וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ דוחה את העלאת המכסים על סין: "התקדמות משמעותית בשיחות"

25.2.2019 / 2:46

הנשיא האמריקני הודיע כי העלאת המכסים המתוכננת בשווי 200 מיליארד דולר תידחה בעקבות התקדמות במשא ומתן בין המדינות, שנקלעו בשנה שעברה למלחמת סחר. אם השיחות יימשכו בכיוון הזה, הוא יקבע פסגה עם הנשיא שי בפלורידה. "סוף שבוע טוב מאוד לארה"ב ולסין"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שני) כי הוא ידחה את העלאת המכסים המתוכננת על ייבוא סחורות מסין המתוכננת להמשך השבוע. לדבריו, יש "התקדמות משמעותית" בשיחות בין המדינות, ואם היא תימשך, הוא ונשיא סין שי ג'ינפינג ייפגשו ויגיעו להסכם. סוכנות הידיעות הרשמית בסין הוסיפה אף היא כי ההתקדמות הייתה "משמעותית".

ממשל טראמפ מתכנן להעלות את המכסים על סין מ-10% ל-25% על ייבוא סחורות בשווי של כ-200 מיליארד דולר עד יום שישי הקרוב. טראמפ הסביר בטוויטר כי ההתקדמות חלה בנושאים שעמדו במחלוקת, כמו קניין רוחני, העברת טכנולוגיה, חקלאות ושירותים. בעקבות זאת, העלאת המכסים נדחתה ל-1 במרץ.

עוד בוואלה! NEWS:
הורשע בשחיתות: ראש המטה הכללי של סין נשלח למאסר עולם
בשל מדיניות טראמפ: סין ואיראן הגבירו את מתקפות הסייבר
גופה במלון של שלדון: רצח נדיר בממלכת ההימורים של סין

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
המדינות נקלעו בשנה שעברה למלחמת סחר. טראמפ עם שי/רויטרס

בציוץ בטוויטר הוסיף טראמפ על כוונתו לערוך פסגה באחוזתו שבפלורידה, שבה שני המנהיגים כבר נפגשו בעבר: "בהנחה ששני הצדדים ישיגו התקדמות נוספת, נתכנן פסגה עם הנשיא שי ואיתי במאר-א-לאגו, כדי להגיע להסכם. סוף שבוע טוב מאוד לארצות הברית ולסין!".

דחיית העלאת המכסים מהווה פריצת דרך ראשונה בשיחות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, שהידרדרו בשנה שעברה למלחמת סחר. מאז, וושינגטון ובייג'ינג סיכמו על הפסקת אש. החלטתו האחרונה של הנשיא צפויה לעודד את השווקים, שספגו האטה בעקבות האיומים בהטלת המסים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אחוזת "מאר-א-לאגו" של הנשיא טראמפ מוכנה להוריקן אירמה 8.9.17. רויטרס, רויטרס
המנהיגים נפגשו בה בעבר. אחוזת מאר-א-לאגו/רויטרס, רויטרס

גורם המעורה במשא ומתן בין ארצות הברית לסין אמר כי השיחות מתמקדות באופן אכיפת עסקת סחר פוטנציאלית בנוגע לכמה נושאי ליבה, בתוכן יחסה של סין למפעלים בבעלות המדינה, סובסידיות וגניבת סייבר. בעוד שוושינגטון מעוניינת במנגנון אכיפה חזק כדי להבטיח שהרפורמות שייקבעו יתקדמו לפי התכנית, בייג'ינג מתעקשת על תהליך שאותו היא מכנה "הוגן ואובייקטיבי". ביום שישי אמר טראמפ שיש "סיכוי טוב" לגיבוש עסקה ושהוא עשוי לדחות את מועד העלאת המכסים ולקבוע פסגה עם שי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully