וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעל בפגר פרה: הוארך מעצרו של החשוד בהרעלת הנשרים בגולן

13.5.2019 / 19:54

תושב טובא זנגריה, שנעצר בשבוע שעבר, חשוד כי הביא למותם של שמונת הנשרים, ומעצרו הוארך בשבוע. עם זאת, בחיפוש שערכה המשטרה בביתו, לא נמצא הרעל שהוטמן בפגר הפרה ממנו ניזונו הנשרים. סניגורו: "המצאות רעל בפרה לא מעיד על קשר עם החשוד - אפשר למצוא חלופת מעצר"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

הוארך ביומיים מעצרו של ג'סאן מנדורי מטובא זנגריה, החשוד בהרעלת פגר פרה שאכילת בשרה הביאה למותם של שמונה נשרים בסוף השבוע. שופט בית משפט השלום בטבריה אמר כי עולה חשד סביר באשר למעורבותו של החשוד. מנדורי נעצר במסגרת חקירה של ימ"ר יחידת ארז במשמר הגבול, אשר ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים.

פגר הפרה המורעלת נמצא בשטח אש של צה"ל, סמוך למושב אניעם. על פי החשד, מנדורי הרעיל פרה כדי להביא למותם של טורפים הפוגעים בעדר הבקר שהוא מנהל עבור חקלאים מהגולן. סוג הרעל הנו מסוג לאנט, שידוע כקטלני מאוד. מדובר באבקה לבנה, ללא טעם וריח, אך מסוכנת מאוד.

לקריאה נוספת:
3 שנים בכלא למרעילים וחיפושים בלי צו: ההצעה שתציל את הנשרים
לאחר הרעלת הנשרים: יוזמה לתיקון החוק שתאפשר החמרת ענישה

שמונה נשרים מתים נמצאו ברמת הגולן לאחר שככל הנראה הורעלו. דודו פילס רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
הנשרים שהורעלו ברמת הגולן, בשבוע עשבר/אתר רשמי, דודו פילס רשות הטבע והגנים

בדיון נאמר כי נעשו חיפושים בבית החשוד, אך לא נמצא שם רעל. סניגורו של מנדורי, עו"ד סרג' עזאם, אמר בתגובה ךהארכת המעצר כי "לא נמצא זכר לרעל אצל החשוד ואצל בעלי העדרים. נשוי ואב לילדים, מנהל עדר גדול. מעצרו לשבוע תמיט אסון על העדר. המצאות רעל בפרה לא מעיד על קשר עם החשוד. אפשר למצוא חלופת מעצר ובכל מקרה אפשר לקצר את תקופת המעצר המבוקשת."

ליעד לינג, חקירות ומודיעין ברט"ג מחוז צפון, אמר כי "זהו אירוע קשה מאד. הפגיעה עוררה רעש גדול מבחינת הכאב בחברה הישראלית. עם זאת, אני מנוע מלהשיב לפרטי החקירה. לא היינו מבקשים להאריך את מעצרו אם לא היינו חושבים שהוא קשור להרעלה".

עוד באותו נושא

"חיסול של אוכלוסייה שלמה": שמונה נשרים הורעלו למוות בגולן

לכתבה המלאה
החשוד בהרעלת הנשרים בגולן במהלך דיון בהרכת מעצרו, בימ"ש השלום, טבריה 13 במאי 2019. שלומי גבאי
החשוד בהרעלת הנשרים בגולן במהלך דיון בהארכת מעצרו, היום/שלומי גבאי

בשבוע שעבר הודיעו בחברה להגנת הטבע על יוזמת תיקון לחוק להגנת חיית הבר, שעיקרו החמרת הענישה נגד מפירי החוק להגנת חיות הבר. יוזמת החקיקה עשויה להקל על פקחי רשות הטבע והגנים לאכוף את הפגיעה בערכי הטבע בעזרת העברת נטל הראיה למי שנמצא בחזקתו פגר מורעל ובמקרה של חשד להרעלה - מתן היתר כניסה לפקחים ללא צו מבית משפט.

כמו כן, מקרה ההרעלה בשבוע שעבר לא היה היחיד. שני מקרי ההרעלות הקשים ביותר היו בשנים 1998 ו-2004. ב-1998 מתו כ-40 נשרים בגולן מאכילת בשר פרה שהורעלה למוות, או מאכילת חיות בר שאכלו מבשר הפרה המורעלת.

הנשרים נעלמו כמעט לגמרי מנחלי הגליל המזרחי, דישון ועכברה, ונדחקו למצוקי גמלא, בתהליך עגום שהחל עוד בשנות החמישים. להרעלות היה חלק מרכזי בכך, וכשהמצב שברירי כל כך, לכל שינוי לרעה יש משקל מכריע. כל הפרעה שמפרה את שיגרת חיי הנשרים פוגעת ביציבות האוכלוסייה, החל מהתחשמלות, רעש טיולי טרקטורונים וכלה במקרים של השלכות אבנים לתוך קני מלך העופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully