וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד הימין דורש: "חיזוק החוסן המשפחתי" והורדת כמות המתגרשים

פרסום ראשון: במסגרת הדרישות הקואליציוניות, ידרשו במפלגה מראש הממשלה להקים אגף שיפעל לקידום הכנה לנישואים - ויעניק הטבות לזוגות שיפנו לייעוץ לפני גירושים. עלות הקמת האגף: כחמישה מיליון שקלים

צילום: ערוץ 20, עריכה: איתי עמרם

איחוד מפלגות הימין דורש שהממשלה תילחם בשיעור הגירושים בישראל ותעניק תמריצים כלכליים לזוגות שייפנו לייעוץ זוגי לפני שיחלו בהליך גירושים. לוואלה! NEWS נודע כי במסגרת מסמך הדרישות הקואליציונית של המפלגה שיוגש לליכוד, ישנו סעיף בשם "חיזוק החוסן המשפחתי" שמטרתו להוריד את שיעור הגירושים בישראל.

המפלגה דורשת שיוקם אגף מיוחד במשרד של אחד משרי המפלגה שיפעל לקידום הכנה לנישואים, ייעוץ זוגי והדרכה הורית, שיתוקצב על ידי משרד האוצר בהיקף של חמישה מיליון שקלים ויעסיק יותר מעשרה עובדים בתחומי הניהול, הייעוץ הפסיכולוגי ועובדים סוציאליים שיטפלו בזוגות לפני הליך גירושין. כמו כן, התוכנית המוצעת כוללת הענקת הטבות מס לזוגות שייפנו לייעוץ לפני גירושים במטרה לתגמל כלכלית את מי שינסה להימנע מההליך.

לקריאה נוספת בנושא
המו"מ הקואליציוני: ליברמן ונתניהו נפגשו, טרם נמצא פתרון לגיוס
ריבלין בטקס השבעת הח"כים: מוכרחים לשמור על עצמאות כל הרשויות
החל המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לחרדים: "נגיע להבנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיזוק החוסן המשפחתי" במסגרת הדרישות הקואליציוניות. פרץ וסמוטריץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

במענה לפניית וואלה! NEWS, אישר יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' את הפרטים. "אחד האתגרים הכי חשובים היום במדינת ישראל זה חיזוק התא המשפחתי והורדת שיעור הגירושים", אמר סמוטריץ'. לדבריו, "זה נכון ערכית יהודית כי מוסד המשפחה הוא אחד הדברים המאותגרים במזרח התיכון בכלל, ובישראל לא מצליחים לברוח מכך. יש לצערנו הרב המון גורמים שמשפיעים אבל בסוף שיעור הגירושים בישראל עומד על 27% וזה מטורף".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי "יש בזה ערך גדול, חברתי, כלכלי והמון השלכות נוספות. המון מחקרים בעולם מלמדים על נוער בסיכון, בפשיעה ובאלימות כתוצאה מפירוק משפחות. כשהמשפחה בריאה, החברה בריאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חמישה מיליון שקלים: "התחלה בלבד"

כשנשאל אם יש בכך מסר נגד זוגות חד מיניים, הוא השיב כי "במקום להילחם, בחרנו בעשה טוב. אנחנו מעודדים את המושג משפחה. האם יש לי בעיה שזוג חד מיני ילך לייעוץ ויקבל הטבות מס במסגרת השירות שהמדינה תיתן? לא נכנס לזה. אני עסוק בעשה טוב. במקום לריב בכל מיני תופעות, מוסדות ומנגנונים שפועלים נגד מוסד המשפחה, אנחנו רוצים לחזק את המשפחה. יש לנו את הזכות והחובה כמדינה בחיזוק התא המשפחתי".

לדברי סמוטריץ', הדרישה לקבלת תקציב בסך חמישה מיליון שקלים "זו התחלה בלבד", כלשונו. הוא ציין כי "מדובר בהשקעה הממשלתית המשתלמת ביותר ויידרשו תקציבים נוספים. שום דבר לא ייעשה בכפייה - המדינה תציע שירותים, תיתן תמריצים ומי שירצה יוכל להיות חלק מכך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שיעור הגירושים עומד על 27%". בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

איחוד מפלגות הימין טרם הגישה לליכוד את מסמך הדרישות, והמפלגה צפויה לעשות זאת במסגרת הפגישה הראשונה בין צוותי המשא ומתן עם הליכוד שתתקיים ביום שישי הקרוב בכפר המכביה ברמת גן. בימים האחרונים, לאחר אי הבנות ביניהם, נפגשו שני בכירי המפלגה - ח"כ רפי פרץ וח"כ סמוטריץ' כדי לגבש את המסמך באופן סופי. אחת מנקודת המחלוקת בין השניים התנהלה סביב חוק החסינות, אך לבסוף פרץ התיישר ונעתר לדרישה של סמוטריץ' להכליל את החוק בתוך רשימת הדרישות. הצדדים מבקשים גם לקבל לידיהם את תיקי החינוך והמשפטים, אך ההערכה כי יקבלו לבסוף את תיק החינוך לפרץ ואת תיק השיכון עם סמכויות מורחבות לסמוטריץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully