וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בכנסייה הקתולית: קרדינל אמריקני הודח בשל עבירות מין

17.2.2019 / 15:43

תאודור מקריק היה בעבר הארכיבישוף של וושינגטון, אך האפיפיור הסיר ממנו את תאריו אחרי שתקף מאמינים, כולל נערים. הכנסייה מנסה לעצור את המשבר העולמי שהיא חווה עם חשיפת ועוד ועוד פרשות של ניצול מיני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הקרדינל האמריקני לשעבר תאודור מקריק סולק מהכנסייה הקתולית אחרי שהורשע בתקיפה מינית של נערים ומבוגרים. ההחלטה התקבלה על ידי האפיפור פרנציסקוס, שדחה את ערעורו של הארכיבישוף לשעבר של וושינגטון. הוותיקן אמר אתמול (שבת) כי פשעיו חמורים יותר "לאור הניצול החמור של כוחו לרעה".

איש הדת בן ה-88, שביולי היה הכומר הבכיר הראשון זה קרוב למאה שנה שמאבד את תוארו, הוא הדמות הבכירה ביותר בעידן המודרני שמודח מהכנסייה הקתולית, המתקשה להתמודד עם משבר הניצול המיני של אנשיה שמכה גלים ברחבי העולם. היא נהגה לטייח זאת דרך העברתם של הכמרים התוקפים מקהילה לקהילה במקום להדיח אותם או להסגירם לרשויות האזרחיות.

בהחלטתו, שהתקבלה לפני כינוס בוותיקן של ראשי הכנסיות הלאומיות על המשבר, נראה שהאפיפיור שלח מסר שאפילו הגורמים רמי הדרג ביותר אינם חסינים. בעקבות הדחתו, מקריק לא יוכל לקרוא לעצמו עוד כומר או לנהל טקסים דתיים, אולם הוא יוכל לתת תפילה במקרה חרום שבו אדם נמצא על סף מוות.

לקריאה נוספת בנושא
האפיפיור על קשר השתיקה בכנסייה: כמרים הפכו נזירות לשפחות מין

הקרדינל האמריקני תאודור מקריק בוותיקן, 2013. רויטרס
נענש וסולק לחיות בקהילה מבודדת. מקריק בוותיקן ב-2013/רויטרס

הטענות נגד מקריק מתייחסות למקרים שאירעו לפני עשורים, כשהוא טיפס עוד במעלה ההיררכיה הכנסייתית. הקרדינל המודח, שחי בבדידות במנזר מבודד בקנזס, הגיב רק לאחת מהן. הוא אמר שהוא לא זוכר מקרה שבו ניצל מינית נער בן 16 לפני יותר מ-50 שנה.

האתר BishopAccountability.org בירך על ההחלטה של האפיפיור, ואמר כי זהו "עונש בעל משמעות". חקירות עצמאיות של המעשים שלכאורה עשה איש הדת המודח מתקיימות בארבע הקהילות שבהן שירת, בהן זו בוושינגטון הבירה ובניו יורק. הוא כבר זכה באחד העונשים החריפים ביותר שאינם הדחה. אחרי שהאפיפיור הסכים לבקשתו להתפטר מתפקידו כקרדינל ביולי, הוא גם הורה לו להימנע מחיי ציבור ולחיות בבדידות תוך מתן תפילות והבעת חרטה.

בנוסף לכך, הוא הורשע במקרה נפרד של שידול, שמתייחס למקרים שבהם כמרים השתמשו בווידויים של מאמינים כתירוץ למעשה לא מוסרי. אחד מאלו שהתלוננו נגד מקריק אמר כי הוא נגע באיברי מינו בזמן שהיה ילד בעת הווידוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
האפיפיור, פרנציסקוס במהלך קבלת הפנים השבועית בוותיקן, 13 בפברואר 2019. רויטרס
שלח מסר לכמורה הבכירה. האפיפיור בוותיקן, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully