וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון

8.10.2018 / 11:15

בייג'ינג הודיעה כי מנג הונגוויי נחקר מאז שהגיע לביקור במולדתו בחשד לעבירות שחיתות, ובארגון השיטור הבינלאומי הודיעו כי הוא סיים את תפקידו. אשתו, שזוכה להגנת המשטרה בצרפת, סיפרה כי בעלה שלח לה תמונה עם סכין כרמז לחששותיו

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא האינטרפול, מנג הונגוויי, נעצר בסין בחשד לשחיתות - כך הודיע היום (שני) המשרד לביטחון הציבור בהצהרה שפרסם באתר שלו. זאת אחרי שאתמול אישרה בייג'ינג כי מנג נמצא תחת חקירה בשל עבירות על החוק, שאותן לא פירטה. אתמול מסר האינטרפול, שבסיסו בצרפת, כי מנג התפטר באופן מידי מתפקידו.

מנג נעלם מאז שהגיע לביקור במולדתו ביום שבת ודבר היעדרותו דווח על ידי אשתו לרשויות בצרפת, שבה חיה המשפחה. אשתו אמרה אתמול כי היא חוששת שהוא נמצא בסכנה אחרי שקיבלה ממנו הודעה ובה אמוג'י של סכין, במה שלדבריה היה רמז לכך שהוא חושש לביטחונו.

לפי האינטרפול, מנג יוחלף על ידי קים ג'ונג יאנג הדרום קוריאני עד למינוי נשיא קבוע במפגש של ארגון השיטור הבינלאומי בדובאי, שיתקיים באמצע נובמבר. ביום שבת מסר הארגון כי הוא ביקש מבייג'ינג להבהיר את מצבו של מנג.

לקריאה נוספת על הפרשה
צרפת חוקרת: "נשיא האינטרפול נסע לסין ונעלם"

CNN: סין אישרה כי עצרה את נשיא האינטרפול, שהתפטר מראשות הארגון. רויטרס
איבד את תפקידו במפלגה הקומוניסטית. מנג/רויטרס

מנג משמש סגן שר לביטחון הציבור בסין, וארגוני זכויות אדם הביעו חשש כי בייג'ינג תנסה לנצל את תפקידו כדי לעקוב אחרי מתנגדי משטר בעולם. תחת נשיאותו של שי ג'ינפינג, היא הגבירה את דיכוי יריביה ואת הרדיפה אחריהם.

משרד הפנים של צרפת, שנשאל אתמול על האישור הראשון שנתנה סין על כך שנשיא האינטרפול במעצר, מסר כי אין לו מידע על כך. ביום שישי נמסר מהמשרד כי משפחתו של מנג, החיה בליון, לא שמעה ממנו מאז 25 בספטבמר וכי אשתו נמצאת תחת הגנה משטרתית אחרי שקיבלה איומים. לפי המשטרה, החקירה בצרפת של הפרשה היא בחשד ל"היעלמות מדאיגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הודעה ששלח נשיא האינטרפול המודח מנג לאשתו. סין, אינטרפול, רויטרס
ההודעה ששלח מנג לאשתו/רויטרס, סין, אינטרפול

ביום שישי דווח בעיתון סאות' צ'יינה מורנינג פוסט היוצא לאור בהונג קונג דווח מפי גורם עלום שם כי מנג, בן 64, נמצא תחת חקירה שאליה נלקח מיד עם נחיתתו. עוד דווח כי מנג איבד את מושבו בוועידת המפלגה הקומוניסטית באפריל האחרון.

לפי אתר האינטרפול, למנג, שמונה לתפקיד ב-2016, יש ניסיון של קרוב ל-40 שנה במשפט פלילי ובשיטור, והוא פיקח על נושאים הקשורים למוסדות משפטיים, מאבק בסחר בסמים וללוחמה בטרור. לפי גורמים דיפלומטיים, תפקיד נשיא האינטרפול הוא סמלי בעקרו, כשרוב העבודה היומיומית מתבצעת על ידי מזכ"ל הארגון ואנשיו.

בייג'ינג לחצה בעבר על מדינות אחרות לעצור ולגרש בחזרה לסין אזרחים שאותם היא מאשימה בפשעים שונים, כולל עבירות שחיתות וטרור.

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully