וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהממ"ד, חוששים מהרקטות: ילדי שדרות שבים ללימודים

6.5.2019 / 14:12

למרות שההחלטה לשוב לשגרה התקבלה בשעות הבוקר, מרבית תלמידי ביה"ס המדעי-תורני בשדרות לא שבו אל ספסל הלימודים. אלו שכבר הגיעו השתתפו במעגל שיח וסיפרו על השהות בממ"ד. אך בזמן שהתלמידים מנסים לשוב לשגרה, ההורים יודעים שהסיבוב הבא עוד יבוא. "החשש עדיין קיים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

אל בית הספר המדעי-תורני בשדרות הגיעו עד לשעה 10:00 רק כ-20% מהתלמידים. כשלוש שעות לאחר שפיקוד העורף הסיר את הנחיות ההתגוננות לציבור, מרביתם טרם הספיקו ליישם את ההנחיה בכל הקשור להגעה ללימודים. חלקם יגיעו בהמשך היום. אחרים כלל לא נמצאים בעיר - אחרי שיצאו אתמול להפוגה ממטחי הרקטות הבלתי פוסקים.

אחרי שבמהלך הלילה דווח על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס והפלגים הפלסטינים, תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה שבו אל התרגולת המוכרת. התלמידים שכן הגיעו לבית הספר התיישבו לצד הצוות החינוכי ומנהלת בית הספר וסיפרו על מה שעבר עלייהם בימים האחרונים.

לקריאה נוספת:
ההזדמנות התפרשה ככניעה: ישראל מדברת עם חמאס - אך לא מבינה ערבית
אחרי הדיווח על השגת הפסקת אש: הוסרו מגבלות ההתגוננות | עדכונים שוטפים
נתניהו: המערכה לא הסתיימה, אנחנו נערכים להמשך

בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
רק 20% מהתלמידים הגיעו. בית הספר המדעי-תורני בשדרות, הבוקר (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

"הייתה אזעקת צבע אדום ולא הייתה לידינו מיגונית", שיתף תלמיד בכיתה א' באחד מרגעי האימה שחווה בסוף השבוע האחרון. "נשכבתי עם בני המשפחה על המדרכה וכיסיתי את הראש עם הידיים". תלמיד אחר סיפר על השהות הארוכה בממ"ד לאורך ההסלמה. "נמאס כבר לשבת שם כל היום, זה קשה", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
מעגלי שיתוף. שדרות, הבוקר (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

מנהלת בית הספר דינה חורי, ביקשה מהתלמידים להוסיף ולשתף כדי להוריד את המתח. מעגל התלמידים נפתח בכל סבב שכזה, כך שלא מדובר בנוהג זר. אולם התלמידים אינם לבד - גם ההורים שהחליטו להביא את הילדים למוסד החינוכי התקשו להסתיר את החשש. "זו חזרה מוזרה לשגרה", אמרה אפרת עשור, אם לתאומים בכיתה א'. "זה לא מתוכנן. היינו בטוחים שתהיה מערכה ארוכה, אבל תמיד טוב לחזור לשגרה. היה קשה מאוד לארגן את הילדים הבוקר. אנחנו כמובן מקווים שהשקט יימשך, אבל החשש עדיין קיים. אנחנו בטוחים שזה יחזור".

בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
"השיח חיוני לאחר ההסלמה". מנהלת בית הספר בשדרות דינה חורי (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

המנהלת חורי עדיין מקווה שיותר תלמידים יגיעו לבית הספר בהמשך היום. "כל מי שיגיע לשדרות יבוא היום לבית הספר", אמרה. "הדבר החשוב שצריך לעשות אחרי הסלמה זה שיח. לבחון את כל ילד והסיפור האישי שלו. אנחנו צריכים להיות במקום המקשיב. בבית, ההורים לא תמיד פנויים לכך. דווקא בבית הספר אנחנו חיים בשפיות יחסית בזמנים שהם אינם שפויים ולכן אני חושבת שזה נכון להחזיר את הילדים ללימודים. השגרה טובה להם".

בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
בית הספר בשדרות, היום (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

בניגוד להחלטה שהתקבלה בשדרות, במועצות האזוריות שבעוטף עזה הוחלט שלא לשוב ללימודים. חלק מההורים זעמו על החלטת ראשי המועצות, שעה שבמרבית האזורים שהיו תחת טווח הרקטות הוחלט לשוב לשגרה. "זה מאוד מתסכל, זו החלטה שרירותית", אמרה לוואלה! NEWS אם לארבעה המתגוררת באחד המושבים בעוטף עזה. "בשדרות ובנתיבות שבו לבתי הספר, אבל אצלנו ההורים נדרשים לשבור את הראש ולחפש פתרונות לילדים. ההרגשה היא שהתקבלה החלטה - אך השלכותיה על חיינו לא נלקחו בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully