וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הג'יהאד האסלאמי מאיים: במהלך הקיץ - תפרוץ מלחמה

יפעת רוזנברג

8.5.2019 / 1:30

פחות מ-48 שעות מכניסתה של הפסקת האש לתוקף, אמר זיאד נחאלה כי "מה שקרה בעזה הוא תמרון באש חיה לקראת מערכה גדולה". לדבריו, הפלגים בעזה נמצאים בקשר רציף עם איראן וחיזבאללה, גם במהלך סבב הלחימה. "הייתה אפשרות להפגיז את תל אביב"

.

מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, איים הערב (שלישי) כי תפרוץ מלחמה במהלך הקיץ. בריאיון לרשת "אל-מיאדין", אמר נחאלה כי "מה שקרה בעזה הוא תמרון באש חיה לקראת מערכה גדולה". לדבריו, "ביקרנו בקהיר עם חמאס וקיבלנו החלטה משותפת להפעיל חמ"ל בתגובה לכיבוש. לא נקבל את זה שישראל תכפה משוואה לפיה היא מפגיזה בתי תושבים ללא תגובה. אם המערכה האחרונה הייתה נמשכת, הייתה אפשרות להפגיז את תל אביב תוך שעות ספורות".

נחאלה אמר את הדברים פחות מ-48 שעות מאז כניסתה של הפסקת האש בין הפלגים הלוחמים בעזה לבין ישראל. הוא הוסיף כי "תהלוכות השיבה לא ייפסקו לעולם וישראל תעמוד במה שהתחייבה לו בהבנות בקהיר. ההתחייבות של ישראל להבנות היא שהובילה אותנו לעמדותינו לגבי הפסקת האש. הדרישה הבסיסית שלנו בשלב זה היא להפסיק את המצור בעזה ואת התקיפות".

מנהיג הג'יהאד התייחס בדבריו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולקשר עם איראן ואמר: "בינינו לבין חמאס יש הסכמה על הכל, ובמיוחד על כך שלאבו מאזן אסור להישמע למסר שהתוכן שלו הוא לפרק את עזה מנשק". לדבריו, "לא התדיינו עם איראן במהלך המערכה האחרונה אבל הקשר הקיים תמיד. אנחנו בקשר מתמשך עם חיזבאללה, ומקיימים איתם פגישות גם בנושא האסירים הביטחוניים שנמצא על סדר היום".

עוד ידיעות בנושא:
הכסף הקטארי יעבור - ההפגנות יימשכו: ההבנות בין ישראל וחמאס
סיכולים ממוקדים, רקטות חדשניות: ימי הקרב שאתגרו את חיל האוויר
יורים, קוברים, הופכים דף: ריטואל ההסלמה של ישראל ועזה

זיאנד נחאלה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי. אתר רשמי
"תמרון באש חיה לקראת מערכה גדולה". מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה/אתר רשמי

בסבב ההסלמה האחרון נורו לפחות 690 רקטות, כ-530 מהן חצו את גדר הגבול. מערכת "כיפת ברזל" יירטה יותר מ-240 מהשיגורים, ולפחות 35 נפילות זוהו בשטחים בנויים. בתגובה לירי, תקף צה"ל יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה, בהן מבני משרד ביטחון הפנים ומערך הסייבר של חמאס. לראשונה מאז צוק איתן ביצע כלי טיס של חיל האוויר סיכול ממוקד בו נהרג בכיר הארגון, חאמד אל-חדרי, מפגיעה ישירה ברכבו בעזה.

ארבעה ישראלים נהרגו במהלך סבב הלחימה מפגיעת רקטות ברחבי הארץ - ביום הקטלני ביותר מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. משה אגדי, בן 58 מאשקלון, נהרג מפגיעת רקטה בחצר ביתו, ונקבר בבית העלמין באשדוד. משה פדר, בן 60 מכפר סבא, נהרג בצהריים כשטיל "קורנט" פגע במכונית שבה נסע בכביש 34 שבמועצה האזורית חוף אשקלון. זיאיד אל-חמאמדה, בן 49, נהרג מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה אשקלון. פנחס מנחם פשוזן, בשנות ה-20 לחייו, נהרג בשעות הערב מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד והובא למנוחות בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, בהאא אבו אל-עטא. דובר צה"ל
מפקד גזרת צפון הרצועה של הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully