וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות: 4 ספינות, בהן שתיים סעודיות, הותקפו ב"פעולות חבלה"

13.5.2019 / 8:51

משרד החוץ באיחוד האמירויות אישר כי ארבעה כלי שיט הותקפו מול חופי המדינה, וכי אין נפגעים. שר האנרגיה הסעודי הצהיר כי שתיים מהספינות הן מכליות נפט סעודיות שהובילו נפט גולמי לחברה אמריקנית. התקרית התרחשה ברקע המתיחות בין ארה"ב לאיראן במפרץ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארבעה כלי שיט הותקפו ב"פעולת חבלה" סמוך לחופי איחוד האמירויות אתמול (ראשון) - כך על פי הודעת משרד החוץ במדינה. המתקפה התרחשה בסמוך לנסיכות אל-פוג'ירה, אחד ממוקדי הבנקאות הגדולים ביותר בעולם השוכן מחוץ למצרי הורמוז האסטרטגיים, והסתיימה ללא נפגעים.

שר האנרגיה של ערב הסעודית חאליד אל-פאליח הצהיר הבוקר כי שתיים מהספינות שהותקפו אמש ב"פעילות חבלה" סמוך לחוי המים הטריטוריאליים של איחוד האמיריות הערביות הן מכליות נפט סעודיות - כך על פי סוכנות הידיעות במדינה. לטענת אל-פאליח, שתי הספינות הועמסו בנפט גולמי לקראת העברתן לחברה אמריקנית, ואילו המתקפה נועדה לפגוע באספקת הנפט.

אל פאליח ציין כי נזק משמעותי נגרם למכליות והוסיף כי קיימת אחריות משותפת לקהילה הבינלאומית בהגנה על השיט ובבטיחותן של מכליות הנפט. משרד החוץ הסעודי אמר כי מדובר ב"איום מסוכן על הביטחון הבינלאומי".


עוד ידיעות בנושא:
בשל חשש מתקיפה איראנית - ארה"ב תפרוס טילי פטריוט במזה"ת
בכיר במשמרות המהפכה: "ארצות הברית לא תעז לתקוף את איראן"

אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות. רויטרס
האמירויות היא בעלת ברית קרובה של ארה"ב. אבו דאבי/רויטרס

המצרים מהווים נתיב סחר מרכזי בנפט ובגז לשווקים ברחבי העולם. "פגיעה בספינות מסחר בפעילויות חבלה המסכנות את חיי הצוותים שלהן היא התפתחות מסוכנת", נמסר בהצהרת איחוד האמירויות שפורסמה בסוכנות הידיעות במדינה.

התקרית התרחשה על רקע המתיחות הגוברת באזור, עם תגבור הכוחות האמריקניים במפרץ לאור האיומים הנשקפים מצדה של איראן, אך ההודעה לא נקבה בשמה של איראן או בשם של גורם אחר האחראי לתקרית. באבו דאבי לא פירטו את אופי פעולות החבלה ורק אמרו שהספינות היו שייכות לכמה מדינות שונות. עוד נאמר כי התקרית לא גרמה לדליפות נפט במי המפרץ.

הצי החמישי של ארצות הברית, המבוסס בבחריין השכנה, אמר כי הוא מודע לדיווחים, אך הפנה את השאלות של סוכנות הידיעות רויטרס בנושא לרשויות באיחוד האמירויות הערביות.

עוד באותו נושא

בסיסים אוויריים ונושאת מטוסים: הכוח של ארה"ב במפרץ מול איומי איראן

לכתבה המלאה
מכלית נפט במיצרי הורמוז באיראן. רויטרס
שניים מכלי השיט - מכליות נפט סעודיות/רויטרס

מוקדם יותר הכחישה הממשלה בנסיכות אל-פוג'ירה דיווחים בכלי תקשורת שונים על כך שהיה פיצוץ בתוך הנמל והיא אמרה שהוא פועל כרגיל. הממשלה המקומית לא ציינה אילו כלי תקשורת דיווחו זאת, אך ברשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה ואיראן, דווח כי שבע מכליות נפט הותקפו בנמל.

משרד החוץ של האמירויות הדגיש כי התקרית התרחשה מחוץ לנמל והוסיף כי הרשויות נקטו את כל הצעדים ההכרחיים ופתחו בחקירה בשיתוף פעולה עם גורמים בינלאומיים. "על הקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה למנוע מכל צד שהוא לפגוע בבטיחות ובביטחון הימיים, דבר שמהווה איום על הבטיחות והביטחון הבינלאומיים כולם", נמסר.

מחוקק איראני בכיר אמר שהתקרית מעידה עד כמה הביטחון במפרץ הפרסי שברירי. חשמתאללה פלאחת בישה, יו"ר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האיראני, כתב בטוויטר כי מהפיצוצים עולה שהביטחון באזור כמו "כמו זכוכית".

(עדכון ראשון 19:15 12/5/2019)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully