וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסגדים ועסקים הותקפו: גל אלימות נגד מוסלמים בסרי לנקה אחרי הפיגועים

13.5.2019 / 11:16

הרשויות הגבילו את הגישה לרשתות החברתיות אחרי שורה של תקריות נגד המיעוט המוסלמי, על רקע המתקפה הקשה בחג הפסחא. אבנים הושלכו על בתי תפילה וחנויות, ובמקרה אחד נגרר קוראן לאורך הרחוב. "צעד זמני להשבת השלום"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

סרי לנקה חסמה היום (שני) באופן זמני גישה לרשתות חברתיות ואפליקציות להעברות מסרים בעקבות פגיעה במסגדים ובעסקים שבבעלות מוסלמים, בגל האלימות החמור ביותר נגד הקהילה המוסלמית מאז פיגועי חג הפסחא בחודש שעבר. מדינת האי הגבירה את האבטחה מחשש לאלימות נגד המיעוט המוסלמי, המונה כ-10% מכלל 22 מיליון התושבים, כנקמה על המתקפה בכנסיות ובמלונות שבהן נהרגו יותר מ-250 בני אדם.

בין הרשתות והאפליקציות שנחסמו הן פייסבוק, ווטסאפ, אינסטגרם, יוטיוב וסנאפצ'ט. "זהו צעד זמני לשמירה על השלום במדינה", אמר לרויטרס מנהל מחלקת המידע הממשלתית, נאלאקה קאלוואווה.

גורמים במשטרה ותושבים סיפרו לרויטרס כי עשרות אנשים השליכו אבנים על מסגדים ועל חנויות בבעלות מולסמים בעיר צ'ילאו שבחופה המערבי של המדינה. בנוסף לכך, אדם הותקף בעיר, שרוב תושביה נוצרים. האלימות החלה בעקבות ויכוח שהתפתח בפייסבוק, והרשויות אמרו כי הן עצרו את מחבר הפוסט. הוא זוהה בתור עבדול חמד מוחמד הסמר, בן 38, שתגובתו "יום אחד אתם תבכו" פורשה כאיום לאלימות.

עוד ידיעות בנושא:
משטרת סרי לנקה לתושבים: מסרו לנו חרבות וסכינים שברשותכם
מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"
איבדה שישה מבני משפחתה בפיגוע בסרי לנקה: "לא נשאר לי כלום"

חייל שומר על מסגד בבירת סרי לנקה, 26 באפריל 2019. רויטרס
רמת הכוננות במדינה נותרה גבוהה. חייל שומר על מסגד בקולומבו, בחודש שעבר/רויטרס

גורם במשטרה אמר כי אתמול בערב והיום בבוקר נעצרו קבוצה של אנשים במחוז הסמוך קורונגלה בחשד שתקפו חנויות של מוסלמים. דובר מטעם הצבא אמר כי תושבים באזור שבו רוב התושבים בודהיסטים ביקשו את שחרורם של העצורים והמשטרה הטילה עוצר לילי.

המועצה האסלאמית של סרי לנקה אמרה כי כמה מסגדים ובתים של מוסלמים ניזוקו במתקפה במחוז, אולם היקף הנזק ומספר המעצרים עדיין לא ברור. בקהילה המוסלמית אומרים כי חוסר פעולה מצד המשטרה הוביל להחרפת המתקפות. אחד התושבים סיפר בעילום שם כי המסגד המרכזי באזור הותקף, ספר קוראן נגרר ברחוב ושני אופנועים שחנו בסמוך למקום הוצתו.

אחד ממנהלי המסגד אמר כי המתקפות החלו אחרי שכמה אנשים, בהם נזירים בודהיסטים, דרשו לערוך חיפושים במתחם סמוך. "כשהמוסלמים ניסו למנוע את המתקפה, התבקשנו על ידי המשטרה להיכנס פנימה", אמר. במשטרה לא הגיבו על הטענות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלוויה המונית להרוגי מתקפת הטרור בסרי לנקה, 25 באפריל 2019. רויטרס
יותר מ-250 איש נהרגו בפיגועים. הלוויות המוניות בעיר נגומבו, בחודש שעבר/רויטרס

מאז הפיגועים, שעליהם קיבל ארגון "המדינה האסלאמית" אחריות, כמה ארגונים מוסלמיים אמרו שהם קיבלו עשרות תלונות על רדיפת חברי הקהילה. קהילות אחרות במדינה הרב-אתנית שבאוקיינוס ההודי אמרו שהם חוששים שהממשלה, שלא הצליחה לסכל את המתקפה חרף ההתרעות הרבות שקיבלה, לא תפסה את כל הטרוריסטים. זו הייתה המתקפה הקשה ביותר בסרי לנקה מאז תום מלחמת האזרחים ב-2009, שהייתה אתנית באופייה ולא דתית.

בשבוע שעבר היו עימותים אלימים בין מוסלמים לנוצרים בעיר נגומבו, שבה נהרגו יותר ממאה איש בפיגועים כשמחבל מתאבד התפוצץ בכנסייה בזמן שהייתה עמוסה במתפללים. גם אז הטילה הממשלה מגבלות על הגישה לרשתות החברתיות.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully