וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין תחת עין: סין מטילה מכסים על סחורות אמריקניות בסך 60 מיליארד דולר

19.9.2018 / 21:32

בעקבות הודעת ארצות הברית על הטלת מכסים על מוצרים סיניים, בבייג'ינג מגיבים ועולים שלב במלחמת הסחר בין שתי המעצמות. "נאלצים להגיב בלית ברירה", נמסר ממשרד האוצר. טראמפ הזהיר כי פעולות אלו יובילו להגדלה נוספת של המכסים

דגלי ארצות הברית וסין. אי-פי, AP
סבב נוסף במלחמת הסחר בין שתי המעצמות/AP, אי-פי

סין הודיעה אתמול (שלישי) כי תטיל מכסים בהיקף 60 מיליארד דולר על סחורות אמריקניות. זאת כתגובה להודעת ממשל האמריקני על הטלת מכסים על סחורות מסין בשווי 200 מיליארד דולר. משרד האוצר של סין אמר כי בבייג'ינג "נאלצים להגיב לארצות הברית בלית ברירה".

זהו סיבוב נוסף במלחמת הסחר המתמשכת בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם. החל מהשבוע הבא תטיל סין מכסים על יותר מ-5,000 מוצרים אמריקניים בשיעור של 5% עד 10%. הסחורות כוללות מוצרים החל מגז טבעי ועד מזון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 9 בנובמבר 2017. רויטרס, רויטרס
מאיים לעבור לשלב הבא. טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם הודעתה של סין, הזהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי "אם סין תנסה להתנקם ולנקוט בפעולות כנגד החקלאות או התעשייה שלנו, אנחנו מיד נעבור לשלב הבא, ונטיל מכסים על ייבוא סחורות בהיקף 267 מיליארד דולר". משרד האוצר של סין אמר כי תגובה סינית נוספת תלויה בהתנהלותה של ארצות הברית.

בבייג'ינג תכננו על הטלת המכסים כבר בעבר, אך בחרו להוריד את תקרת המכס משיעור של 25% לשיעור של 10%. החל מהשבוע הבא יכנסו לתוקפם המכסים החדשים על הסחורות בשתי המדינות. בארצות הברית מתכננים להתחיל בשיעור מכס של 10%, ובתחילת שנת 2019 להעלות את שיעורו ל-25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully