וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחד מחיידקים": המאמינים נישקו את ידו של האפיפיור - שהתחמק

29.3.2019 / 11:15

לאחר שתיעוד מפגישתו השבועית עם מאמינים עורר סערה בקרב הקהילה הקתולית, דובר הוותיקן הסביר כי האפיפיור פרנציסקוס משך בזריזות את ידו מטעמי היגיינה. "הוא אוהב לאמץ בני אדם אל ליבו, ואוהב את חיבוק העם כלפיו", הבהירו בסביבתו

צילום: רויטרס

דובר הוותיקן, אלסנדרו ג'יסוטי, הסביר אתמול (חמישי) כי האפיפיור פרנציסקוס התחמק מניסיונות מאמיניו לנשק את הטבעת של ידו מכיוון שאינו רוצה להפיץ חיידקים. "זאת שאלה פשוטה של היגיינה", אמר הדובר. הוא טען כי מנהיג הכנסייה הקתולית ניסה למנוע מחלות שעלולות להיגרם כתוצאה מנשיקותיהם הרבות של המאמינים אחד אחרי השני.

בתיעוד מלורטו, אתר עלייה לרגל מרכזי באיטליה, שפורסם השבוע ברשתות החברתיות והפך לוויראלי, נראה האפיפיור לוחץ את ידיהם של האנשים שהשתרכו בתור לפגוש אותו במהלך פגישתו השבועית, אך מתחמק מנשיקתם ומושך את ידו ברגע האחרון. המקרה הצית מחלוקת בקרב הזרמים השונים של הכנסייה הקתולית. אתר אינטרנט שמרני, המוכר בביקורתיות כלפי האפיפיור, כינה את התנהגותו "מטרידה", ואחרים אף קראו להתפטרותו.

עוד בעולם
התרסקות המטוס באתיופיה: מערכת הבטיחות הופעלה שלא לצורך
סגירת חשבונות בעולם הריגול: סוכן ביון צרפתי חוסל בהרי האלפים
פסילה של 15 שנה: ונצואלה אסרה על גוואידו לכהן במשרה ציבורית

האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 27 במרץ 2019. AP
לא מחבב נשיקות. האפיפיור, השבוע/AP

"הוא אוהב לאמץ בני אדם אל ליבו, ואת חיבוק העם כלפיו", אמר הדובר. לדבריו, האפיפיור מאפשר למספר מצומצם של מאמינים לנשק את הטבעת שעל אצבעו. כך התיר לנזירה איטליקית מבוגרת שפעלה במשך עשרות שנים לסייע לעניים באפריקה.

כמה מאנשי הוותיקן ציינו כי אפילו האפיפיור הקודם בנדיקט, שנחשב לגיבור בעיני קתולים שמרנים, וקודמו בתפקיד ג'ון פול לא חיבבו את נשיקותיהם של המאמינים. לפחות לא במקרים דומים לזה, כששורה ארוכה של אנשים ממתינים בהתרגשות לתורם לנשק את ידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully