וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית באזור מודיעין: נהג המיניבוס שוחרר למעצר בית

למרות בקשת המשטרה, בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר למעצר בית את הנהג, בן 30 מבית חנינא. החוקרים מנסים לברר מהי הסיבה לסטיית המיניבוס שגרמה למותם של ארבעה נוסעים. נבדקת האפשרות שדעתו של החשוד הוסחה או שהוא נרדם על ההגה

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (שישי) לשחרר למעצר בית את נהג המיניבוס מהתאונה הקטלנית שאירעה אמש בכביש 443 באזור מודיעין. בתאונה נהרגו ארבעה מנוסעי המיניבוס שבו נהג החשוד, בן 30 מבית חנינא, ונפצעו עוד תשעה, שפונו לבתי החולים שערי צדק ואסף הרופא. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים, וביקשה להטיל עיכוב ביצוע על שחרורו, אך לאחר מכן חזרה בה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד עבד אל אמר, טען בדיון כי הנהג החשוד נסע כחוק במהירות המותרת בנתיב הימני. לדבריו, הוא שמע בום וחשב שזה מהחלק האחורי של כלי הרכב - ואז איבד שליטה על ההגה. בנוסף טען כי מרשו הוא אדם נורמטיבי ללא עבירות, ולא היה בגילופין בזמן התאונה. "הנהג משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים שהובילו לתאונה המצערת", הוא אמר. "בית המשפט קיבל את טענותינו והורה על שחרורו של הנהג למעצר בית. בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה לעכב את השחרור עד למוצאי שבת כדי לאפשר למשטרה לערר על ההחלטה. אנו סבורים שיש לקיים את הדיון בהקדם לפני כניסת השבת, כדי למנוע מעצר מיותר".

חוקרי המשטרה מתמקדים בסיבה לסטיית המיניבוס ממסלולו ולפגיעה במעקה הבטיחות. בחינה ראשונית של כלי הרכב לא הצביעה על תקלה או תקר בגלגלי כלי הרכב. על פי החשד, דעתו של הנהג הוסחה, או שנרדם על הגה המיניבוס.

עוד בוואלה! NEWS:
השעון להרכבת הממשלה מתקתק, וכולם נערכים להפתעה של הרגע האחרון
לאחר ההבנות בתיווך מצרים: מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב מחדש
ארה"ב: השתלטנו על ספינה צפון קוריאנית שהפרה את הסנקציות

תאונת דרכים בכביש 443. דוברות כב"ה
זירת התאונה/דוברות כב"ה

החוקרים מתכוונים לגבות עדויות מהפצועים וממדריך הנסיעה, שלא נפגע. בין היתר, נלקח מכשיר הטלפון הנייד של הנהג כדי לבחון אם הוא התכתב או דיבר בו בעת התאונה. במקביל, נלקחו ממנו דגימות דם כדי לבדוק האם הוא היה נתון תחת השפעת סם או אלכוהול בעת התאונה.

הנפגעים הם אסירים בשיקום שגרים בהוסטל באזור ירושלים, שהיו בדרך חזרה מבילוי בחוף הים. אחד המדריכים בהוסטל אמר כי הם עדיין מעכלים את האסון. "אנחנו מנסים להתמודד ועוד צריכים לקבור אותם"', הוא אמר.

אריה ביבי, מנכ"ל הרשות לשיקום אסירים, אמר כי ברשות מסייעים למשפחות. "לגבי הפצועים אתמול, הייתי בהוסטל, דיברתי עם כולם. הבאנו פסיכולוגים", אמר.

מנכ"ל הרשות הוסיף כי "אנחנו בתכנית השיקום לוקחים את המשוקמים לתיאטראות ולהצגות. אתמול הם הלכו לים בתל אביב במסגרת השיקום יחד עם המדריך. בשעה 14:30 הם חזרו לירושלים. אנחנו עובדים עם חברת הסעות וזו לא הסעה ראשונה. כל פעם יוצאים למכרז ורוכשים חברת הסעות. בבן שמן קרתה התאונה, ויש למשטרה כל מיני השערות, אני לא בוחן תנועה. המשטרה בלוויוי פסיכולוגים שלנו הודיעה להרוגים, אנחנו נעזור ככל שנוכל למשפחות שיעברו את השבעה".

עוד באותו נושא

הטרגדיה ביום העצמאות: הנהג סטה מסיבה לא ברורה - והתנגש בעמוד

לכתבה המלאה

המיניבוס התהפך סמוך לפיקניק

מהחקירה עלה כי הנהג איבד שליטה על הרכב סמוך ליער בן שמן, סמוך לפינק פיקניק ביער, סטה ימינה ופגע במעקה הבטיחות. הרכב התהפך לתוך היער והשדה הסמוך כששניים מיושביו נזרקו אל מחוץ לרכב ונהרגו, ושניים אחרים נלכדו.

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, אמר בתגובה לתאונה כי "עדיין לא ידועים לנו פרטי המקרה והנסיבות שהובילו לתאונה הקטלנית אך במשרד התחבורה חייבים להבין שגם נהג מיניבוס הינו נהג רכב ציבורי החייב בהכשרה מקצועית, בהדרכות ובפיקוח לא פחות מאשר נהגי התחבורה הציבורית. חייבים לעצור את כדור השלג הזה לפני שיהיו חלילה הרוגים נוספים".

מיניבוס פגע בגדר: תאונת דרכים בכביש 443 סמוך לצומת שילת לכיוון ירושלים, 9 במאי 2019. יאיר, אתר רשמי
זירת התאונה/אתר רשמי, יאיר

חובש רפואת חירום במד"א, דניאל דובינקי, שחלף במקום בזמן התאונה סיפר כי "מדובר בתאונה מזעזעת. כשחלפתי במקום הבחנתי ברכב הסעות שאיבד שליטה, התנגש בגדר ההפרדה והמשיך עשרות מטרים בנסיעה בצמוד לגדר. ברכב נסעו 13 נוסעים. הזעקתי כוחות גדולים למקום והתחלתי במיון ראשוני של הנפגעים".

לדברי החובש, "בתוך הרכב נלכדו שני גברים בשנות ה-40 לחייהם, ומחוץ לרכב נמצאו שני גברים נוספים גם הם בשנות ה-40. ארבעתם היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעה רב מערכתית קשה. מצבם היה אנוש ובתוך זמן קצר הפרמדיקים שלנו שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותם של הארבעה. תשעה פצועים נוספים היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מחבלות בבטן ובראש ומצבו הוגדר בינוני והשאר נחבלו בגופם ומצבם הוגדר קל".

(עדכון ראשון: 08:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully