וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע בשחיתות: ראש המטה הכללי של סין נשלח למאסר עולם

20.2.2019 / 16:21

הגנרל פנג פנגהוי מצטרף לקצינים בכירים נוספים שטוהרו על ידי הנשיא שי כחלק ממאבקו בשחיתות והוא הורשע בשוחד ובצבירת הון לא חוקי. בעבר הוא ליווה את הנשיא לפגישתו עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בית משפט צבאי בסין גזר היום (רביעי) מאסר עולם על גנרל בכיר בשל עבירות שחיתות - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. פנג פנגהוי, שליווה את הנשיא שי ג'ינפינג בפגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-2017, הוזז מתפקידו כראש המטה הכללי במשרד ההגנה מוקדם יותר השנה מבלי שנמסר הסבר לכך. בהמשך אישרה הממשלה כי הוא חשוד בשחיתות.

בשינחואה דווח כי בית משפט צבאי הרשיע את פנג בשוחד ובאחזקת נכסים עצומים שעליהם לא הצהיר. אלו יוחרמו ויועברו לידי הממשלה. לא ניתן היה לקבל תגובה ממנו מאחר שהוא בכלא, ולא ברור אם היה לו עורך דין שייצג אותו.

צבא סין, הגדול ביותר בעולם שעובר מודרניזציה נרחבת, עומד במרכז הקמפיין שמנהל שי למיגור השחיתות. עשרות קצינים נחקרו ונכלאו בשנים האחרונות, בהם הגנרל ז'אנג יאנג, שהיה חבר במועצה הצבאית המרכזית ושם קץ לחייו בנובמבר 2017 בזמן החקירה נגדו. פנג, שהיה חבר גם הוא במועצה, השולטת על הצבא ומונהגת על ידי שי, הודח ממנה באוקטובר 2017, בעת הכינוס של המפלגה הקומוניסטית שבו נעשו שינויים מקיפים בהנהגה הצבאית של המדינה.

עוד בנושא
סין לא לוקחת שבויים במלחמתה בשחיתות. היא מעלימה אותם

ראש המטה הכללי של צבא סין, פנג פנגהוי במהלך פגישה עם ראש המטות המשותפים, האלוף ג'וזף דונפורד, בבייג'ינג, סין  15 באוגוסט 2017.



צילום: ראש המטה הכללי של צבא השחרור העממי הסיני, הגנרלצילום: ראש המטה הכללי של צבא השחרור העממי הסיני, הגנרל פאנג פנגי, נכח בפגישה עם ראש המטות המשותפים, האלוף ג'וזף דונפורד (לא בתמונה) בבניין באיי בבייג'ינג, סין 15 באוגוסט 2017. רויטרס / תומס פיטר / קובץ תמונה, נכח בפגישה עם ראש המטות המשותפים, האלוף ג'וזף דונפורד (לא בתמונה) בבניין באיי בבייג'ינג, סין 15 באוגוסט 2017. רויטרס / תומס פיטר / קובץ תמונה. רויטרס
הודח מהמועצה הצבאית העליונה ב-2017. פנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully