וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נפגש עם פומפאו: מרגיש שטראמפ רוצה לשקם את היחסים

14.5.2019 / 23:56

נשיא רוסיה טען שמוסקבה "מעולם לא התערבה" בבחירות בארה"ב והביע תקווה לסיום המשבר עם ארה"ב. שר החוץ האמריקני, שנפגש עמו ועם לברוב בסוצ'י, הזהיר מפני התערבות בבחירות בשנה הבאה. פומפאו אמר כי מדינתו מוכנה למצוא בסיס משותף עם רוסיה, אם תתחייב לכך ברצינות

.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי הוא חש שנשיא ארצות הברית רוצה באמת לשקם את היחסים בין שתי המדינות, שהגיעו לשפל של שנים רבות. הוא אמר את הדברים בעת פגישתו עם שר החוץ של טראמפ, מייק פומפאו, שהגיע לשיחות עם פוטין ועם עמיתו בעיר סוצ'י שלחופי הים השחור. פוטין טען גם כי רוסיה "מעולם לא התערבה בבחירות בארצות הברית", חרף מסקנות סוכנויות המודיעין האמריקניות שקבעו כי מוסקבה פעלה כדי לסייע לטראמפ מול הילרי קלינטון ב-2016. לדברי פוטין, לו ולפומפאו יש על מה לדבר כשזה נוגע ליציבות בשווקי האנרגיה העולמיים.

טראמפ מכנה את חקירת המעורבות הרוסית, שהטילה צל כבד על כהונתו, "המתיחה הרוסית". חקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר, שנמשכה קרוב לשנתיים, לא מצאה ראיות לקנוניה שנרקמה בין הקמפיין של טראמפ לבין מוסקבה, אך מולר גם לא זיכה את טראמפ מהחשד ששיבש חקירה. הוא הותיר זאת לתובע הכללי וויליאם בר, שקיבל החלטה לטובתו של הנשיא שמינה אותו.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו במוסקבה, 14 במאי 2019. רויטרס
היחסים בשפל. פוטין ופומפאו, היום/רויטרס

פוטין אמר כי הוא מקווה שהקשרים יתחילו להשתפר אחרי פרסום דוח החקירה של מולר, שהעיב על יחסי וושינגטון-מוסקבה. "קיבלתי את הרושם שהנשיא שלך רוצה לתקן את היחסים ולפתור נושאים המשותפים לשתי המדינות", אמר הנשיא הרוסי לפומפאו. "אמרנו הרבה פעמים שאנחנו רוצים לשקם את היחסים באופן מלא".

בביקורו הראשון ברוסיה כשר החוץ, פומפאו התעמת עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב בנושאים רבים, מאוקראינה ועד ונצואלה. אחרי פגישתם מסרו השניים כי היו חלוקים בדעותיהם בתחומים רבים. "הבהרתי ללברוב שהתערבות בבחירות באמריקה אינה מקובלת", הדגיש פומפאו. "אם הרוסים יעשו זאת ב-2020 זה יעמיד את מערכת היחסים שלנו במצב גרוע אף יותר משהיה".

עוד באותו נושא

דיווח: היועץ המשפטי בבית הלבן סירב לומר שטראמפ לא שיבש חקירה

לכתבה המלאה
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 14 במאי 2019. רויטרס
חילוקי דעות עם פומפאו. לברוב, היום/רויטרס

עם זאת, שני השרים אמרו כי הם חולקים את הרצון לשפר את היחסים, למרות שלא היו יכולים לאשר כי טראמפ הציע להיפגש עם פוטין בשולי פסגת ה-G-20 ביפן החודש הבא. "ארצות הברית מוכנה למצוא בסיס משותף עם רוסיה ככל ששני הצדדים יתחייבו לכך ברצינות", אמר פומפאו. "הנשיא טראמפ הבהיר את הציפייה שלו לקיים יחסים טובים בין שתי המדינות, שיטיבו עם אזרחינו. אני חושב שהשיחות שלנו היום היו צעד טוב בכיוון הזה".

אף על פי ששתי המדינות זיהו פוטנציאל לפעול יחד בכמה תחומים, עדיין קיימות מחלוקות בין וושינגטון למוסקבה. בארצות הברית העלו את נושא ההתערבות בבחירות, ומנגד שר החוץ הרוסי ביקר את ממשל טראמפ על ניסיונו לחתור תחת נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. בנושא אוקראינה אמר פומפאו למקבילו כי ארצות הברית לא תכיר בסיפוח הרוסי של האי קרים. לברוב ציין כי שני הצדדים מוסיפים שלא להסכים על תכניתה גרעין של איראן, בצל המתיחות במפרץ הפרסי.

(עדכון ראשון: 21:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully