וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה פרועה ביום הגיבוש לעובדים: אסון התהפכות הטרקטורון בגלבוע

האחיות נסים והדיר, שהותירה אחריה תינוקת בת שנתיים, נהרגו בהתהפכות טרקטורון ביום גיבוש לעובדי "אינפיניטי סלולר" בגלבוע. בנוסף אליהן, נהרגה גם חברתן אריג', כולן משועפאט. לוואלה! NEWS נודע כי דקות לפני האסון, המארגנים נאלצו לעצור את הטיול בשל נהיגה פרועה

צילום: כבאות והצלה ומד"א

ההרוגות בהתהפכות הטרקטור במועצה האזורית גלבוע היום (שבת) הן האחיות נסים בת ה-24 והדיל אבו חדיר בת ה-28, בנות דודות של מוחמד אבו חדיר שנרצח ב-2014, וחברתן אריג' אבו עיסא. הדיל, שכמו יתר ההרוגות התגוררה בשועפאט שבמזרח ירושלים, הותירה אחריה תינוקת בת שנתיים. לוואלה!NEWS נודע כי דקות לפני האסון, המארגנים נאלצו לעצור את הטיול ולהחליף שלושה נהגים בשל נהיגה פרועה.

התאונה אירעה במהלך יום גיבוש לעובדי "אינפיניטי סלולר", משווק עצמאי של חברת פרטנר במזרח ירושלים, שארגנה עבורם חברת "רייזר העמק הנעלם" בטרקטורוני קוואסקי בבני ארבעה מקומות. אחת מההרוגות נהגה בטרקטור, והשתיים הנוספות ישבו לצדה ומאחוריה. צעירה נוספת, בת 22, פונתה מזירת התאונה במצב קשה. חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד והדוד של נסים והדיל, סיפר כי שתיהן עבדו יחד במשך כמה שנים בחברה. "נסענו לבית חולים בעפולה. זה קשה מאוד, המצב הנפשי שלנו קשה מאוד", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
הדילמה של נתניהו: לסייע לחמאס לרדת מהעץ או לשבור את הכלים
התיאבון לדולרים: בחמאס זיהו הזדמנות לסחוט את ממשלת נתניהו
הפלגים הפלסטיניים קיבלו אחריות על הירי מעזה: "מעגל האש מתרחב"

שלוש הרוגות בהתהפכות רכב שטח בגלבוע. אתר רשמי
תושבות שועפאט שהשתתפו ביום גיבוש ל-33 עובדי החברה. שלוש ההרוגות/אתר רשמי

33 העובדים שהשתתפו ביום הגיבוש יצאו מתחנת הדלק שליד הסחנה בטור של 11 טרקטורונים. הנהיגה ברייזר מותרת לבני 21 ומעלה, המחזיקים רישיון נהיגה B בתוקף של שנה לפחות ומותנית בהפקדתו, והנהיגה אינה דורשת חבישת קסדות. 31 מהמשתתפים הפקידו רישיונות נהיגה, בהם נהגת הרכב שהתהפך.

ברכב שבראש הטור וברכב המאסף נהגו מדריכים של החברה המארגנת. בתחילת הדרך, זיהו המדריכים נהיגה פרועה עצרו את כל כלי הרכב והחליפו שלושה נהגים באחרים. נציג הקבוצה הבטיח להרגיע את החבורה, והטיול נמשך.

עוד באותו נושא

שלוש צעירות נהרגו בהתהפכות רכב שטח בגלבוע; צעירה נפצעה קשה

לכתבה המלאה
בוחני תנועה ושוטרים של המחוז הצפוני בזירת התאונה (צילום: משטרת ישראל). אתר רשמי
בוחני תנועה ושוטרים של המחוז הצפוני בזירת התאונה/אתר רשמי

כמעט בתום הטיול, לפני הירידה לכיוון העמק, עצרו המדריכים את כלי הרכב, וידאו פיזית כי כל הנהגים שילבו להילוך נמוך וכי כל המשתתפים חגורים ורק אז חזר טור טרקטורונים לנוע. הטרקטורון בו אירע האסון, בין קיבוץ בית אלפא לחפציבה, היה האחרון לפני הרכב המאסף.

ממש לפני האסון, נפתח פער גדול בין טרקטורון זה לטרקטורון שלפניו, הנהגת האצה כדי לסגור אותו, ותוך כך נקלעה למהמורה בדרך. תוך ניסיונות להיחלץ ממנה, היא נתנה גז, תוך שהסיטה הצידה את ההגה, ואז ככל הנראה איבדה שליטה על כלי הרכב שהתדרדר במדרון והתהפך והביא לתוצאה הקטלנית. המשטרה הקימה חפ"ק בזירת התאונה, אספה מימצאים וגבתה עדויות. החקירה בעיצומה והיא נמשכת. למחר זומן נציג חברת הסלולר למתן עדות. מבית החולים רמב"ם נמסר הלילה כי הצעירה הפצועה נבדקה ונמצא שאינה סובלת מפגיעה פיזית משמעותית, מעבר לחבלות. היא נשארת להשגחה ומצבה מוגדר עתה קל.

תאונת דרכים בגלבוע 4 במאי 2019. מד"א
זירת התאונה, היום/מד"א
זירת ההתהפכות רכב שטח בגלבוע 4 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה, היום/דוברות משטרת ישראל
זירת ההתהפכות רכב שטח בגלבוע 4 במאי 2019. דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה, היום/דוברות משטרת ישראל

ממד"א נמסר כי הצעירות נלכדו ברכב, ובסיום פעולות החילוץ, נקבע מותן של שלוש מהנוסעות. "כשהגענו למקום המראה היה מזעזע", סיפר חובש מד"א עודאי באסול. "ראינו טרטורון ריינג'ר הפוך, תחתיו נלכדו ארבע צעירות כבנות 20, שלוש מהן היו מחוסרות הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. בבדיקה רפואית שלוש מהן היו ללא דופק וללא נשימה ונאלצנו לקבוע את מותן".

עוד סיפר כי הצעירה הנוספת שנלכדה הייתה בהכרה מלאה וסבלה מחבלות בבטן ובגפיים. "חילצנו אותה בסיוע כוחות הכיבוי והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה במסוק מד"א לבית חולים רמב"ם כשהיא במצב בינוני עד קשה יציב".

מחברת "רייזר העמק הנעלם" מסרו לוואלה!NEWS בהתייחסות: "אנו המומים וכואבים בשל התאונה שארעה היום בגלבוע. אנו עוצרים מיידית את כל פעילות הרייזרים וסומכים את ידנו על חקירת המשטרה ונפעל לפי הנחיותיה. ליבנו עם הנפגעים ומשפחותיהם ונעשה הכל כדי לסייע להם".

תאונת דרכים בגלבוע 4 במאי 2019. מד"א
זירת התאונה, היום/מד"א
שלושה הרוגים בתאונת דרכים בגלבוע 4 במאי 2019. דוברות כב"ה
זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully