וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: קרדינל בכיר בכנסייה הקתולית הורשע בעבירות מין

הקרדינל ג'ורג' פל, המשמש כשר הכלכלה של הוותיקן, תקף מינית שני נערי מקהלה בסוף שנת 1996, כששימש ראש כנסייה במלבורן, אוסטרליה. מקרה זה מתווסף למשבר העולמי שחווה הכנסייה הקתולית, לאחר שנה של גילויי מקרי התעללות מינית וטיוח תקיפות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הקרדינל ג'ורג' פל, יועצו הפיננסי של האפיפיור פרנציסקוס ושר הכלכלה של הוותיקן, הורשע בהתעללות ובביצוע עבירות מין בשני נערי מקהלה, אותם תקף בשלהי שנת 1996, כששימש ראש כנסיית פטריק הקדוש במלבורן, אוסטרליה - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בהרשעה זו הופך פל לאישיות הקתולית הבכירה ביותר המורשעת בעבירות מין. מקרה זה מתווסף לגל הגילויים על אודות התעללות מינית של אנשי הכנסייה הקתולית, הגורר זעזוע ברחבי העולם.

משפטו של פל נערך בדצמבר האחרון ונמשך כיומיים, והורשע על ידי 12 חברי המושבעים בבית הדין המחוזי של מדינת ויקטוריה באוסטרליה. ההרשעה אירעה באותו השבוע בו זימן האפיפיור את בכירי הכנסייה הקתולית למפגש פסגה בו דן על הדרכים למניעת התעללות מינית והגנה על ילדים מפני כמרים תוקפים.

פל בן ה-77, אז בן 55, הורשע בהתעללות בשני נערי מקהלה בני 13, בעת שתפס אותם שותים את יין המיסה בחדר האחורי של כנסיית פטריק הקדוש, בעוד מאות מאמינים עדיין נוכחים בכנסייה. בנוסף לכך, פל נמצא אשם בתקיפת אחד הילדים במסדרון הכנסייה, חודש לאחר המקרה ראשון.

עוד בוואלה! NEWS
האפיפיור על קשר השתיקה בכנסייה: כמרים הפכו נזירות לשפחות מין

הקרדינל ג'ורג' פל שהורשע בעבירות של התעללות ופגיעה מינית בשני נערי מקהלה במלבורן 1996. אי-פי, AP
"האשמות מרושעות ומגעילות", הקרדינל פל מחוץ לבית המשפט/AP, אי-פי

הקרדינל פל עומד בפני עונש מאסר פוטנציאלי של 50 שנה, וכבר הספיק לערער על ההרשעה. שימוע בעיניינו ייערך ביום רביעי הקרוב. במהלך המשפט, המשיך פל להכחיש את ההאשמות נגדו, אותו כינה "מרושעות ומגעילות", ומנוגדות לכל מה שהוא מאמין בו. עורך דינו, רוברט ריכטר, אמר לחבר המושבעים שרק "איש משוגע" ייסתכן בתקיפת הילדים במקום כה ציבורי, והוסיף כי הטענה שפל חשף את איבר מינו וכפה מין אוראלי על אחד הקורבנות, חרף הגלימה המסורבלת שלבש באותו היום, היא "מצחיקה".

עורך הדין ריכטר והשופט פיטר קיד קראו לחבר המושבעים, שכלל שמונה גברים וארבע נשים, שלא להעניש את פול על כישלונות הכנסייה הקתולית. "אתם לא צריכים להפוך את פל לשעיר לעזאזל", אמר השופט קיד למושבעים.

ארבע העבירות בהן הורשע פל התרחשו במסה הראשונה או השנייה כמנהיגה של הקתדרלה הגדולה במרכז מלבורן. ניצול מהתקיפה, בן 34 היום, אמר בעדותו כי פל ביצע בו מין אוראלי ונגע באיבר מינו בזמן שאונן. הקורבן השני של פל מת ממנת יתר של הרואין בשנת 2014, מבלי שהתלונן על התקיפות, ואף הכחיש בפני אמו שאי פעם הותקף, לאחר שזו הביעה את חשדה.

עוד באותו נושא

זעזוע בכנסייה הקתולית: קרדינל אמריקני הודח בשל עבירות מין

לכתבה המלאה

"דארת' ויידר" של הכנסייה הקתולית

"לא סיפרתי לאף אחד אז כי לא רציתי לסכן שום דבר. לא רציתי לטלטל את הסירה עם המשפחה שלי, את הלימודים שלי, החיים שלי", אמר המתלונן למושבעים. המתלונן אמר כי חשש שהאשמות כאלה נגד איש כנסייה רב עוצמה יעלו לו במקומו במקהלה וישפיעו על מלגת הקבלה שלו לקולג' היוקרתי "סנט קווין".

פל הכחיש את המיוחס לו, אך לא העיד במהלך המשפט. עם זאת, המושבעים ראו סרטון בו פל נחקר על ידי בלשים ברומא בשנת 2016, בו הוא מכחיש בתוקף את הטענות. "ההאשמות כרוכות בהתנהגות כושלת ומגעילה, המנוגדת לכל מה שאני מאמין בו, כמו גם לתורות המפורשות של הכנסייה, אותן ייצגתי כל חיי", אמר פל לחוקרים. עורך דינו ריכטר אמר למושבעים כי התקשורת הפכה את פל ל"דארת' ויידר" של הכנסייה הקתולית.

בשבוע שעבר הודח הקרדינל האמריקני לשעבר תאודור מקריק מהכנסייה הקתולית לאחר שהורשע בתקיפה מינית של נערים ומבוגרים. ההחלטה התקבלה על ידי האפיפור פרנציסקוס, שדחה את ערעורו של הארכיבישוף לשעבר של וושינגטון. מהוותיקן נמסר כי פשעיו חמורים יותר "לאור הניצול החמור של כוחו לרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully