וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הדיווח על השגת הפסקת אש: הוסרו מגבלות ההתגוננות | עדכונים שוטפים

במהלך הלילה נשמעו התרעות צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון, אך בהמשך דווח כי הושגה הפסקת אש שנכנסה לתוקפה ב-4:30. פיקוד העורף הסיר את ההנחיות לתושבים והלימודים מתקיימים כסדרם, מלבד באשקלון וביישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. גנץ: "כניעה לסחטנות"

עריכה: תומר לוי

הסלמה בדרום | עדכונים שוטפים:

  • דיווח פלסטיני: יש סיכום על הפסקת אש בין ישראל וחמאס
  • פיקוד העורף: החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף
  • לא יתקיימו לימודים באשקלון ובמועצות האזוריות שדות נגב, אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב
  • התרעות צבע אדום נשמעו במהלך הלילה בעוטף עזה ובאשקלון

אחרי מאמצי מצרים והאו"ם וירי רקטות במהלך הלילה, הושגה הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים הפלסטיניים רצועת עזה - כך דווח הבוקר (שני) בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, שפורסמו גם ברשת "אל-ג'זירה" ובסוכנות הידיעות רויטרס, הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 4:30. זאת, לאחר שבמהלך הלילה נורו רקטות מהרצועה וגרמו להפעלת התרעות צבע אדום בעוטף עזה ובאשקלון. המאמצים התקיימו בהובלת מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. בבוקר הודיע פיקוד העורף כי החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בדרום. במחוז הדרום הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם, מלבד באשקלון, ויישובי אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.

מתחילת סבב ההסלמה נורו לפחות 690 רקטות שוגרו עד כה מעזה, כ-530 מהן חצו את גדר הגבול. מערכת "כיפת ברזל" יירטה יותר מ-240 מהשיגורים, ולפחות 35 נפילות זוהו בשטחים בנויים. בתגובה לירי תקף צה"ל יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה, בהן מבני משרד ביטחון הפנים ומערך הסייבר של חמאס. לראשונה מאז צוק איתן ביצע כלי טיס של חיל האוויר סיכול ממוקד בו נהרג בכיר הארגון, חאמד אל-חדרי, מפגיעה ישירה ברכבו בעזה.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לדיונים במשך כחמש שעות ובסיום הודיע כי הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות. מתחילת ההסלמה נהרגו 23 פלסטינים ברצועה, בהם פעילי הג'יהאד האסלאמי, אישה בחודש התשיעי להיריונה ותינוקת, ונפצעו כ-150 נוספים. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה כי הוא תומך בישראל "ב-100%" כשהיא מגינה על אזרחיה.

עוד בוואלה! NEWS:
היום הכי קטלני מאז "צוק איתן": 4 הרוגים מפגיעת רקטות ברחבי הארץ
בדרך לבית הכנסת: פנחס נהרג מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד
ההרוג מטיל הנ"ט: משה פדר, שזוגתו היא אלמנת טייס אסון המסוקים

הזירה באשדוד שבה נהרג פנחס מנחם פשוזמן, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
זירת נפילת הרקטה באשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון

ארבעה ישראלים נהרגו אתמול מפגיעת רקטות ברחבי הארץ - ביום הקטלני ביותר מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014. משה אגדי, בן 58 מאשקלון, נהרג אתמול בלילה מפגיעת רקטה בחצר ביתו, ונקבר בבית העלמין באשדוד. משה פדר, בן 60 מכפר סבא, נהרג בצהריים כשטיל "קורנט" פגע במכונית שבה נסע בכביש 34 שבמועצה האזורית חוף אשקלון. זיאיד אל-חמאמדה, בן 49, נהרג מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה אשקלון. פנחס מנחם פשוזן, בשנות ה-20 לחייו, נהרג בשעות הערב מפגיעת רקטה בחצר בניין באשדוד והובא למנוחות בירושלים.

הזירה באשדוד שבה נהרג פנחס מנחם פשוזמן, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
הנזק שהותירה הרקטה שהתפוצצה אתמול באשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון

10:33

פיקוד דרום חידש את כוננות ההצתות באמצעות בלוני תבערה ונפץ. ג'יפים ונגררי כיבוי שריפה הוצבו ברחבי אוגדת עזה. על פי ההערכות, חמאס יחזור להצתת שדות.

08:17

ח"כ גדעון סער (הליכוד) מתח ביקורת על הפסקת האש בחשבון הטוויטר ואמר כי "הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

08:03

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הבוקר כי הממשלה נכנעה ללחץ שהפעיל חמאס ולסחטנות ארגוני הטרור. "
כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים וארבעה הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה", אמר. "כל מה שעשתה המממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה.
יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

07:58

הגישה לאזור חץ שחור שבגבול רצועת עזה נותרה חסומה, זאת חרף הדיווחים על הפסקת האש. לוחמים באזור טוענים כי לא הוסר האיום לירי צלפים ונ"ט משטח הרצועה.

הזירה באשדוד שבה נהרג פנחס מנחם פשוזמן, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
אשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון

07:21

בעיריית אשקלון ובמועצות האזוריות שדות נגב, אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב הודיעו כי לא יתקיימו לימודים. כך גם במכללת ספיר.

06:55

החל מהשעה 7:00 יוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף - כך נמסר הבוקר מפיקוד העורף. בתוך כך, הוסרה החסימה בכביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת שדרות, והחסימה בכביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת סעד.

07:19

עם ההודעה על הפסקת האש והסרת הנחיות ההתגוננות לציבור, הלימודים במחוז הדרום יתקיימו כרגיל.

07:00

פיקוד העורף הודיע על הסרת הנחיות ההתגוננות לציבור.

06:20

דובר ועדות ההתנגדות מחמד אל-ברים, אישר את כניסתה לתוקף של הסכם הפסקת אש. הוא אמר לסוכנות "סווא" כי "ההסכם הושג במאמצי מצרים, קטר והאו"ם בתנאי שישראל תיישם את הבנות הפסקת המצור". לדבריו, בשעות האחרונות ניסתה ישראל להתנות את הפסקת האש ויישום ההבנות בהפסקת תהלוכות השיבה אלא שהדבר נדחה בתוקף מקור דיפלומטי בינלאומי חשף כי במסגרת המגעים שוחחו שר החוץ הקטארי וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה.

ירי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ב-5 במאי 2019. רויטרס
ירי רקטות מעזה לישראל, אמש/רויטרס
הרמטכ"ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה אליעזר טולדנו ב-5 במאי 2019. דובר צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי מקיים הערכת מצב באוגדת עזה, אתמול/דובר צה"ל

06:18

דובר צה"ל מוסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל כ-30 יעדי טרור של חמאס וגוהג'יהאד האסלאמי, בהם מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית וחדר מלחמה. בין היעדים שהותקפו גם משרד מפקד גדוד מרכז חאן יונס, ומתחמי אימונים של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה.

04:38

בערוץ אל אקצה, רשת הטלוויזיה של חמאס, דווח כי הפלגים בעזה וישראל הגיעו לסיכום בקהיר על הפסקת אש שנכנסה לתוקפה בשעה 04:30 בבוקר. גם רשת אל ג'זירה דיווחה על הסיכום. עם זאת, אין בשעה זו אישור רשמי לדברים.

טנקים על גבול עזה, 6 במאי 2019. רויטרס
טנקים על גבול עזה/רויטרס

3:20

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "פעם נוספת, ישראל ניצבת בפני מתקפת רקטות קטלניות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי. אנחנו תומכים בישראל ב-100% כשהיא מגינה על אזרחיה". עוד כתב טראמפ: "לעם העזתי - פעולות הטרור האלה נגד ישראל לא יביאו לכם דבר מלבד סבל נוסף. עצרו את האלימות ועבדו למען השלום - זה אפשרי".

2:33

התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

01:23

התרעת צבע אדום נשמעו במועצות האזוריות שדות נגב ובני שמעון.

01:18

התרעת צבע אדום נשמעה פעם נוספת ביישובי המועצה האזורית אשכול.

01:15

חדר המבצעים של הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה מסר כי "המערכה לא תיפסק לפני שהכיבוש לא ייענה לדרישות עמנו. לא נאפשר למתנחלים לצאת מהמקלטים כל עוד האויב מתנכר להבנות ההתנגדות".

01:03

התרעות צבע אדום נשמעו באשקלון, באזור התעשיה בעיר ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

טילים מעזה לכיוון ישראל, 5 במאי 2019. רויטרס
טילים מעזה לכיוון ישראל, אתמול/רויטרס

0:49

התרעת צבע אדום נשמעה פעם נוספת ביישובי המועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

0:04

התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

זירת נפילה,יהודה המכבי 15 אשדוד, 5 במאי 2019. ראובן קסטרו
זירת נפילת רקטה באשדוד, אמש/ראובן קסטרו

23:38

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על תקיפות של חיל הים נגד מטרות ברצועת עזה.

23:29

גורם בפלגים הפלסטיניים אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי יש מאמצי תיווך רציניים מצד מצרים, והשעות הקרובות יהיו קריטיות להפסקת האש.

23:20

גורמים דיפלומטיים: יש התקדמות במאמצי התיווך האינטנסיביים של מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. מקווים שבשעות הקרובות נגיע להפסקת אש.

חיילי כפיר בשמירה באחד מיישובי עוטף עזה, 5 במאי 2019. ראובן קסטרו
חיילי כפיר באחד מיישובי עוטף עזה/ראובן קסטרו

23:08

התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

23:06

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בניין לשכתו של תופיק אבו נעים, שר הפנים וראש המנגנונים בלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס בעיר נוציראת. אבו נעים נכלא בידי ישראל ב-1991 ושiחרר במסגרת עסקת שליט ולאחריה השתלב בהנהגת חמאס. בתפקידו אבו נעים אחראי על מנגנוני הביטחון של ארגון הטרור חמאס שנעשה בהם שימוש להוצאת פעולות טרור צבאיות.

22:30

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל השלימו עתה תקיפה של כ- 40 יעדים של ארגוני חמאס וג'יהאד פלסטיני לאורך רצועת עזה. בין היעדים: חמ"לי תצפיות, תשתיות תת-קרקע, מחסני אמצעי לחימה, מתחמים צבאיים, עמדות שיגור, עמדות תצפית ועוד. עד לשעה זו הותקפו כ-320 יעדי טרור. תקיפות צה"ל נמשכות על פי התכנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד הפצצה מבנה משרד ביטחון הפנים של חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך
טילים מעזה לכיוון ישראל, 5 במאי 2019. רויטרס
טילים שנורו מעזה לכיוון ישראל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully