וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת חשבונות בעולם הריגול: סוכן ביון צרפתי חוסל בהרי האלפים

דניאל פורסטייר היה מעורב במזימה להתנקשות במתנגד משטר בקונגו, והרשויות פתחו נגדו בחקירה בשנה שעברה. ואולם, גופתו המחוררת אותרה בשלולית דם בכפר קטן לא הרחק מאגם ז'נבה

אתר הסקי קיצבהיל, הרי האלפים, אוסטריה. ShutterStock
1,640 תושבים בעיירה. הרי האלפים/ShutterStock

גופתו של סוכן ביון צרפתי לשעבר, שהיה קשור לניסיון התנקשות, נמצאה מחוררת בהרי האלפים. דניאל פורסטייר בן ה-57, שחיבר כמה מותחני ריגול, אותר בשלולית דם באזור חניה בשולי כביש נידח במחוז סבואה עילית בסמוך לאגם ז'נבה. המשטרה אמרה כי החיסול היה "עבודה מקצועית" וכי הוא נורה חמש פעמים.

עקבו אחרינו גם בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

החיסול שלו קרה כחצי שנה אחרי שהחלה חקירה רשמית נגדו בחשד שהיה מעורב בתכנית להתנקשות במתנגד משטר בקונגו. המשטרה אמרה כי הוא שירת בסוכנות ביון החוץ של צרפת DGSE במשך 14 שנה, אך לא פורט בין אילו תאריכים. לפי הדיווחים, הוא היה חבר ביחידה צבאית מיוחדת שניהלה "מבצעים רגישים מסווגים".

לפי רדיו "פראנס בלו", פורסטייר התגורר חי בכפר לוסינז'ה, כ-15 ק"מ מהמקום שבו הגופה אותרה. הוא היה חבר מועצה עד פתיחת החקירה נגדו בספטמבר. הרשויות סבורות כי הוא חוסל כחלק מסגירת חשבונות.

נשיא קונגו דניס ססו-נגוסו בארמון האליזה, מאי 2018. AP
נשיא קונגו דניס ססו-נגוסו באליזה, בשנה שעברה/AP

"אין כמעט ספק לגבי זה", אמר התובע הציבורי, פיליפ טוקנייה. לדבריו, פרוסטייה נורה חמש פעמים בראשו ובבית החזה שלו. ראש העיירה של לוסינז'ה, ז'אן-לוק סולה, אמר כי כל אחד מ-1,640 התושבים ידע שפורסטייה עבד בשירותי הביון של המדינה. "רק לפני 15 ימים הוא עזר לי לפתוח את אולם הדיונים במועצה", אמר. לדבריו, כשהוא פרש מתפקידו כחבר המועצה, הוא סיפר שהיה זה בשל "סיבות אישיות" והבטיח להסביר אותן יום אחד. "עכשיו אני מבין למה הוא פרש ואני חושב שהוא רצה להגן על הקהילה".

בעלילה המזכירה רומן של ג'ון לה קרה, פרוסטייה וסוכן ביון לשעבר נוסף נחקרו בחשד שתכננו להתנקש בחייו של הגנרל פרדיננד מבאו, בכיר באופוזיציה בקונגו, החי מצפון לפריז. שניהם נחקרו בשנה שעברה בחשד לחברות בארגון פשיעה ולאחזקת חומרי נפץ. בלה מונד דווח כי פורסטייה הודה שהוא היה חלק מהקבוצה, אולם הוא אמר כי אחרי מעקבים שביצע, הוא הבין שהתכנית אינה אפשרית. בהמשך, לפי הדיווח, הוא הכחיש כי היה מעורב בפעילות פלילית כלשהי.

(עדכון ראשון: 28.3 16:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully