וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לא לוקחת שבויים במלחמתה בשחיתות. היא מעלימה אותם

נשיא האינטרפול מנג הונגוויי, שדבר מעצרו נחשף רק בזכות האומץ של אשתו לחשוף את העדרותו המסתורית, הוא האחרון בשורת גורמים בכירים וידוענים הנעלמים בפתאומיות. במאבק של השליט שי בשחיתות, איש אינו חסין, גם לא כוכבת קולנוע מפורסמת

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

מעצרו של מנג הונגוויי, סגן השר לביטחון הציבור בסין, לא היה זוכה לתשומת לב כה רבה אילולא התפקיד השני שהוא נשא, נשיא ארגון השיטור הבינלאומי, האינטרפול.

כמו מאות גורמים רשמיים אחרים בבייג'ינג, שנפלו קורבן למלחמה בשחיתות שעליה הכריז הנשיא הכול יכול שי ג'ינפינג ב-2013, הוא נעלם מעין הציבור, כשאפילו משפחתו לא ידעה על כך. במקרה של מנג, הידיעה על גורלו המר הגיחה בזכות אשתו, החיה עם המשפחה בצרפת וזוכה להגנה משטרתית בה.

לקריאה נוספת על פרשת האינטרפול
סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון
צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

CNN: סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון. רויטרס
הודח מוועדת המפלגה באפריל. מנג/רויטרס

גרייס מנג נחשפה באופן חריג לציבור, והראתה לכתבים בצרפת מסרון שקיבלה מבעלה בן ה-63 לפני שנעלם. היה זה אמוג'י של סכין, רמז לסכנה שחש עם שובו למולדתו בסוף החודש שעבר. רק בעקבות העיסוק של התקשורת העולמית ושל ממשלת צרפת ניאותו הרשויות הסיניות לאשר כי גורם כה בכיר נמצא במעצר ונחקר בשל חשד לעבירות שוחד.

זאת הפעם הראשונה שבה בן משפחה של גורם בכיר מעז לשוחח על הנושא הרגיש, גם אם זה נעשה מצרפת ולא בסין שבה כל ביקורת נגד המשטר עלולה להוביל להיעלמות, גם בשידור חי. מנג לא הוזכר על ידי התקשורת הרשמית עד אתמול, אך רמז לבאות ניתן כבר באפריל, כשהודח מוועדת המפלגה הקומוניסטית, אחד הגופים החזקים ביותר במשטר המסוגר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סטייל ID - פאן בינגבינג. GettyImages
הוחזקה במתחם נופש. פאן ביגנ בינג/GettyImages

מנג הוא האחרון בשורה ארוכה של גורמים בכירים וידוענים שמועלמים על ידי הרשויות. הבולטת שבהם היא כוכבת הקולנוע ההוליוודית פאן בינג בינג, שלא נראתה מאז יולי עד שבשבוע שעבר פרסמה הודעת התנצלות ברשת החברתית שבה הודתה על העלמת מסים מאסיבית והתנצלה בפני מפלגת השלטון.

עם זאת, פאן בת ה-37 לא סיפקה מידע על מקום הימצאותה בחודשים האחרונים. לפי דיווח בעיתון "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט", היוצא לאור בהונג קונג, היא הוחזקה במתחם נופש המשמש למעצרי בית של בכירים.

נשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג, 30 בספטמבר 2018. רויטרס
הנשיא הכול יכול. שי בטקס בבייג'ינג, בחודש שעבר/רויטרס

בחשודים רבים אחרים אין עניין דומה מצד הקהילה הבינלאומית או מיליוני מעריצים. פעיל זכויות האדם וונג קוואנז'נג מוחזק במשך חודשים, כשהוא ממתין לתחילת משפטו בגין חתירה נגד המדינה. אשתו סיפרה כי היא לא שמעה ממנו מאז מעצרו והיא אינה יודעת מה עלה בגורלו.

בעוד שמאבק בשחיתות הוא הליך מרכזי גם במדינות דמוקרטיות, סין נעדרת מערכת משפטית שקופה והחשודים אינם זכאים להליך משפטי הוגן. ולכן, קשה לדעת מי באמת גנב מכספי המדינה לכיסו ומי נרדף רק בשל התנגדותו למדיניות של שי, שאינו חס גם על הצמרת השלטונית של סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully