וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד הרב יוסף: ראש הממשלה צריך לקרוא אותו לסדר

4.5.2019 / 22:01

אחד מראשי כחול לבן תקף את הרב הראשי הספרדי, לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי בספרו החדש הוא קבע כי בתי כנסת של רפורמים הם עבודה זרה. "רובם המכריע של הרפורמים אוהבי ישראל שנלחמים עם אנטישמיות גוברת", אמר ח"כ לפיד. ח"כ מלכיאלי השיב: "דבריך מקוממים ומזעזעים"

צילום: רוני כנפו, יקי אדמקר

ח"כ יאיר לפיד, מראשי מפלגת "כחול לבן", תקף את הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, זאת בעקבות פסק ההלכה שהופיע בספר הלכות חדש שהוציא לאחרונה נגד הקהילה הרפורמית, ולפיו אסור להיכנס לבית כנסת רפורמי כי זו "עבודה זרה". לפיד צייץ ביום שישי כי ראש הממשלה נתניהו "צריך לקרוא לו לסדר. הוא לא יעשה את זה כמובן כי הוא צריך את ש"ס בשביל החסינות מהכלא".

לפיד ציין כי "רובם המכריע של הרפורמים, יהודים אמריקאים אוהבי ישראל שנלחמים עם אנטישמיות גוברת. למה להעליב ולהרחיק?".

עוד בוואלה! NEWS:
נהיגה פרועה ביום הגיבוש לעובדים: אסון התהפכות הטרקטורון בגלבוע
"לא עוזבים": עלו לישראל לפני שנה - ורקטה פגעה בביתם בעוטף עזה
התיאבון לדולרים: בחמאס זיהו הזדמנות לסחוט את ממשלת נתניהו

יאיר לפיד, יו"ר כחול לבן בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
"למה להעליב ולהרחיק?". לפיד/ראובן קסטרו

בתגובה לדבריו, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף את לפיד, והגן על הרב יוסף: "בזמן שעם ישראל מתכנס בימים אלו ומתאחד סביב ימי הזיכרון לשואה ולחיילי צה"ל, בוחר לפיד להסית ולכתוב כנגד מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף". הוא פנה ישירות ללפיד, ואמר: "דבריך מקוממים ומזעזעים. נשמע שסיימתם לריב ולהדליף בהנהגת "כחול לבן", שיש לך זמן לדברים אחרים".

עוד באותו נושא

הרב הראשי יוסף: בית כנסת רפורמי - עבודה זרה ואסור להיכנס אליו

לכתבה המלאה

בתנועת נאמני תורה ועבודה התייחסו לעמדת הרב יוסף, וציינו כי יש מחויבות להלכה אך גם "לחיבור עם העם היהודי כולו". בתנועה הוסיפו כי "האמירות מרחיקות הלכת של הרב יוסף כנגד הרפורמים, מלבות שנאה וגורמות להרחקתם של יהודים מהמסורת היהודית. כתנועה אורתודוכסית המחויבת להלכה, אנו מאמינים שבד בבד עם ההסתייגויות העניינית מהאידיאולוגיה ומהפרקטיקה הדתית של הזרמים הלא-אורתודוקסים, יש צורך בשיתוף פעולה על מנת לחבר לעם ישראל את העם היהודי כולו".

ביום שישי נחשף בוואלה! NEWS כי בספרו החדש "ילקוט יוסף" קבע הרב יוסף כי בתי כנסת של רפורמים הם בתי עבודה זרה ואסור להיכנס לתוכם. הרב יוסף הוסיף כי "ברור שאין מטרתם בתפילה בכותל המערבי", נכתב על הרפורמים, "אלא רק זכויות שונות בייצור הדמיוני שבדו לעצמם בשם היהדות הרפורמית, שכל יסודה הוא שלילת התורה והתבוללות". הרב פרט גם את "היחס בהלכה לתנועות הרפורמים", וקבע כי אף שהם יהודים, "אסור לעלות את הרפורמים לתורה ואין לענות אמן אחר ברכותיהם".

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
קבע שבתי כנסת של רפורמים הם בתי עבודה זרה. הרב הראשי יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully