וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בצו מיוחד: על כל הכמרים לדווח על תקיפות מין

בצעד לא שגרתי, האפיפיור פרנציקוס הפך את הבישופים כאחראים באופן ישיר לתקיפות מיניות או להסתרתן. הצו גם מחייב את מיליון הכמרים והנזירות בעולם לדווח על כל חשד לניצול מיני שמבצעים אנשי דת בכל רמה. לפני כן, הייתה זו החלטה אישית האם לדווח או לא

האפיפיור פרנציסקוס בטקס על הכרזת קדושים בקריית הוותיקן, 14 באוקטובר 2018. רויטרס
האפיפיור פרנציקוס/רויטרס

האפיפיור פרנציקוס הוציא ביום חמישי האחרון צו מיוחד, ההופך את הבישוף, כומר העומד בראש מחוז כנסייתי, כאחראי באופן ישיר לתקיפות מיניות או לחיפוי שלהן באזור שלו, מכריח כמרים לדווח על כל מקרה ולאפשר לכל אחד להתלונן לוותיקן אם קיים צורך.

התמודדות עם ניצול מיני פגעה במוניטין של הכנסייה הקתולית, והפכה לאתגר גדול עבור האפיפיור פרנציקוס מאז שנבחר בשנת 2013. זאת בשל דרישה של קורבנות, הדורשים כי יינקטו אמצעים נגד בישופים המסתירים או מנהלים לא נכון מקרים של ניצול מיני.

לקריאה נוספת
"מפחד מחיידקים": המאמינים נישקו את ידו של האפיפיור - שהתחמק
אוסטרליה: קרדינל בכיר בכנסייה הקתולית הורשע בעבירות מין
האפיפיור מבקר במרוקו: "להילחם בפנטיות הדתית"

האפיפיור פרנציסקוס בנאום מול חברי הקוריה לרגל חג המולד – הוותיקן, דצמבר 2014. רויטרס
השינוי עוסק במבוגרים וילדים כאחד. האפיפיור/רויטרס

השינוי שעשה האפיפיור לחוק של הכנסייה, העוסק בניצול ילדים ומבוגרים כאחד, גם מחייב את כל הבישופים ברחבי העולם להקים בתוך שנה מערכת דיווח על מקרי ניצול מיני. למרות שמערכות כגון אלו כבר קיימות בחלק מהמדינות, לרבות ארצות הברית, יש מדינות בהן הן לא קיימות.

הצו של האפיפיור מחייב את מיליון הכמרים והנזירות בעולם לדווח על כל חשד לניצול מיני שמבצעים אנשי דת בכל רמה. לפני כן, הייתה זו החלטה אישית האם לדווח או לא.

בנוסף לכך, הצו קורא להגנה משחיתויות, ואומר כי בישופים לא צריכים להיות מעורבים במקרה בו יש להם ניגוד עניינים. במצב כזה, עליהם להסיר את עצמם מהטיפול במקרה. הצו גם מאפשר לקורבנות או לנציגים שלהם לדווח ישירות לוותיקן או לשגריר של הוותיקן על מקרים של פגיעה בידי בישופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully