וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב נוסף במלחמת הסחר: טראמפ הורה להטיל מכסים על כל הסחורות מסין

11.5.2019 / 3:30

בתום סבב שיחות נוסף במאמץ למנוע הסלמה במלחמה המאיימת לפגוע בכלכלה העולמית, הנשיא האמריקני החליט להרחיב את המכסים בשווי 300 מיליארד דולר. זאת, יממה לאחר שבוושינגטון הודיעו על הטלת מכסים חדשים בהיקף של 200 מיליארד דולר

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה הלילה (שבת) להטיל מכסים על כל הסחורות מסין - כך הצהיר נציב הסחר רוברט לייטהייזר. לדבריו, שווי המכסים החדשים מוערך ב-300 מיליארד דולרים ופרטים נוספים יפורסמו לציבור הרחב בקרוב. זאת, לאחר שאתמול הודיעו בוושינגטון על הטלת מכסים חדשים על סחורות מסין בהיקף של 200 מיליארד דולר.

מוקדם יותר סיימו שתי המעצמות סבב דיונים נוסף במאמץ למנוע הסלמה במלחמת הסחר המאיימת לפגוע בכלכלה העולמית, אולם הצדדים כשלו. העיתון הסיני "גלובל טיימס" דיווח כי מנהלי המשא ומתן בנושא הסכימו להיפגש בעתיד בבייג'ינג להמשיך בשיחות. שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי הדיונים היו "מועילים".

בתגובה להטלת המכסים, סין הודיעה אתמול כי היא תגיב בכל האמצעים הדרושים. משרד המסחר של המדינה הוסיף כי הוא מקווה שארצות הברית תוכל ללכת לקראת סין ולפתור את הבעיה באמצעות שיתוף פעולה וייעוץ.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ דוחה את העלאת המכסים על סין: "התקדמות משמעותית בשיחות"
טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר
בלי הצהרת סיכום: המשבר בין סין לארה"ב האפיל על פסגת מדינות דרום-מזרח אסיה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את נבחרת הכדורגל הצבאית של ארה"ב בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 6 במאי 2019. רויטרס
ייתכן שהמכסים יוסרו או לא יוסרו. טראמפ/רויטרס

בתום השיחות צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "במהלך היומיים האחרונים ארצות הברית וסין קיימו שיחות כנות ומועילות בנושא יחסי הסחר בין שתי המדינות. היחסים בין הנשיא שי לביני חזקים מאוד והשיחות יימשכו בעתיד. בינתיים ארצות הברית הטילה מכסים על סין, שייתכן שיוסרו או לא יוסרו כתלות במה שייקרה במשא ומתן עתידי".

"אנחנו מקווים שארצות הברית תוכל להגיע לפשרה עם סין, שנוכל להתחשב בדאגות של האחר ולפתור את הבעיות הקיימות דרך שיתוף פעולה והתייעצות", אמר דובר שר המסחר של סין, גאו פנג טרם החלו השיחות בהן השתתף סגן ראש הממשלה ליו הה. "הצד של ארצות הברית נתן לנו הרבה תווית לאחרונה, 'חוזרת בה', 'בוגדת', ועוד. סין משמרת דוגמה לאמינות ולא מפרה את הבטחותיה, וזה לעולם לא ישתנה", אמר גאו.

עוד באותו נושא

המתיחות גוברת: טראמפ הטיל מכסי ייבוא חדשים על סחורות מסין

לכתבה המלאה
סגן ראש ממשלת סין ליו הה ושר האוצר של ארצות הברית סטיבן מנוצ'ין בסיום שיחות בנושא הסחר בוושינגטון, 10 במאי 2019. רויטרס
השיחות כשלו. מנוצ'ין וסגן ראש ממשלת סין ליו הה, אתמול/רויטרס

גורם אמריקני המקורב לשיחות אמר אתמול כי יש שלושה תרחישים אפשריים. התרחיש הגרוע ביותר הוא שתהיה "פרידה מסודרת", ששני הצדדים יחליטו להשהות את המשא ומתן. התרחיש שנחשב למיטבי ביותר יתקיים אם הצד הסיני יסוג מדרישתו לשינויים רחבי-ממדים, כך ששני הצדדים יוכלו להתמקד בנקודות שנותר לדבר עליהן על מנת להגיע להסכם בזמן לפסגת G20 שתתקיים ביפן בסוף חודש יולי.

תרחיש לא מיטבי, אך גם לא הגרוע ביותר, יקרה אם הצד הסיני יוותר על כמה מהדרישות. במקרה זה, יידרש זמן רב יותר להגעה להסכם, והשיחות ימשיכו תחת מכסים אמריקנים יותר גבוהים, וככל הנראה נסיגה מסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully