהורחבו בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
ראשת ממשלת ניו זילנד סירבה ל"שוחד דרקונים"
פוטין נפגש עם פומפאו: מרגיש שטראמפ רוצה לשקם את היחסים
מאות אלפים נפרדים בשנה: מצרים מנסה להילחם בתופעת הגירושים

שקיעה בסן פרנסיסקו, קליפורניה. מרץ 2017. AP
אוקלנד עשויה להצטרף ליוזמה של סן פרנסיסקו בקרוב/AP

כך, לדוגמה, מומחים אמרו כי מערכת זיהוי של חברת אמזון שנמכרה לרשויות אכיפת החוק מתקשה לזהות את המגדר של אדם מסוים בעל צבע עור כהה, מה שהעלה חשש מפני מעצרים לא מוצדקים. בחברה הגנו על הפיתוח ואמרו כי על כל המשתמשים במערכת לציית לחוק.

ארגוני זכויות אזרח וחברות שונות, בהן מייקרוסופט, המוכרת שירותי זיהוי פנים, קראו להטלת פיקוח בתחום בחודשים האחרונים. הם יצרו מומנטום לקידום האיסור בסן פרנסיסקו, כשגם באוקלנד השכנה מגבשים תקנות דומות.

עם זאת, במקומות אחרים בארצות הברית, המשטרה מגבירה את השימוש במערכות לזיהוי פנים, במיוחד כדי לזהות חשודים אפשריים מתוך מאגר מידע של עבריינים מוכרים. גם שירותי המכס של ארצות הברית בנמלי התעופה בוחנים תיירים זרים באמצעות הטכנולוגיה הזו, כמו גם סוכנויות פדרליות אחרות.

דניאל קסטרו, סגן נשיא הקרן לחידוש ולמידע טכנולוגי, אמר כי החשש שהממשל האמריקני יעשה שימוש נרחב במערכות כמו בסין הוא מוגזם. "האיסור על זיהוי פנים ישאיר את סן פרנסיסקו תקועה בעבר עם טכנולוגיה ישנה", אמר קסטרו, שבארגונו יושבים נציגים מתעשיית הטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully