וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר

בפגישה ראשונה שקיימו השניים מאז תחילת העיצומים הכלכליים ההדדיים, הסכימו שלא להטיל מכסים חדשים למשך 90 הימים הקרובים. הם נועדו בשולי פסגת G20 בארגנטינה

טראמפ ונשיא סין סיכמו: הפסקת אש במלחמת הסחר/צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינגפינג סיכמו הלילה (ראשון) על הפסקת אש במלחמת הסחר בין המדינות. המנהיגים, שנפגשו בתום פסגת G20 בבואנוס איירס, נועדו לראשונה מאז הטילו שתי המעצמות עיצומים כלכליים אחת על השנייה. הם סיכמו שלא להטיל מכסים חדשים למשך 90 הימים הקרובים, שינוצלו לשיחות בין הצדדים. לפי בייג'ינג, היא הסכימה שלא לקבוע מכסים חדשים אחרי 1 בינואר.

בהצהרת הסיכום של הפסגה, שנמשכה יומיים, המנהיגים הסכימו על נוסח שבו מצוינות המחלוקות בנוגע לסחר, אך ללא ביקורת על שיטת המכסים והפרוטקציוניזם.

לפני הפסגה, אמר טראמפ כי הוא מצפה להמשיך בתכניתו להעלות את המכסים, שהוטלו על סחורות סיניות בסך 200 מיליארד דולר עוד בינואר, מ-10% ל-25%. הבית הלבן הבהיר כי על אף השעיית המהלך, "אם בסוף פרק הזמן הזה הצדדים לא יוכלו להגיע להסכם, המכסים בגובה 10% יועלו ל-25%. בתמורה, לפי הבית הלבן, סין תסכים לרכוש כמות "משמעותית" של מוצרי חקלאות, אנרגיה, תעשייה ועוד.

לקריאה נוספת בנושא
עין תחת עין: סין מטילה מכסים על סחורות אמריקניות בסך 60 מיליארד דולר
מלחמת הסחר: ארה"ב מטילה מכסים על סחורות מסין בהיקף 200 מיליארד דולר

מנהיגים בפסגת G20, אחד בדצמבר 2018. רויטרס
הפסקת אש. טראמפ ושי בשולי ה-G20, הלילה/רויטרס

שני הצדדים הטילו מכסים בשווי של מיליארדי דולרים על סחורות - 250 מיליארד דולר על סחורות סיניות מאז יולי, וסין הגיבה במכסים על מוצרים אמריקניים בשווי 110 מיליארד דולר. "זהו הסכם יוצא מן הכלל", אמר טראמפ עם שובו מהפסגה באייר פורס 1, שלו יהיה "השפעה חיובית יוצאת מן הכלל על החקלאים". לדבריו, "מה שאעשה זה לעצור את המכסים. סין תיפתח, סין תיפתר מהמכסים".

סין, מבחינתה, כמעט שלא ויתרה על דבר מאחר שהמכסים שאיימה להטיל היו כתגובה לאיומיה של ארצות הברית. שר החוץ הסיני וונג יי אמר לכתבים לאחר הפסגה כי שני המנהיגים הסכימו לפתוח את השווקים וכי התהליך עשוי להוביל לפתרון החששות "הלגיטימיות" של ארצות הברית.

שאלות רבות נותרו על מוכנותה של בייג'ינג לאפשר גישה לשוק העצום שלה כפי שטראמפ דורש על מנת לעצור לחלוטין את מלחמת הסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully