וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור על קשר השתיקה בכנסייה: כמרים הפכו נזירות לשפחות מין

בעת שובו מביקורו ההיסטורי במזרח התיכון, הודה פרנציסקוס כי הניצול המיני בשורות הכנסייה הקתולית עדיין קיים. הוא חשף לראשונה קיומו של מסדר שפורק אחרי שנזירות בו נאנסו על ידי אנשי הדת

האפיפיור פרנציסקוס אמר אתמול (שלישי) כי כמרים בכנסייה הקתולית ניצלו מינית נזירות, ואף הודה לראשונה כי באחד המקרים הם אף הפכו אותן לשפחות מין. המקרה הזה, לדבריו, קרה בתקופתו של קודמו האפיפיור בנדיקטוס ה-16, שנאלץ לסגור קהילה שלמה של נזירות. דובר של הוותיקן אמר כי המסדר שעליו דיבר פרנציסוקס היה מבוסס בצרפת.

הוא אמר כי הכנסייה מנסה לטפל בבעיה, אך הכיר בהמשך קיומה. "זו דרך שאנחנו עוברים", אמר בעת ששב מביקורו ההיסטורי באיחוד האמירויות הערביות. "לאפיפיור בנדיקטוס היה את האומץ לפרק מסדר נשים מאחר שנכנס אליו שעבוד ימני על ידי הכמרים או המייסד". מנהיג הכנסייה הקתולית הוסיף כי מרבית המקרים של ניצול מיני של נזירות קורים במסדרים חדשים.

בחודש נובמבר האחרון גינה הארגון הבינלאומי למען נזירות בכנסייה הקתולית את "תרבות השתיקה והחשאיות" שמונעת מהן לחשוף את הניצול שהן עוברות. בנוסף לכך, רק לפני כמה ימים נכתב במגזין "כנסיית הנשים העולמית" כי בחלק מהמקרים נזירות נאלצו לעבור הפלות - שעליהן אוסרת הנצרות הקתולית - אחרי שנוצלו מינית על ידי נזירים. לפי המגזין, תנועת MeToo מעודדת נשים רבות יותר לדבר על הפגיעה בהן.

האפיפיור פרנסיסקוס, במהלךטקס קבלת פנים באיצטדיון הכדורגל, באבו דבי, במסגרת ביקורו בחצי האי ערב 5 בפברואר 2019. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס באבו דאבי, שני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully