וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לחרדים: "נגיע להבנות"

בש"ס הבהירו לאור מערכת היחסים בין נתניהו ודרעי, הסיעה "תקבל את דרישותיה". ביהדות התורה היו מסויגים יותר, וסגן השר ליצמן הבהיר כי "נדרוש גם סעיפים בנושאי בריאות". המו"מ התקיים בצל הנתק בין דרעי לליצמן, שטען כי "שכח" אם יצר לאחרונה קשר עמו לאחרונה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

נציגי הליכוד השר יריב לוין, נתן אשל ועו"ד מיכאל ראבלו נפגשו היום (ראשון) עם נציגי ש"ס ויהדות התורה, במסגרת הדיונים במשא ומתן הקואליציוני. הצוות של ש"ס כלל את השר לשעבר אריאל אטיאס, משה ארבל, אבי לרנר, ישראל באך ואשר מדינה. בפתח הפגישה, אמר השר לוין כי "אנחנו פותחים את המשא ומתן הקואליציוני הרשמי ומטבע הדברים אנחנו מתחילים עם השותפה הפוטנציאלית שקיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר".

"הייתה לנו שותפות אמיצה וטובה עם ש"ס לאורך תקופה ארוכה, גם בקדנציה הקודמת. אני מאוד מקווה שנצליח לנהל את המשא ומתן הזה בצורה עניינית", הוסיף. לוין הדגיש כי "המשא ומתן ככלל מצריך אורך רוח וזה ייקח זמן. הוא לא יסתיים היום או מחר והמטרה היא להגיע לתוצאה שתבטיח הקמת ממשלה יציבה".

השר לשעבר אטיאס אמר כי "ש"ס הייתה המפלגה הנאמנה בקואליציה הקודמת, וכך גם תמכה בנתניהו לאורך כל הדרך. איננו נדרשים לאולטימטום או לאיומים. מערכת היחסים בין נתניהו לדרעי היא כזו שאנו לא נדרשים לאיים ולא לעשות מניפולציות ואנו נקבל את דרישותינו".

לקריאה נוספת בנושא
דרעי בנתק מליצמן וגפני בגלל ההסכם עם אלי ישי: "לא מדבר איתם"
גיוס בנות, דיור וחיזוק מעמד הרבנות: הדרישות של יהדות התורה
הרכבת הקואליציה: נתניהו וכחלון נפגשו; "מיזוג המפלגות לא עלה"

אריאל אטיאס ש"ס ויריב לוין הליכוד במו"מ קואליציוני, 28 באפריל 2019. רוני כנפו
אטיאס ולוין, היום/רוני כנפו

במהלך הפגישה עם נציגי הליכוד, ש"ס דרשה את משרד הפנים (מורחב כולל מנהל התכנון) ומשרד הפריפריה, הנגב והגליל ליו"ר ש"ס אריה דרעי, תיק הדתות ואת תיק השיכון והבינוי. לפי גורם במפלגה, "הפגישה התנהלה ברוח טובה" ובנושאי דת ומדינה דרשה המפלגה "לשמור על הסטטוס קוו". בין היתר שני הצדדים הביעו תמיכה עקרונית בקידום פסקת ההתגברות בממשלה הבאה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לאחר מכן התקיימה פגישת נציגי הליכוד עם אנשי יהדות התורה. "במו"מ הקואליציוני הקודם הם היו הראשונים שחתמנו איתם על ההסכם ואני מקווה שנשמור על המסורת הזאת", אמר לוין. אנחנו רואים בכם שותפים נאמנים. עבדנו בצורה מצוינת תקופה ארוכה גם בממשלה הקודמת, וידענו להתגבר גם על מחלוקות. אני בטוח שנצליח להביא פתרונות שיביאו אותנו גם הפעם לממשלה יציבה".

עם זאת, נציגי יהדות התורה נשמעו מסוייגים במעט מקודמיהם. "ליהדות התורה יש עקרונות", הצהיר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "עמדנו עליהם בקדנציה האחרונה שהיתה טובה לישראל בכלל ולציבור החרדי. סומכים על השר יריב לוין שבהגינותו יביא לידי ביטוי את העלייה שקיבלנו בבחירות בשני מנדטים לטובת הנושאים החשובים לנו כפי שנדון עליהם בישיבות המשותפות. אני מדגיש שאדרוש גם סעיפים בנושאי בריאות וזו ההזדמנות לעמוד על הדברים החשובים לכלל הציבור. גיבשנו תכנית לייעול ושיפור מערכת הבריאות ונגיש אותה במו"מ".

יו"ר דגל התורה משה גפני הוסיף "העם אמר את דברו. למעלה מ-50% מהציבור בישראל הצביע בעד מסורת יהודית, להוציא את ישראל ביתנו. זה לא הולך להיות אותו הדבר כמו בקדנציה הקודמת. המשא ומתן הזה יכול להיות קצר, מהיר, ולחתום. והוא יכול גם להיות ארוך ולא לחתום, ומה שיהיה יהיה".

דרעי? "הוא לא צלצל"

לאורך קמפיין הבחירות העלו בש"ס את אותן דרישות שצפויה להציג יהדות התורה בשיחות עם נציגי הליכוד, אולם לוואלה! NEWS נודע כי ראשי המפלגות החרדיות נמצאים בנתק מוחלט האחד עם השני. יו"ר ש"ס אריה דרעי לא שוחח בתקופה האחרונה עם שני שותפיו - סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני - העומדים בראש יהדות התורה.

הסיבה היא ההכרה בבבחירות אלי ישי, שפרש מש"ס ונמצא ביריבות פוליטית קשה עם דרעי. מנגד, במהלך ישיבת הסיעה נשאל ליצמן אם הוא בקשר עם דרעי, והגיב:
"לאחרונה הוא לא צלצל אליי". כנשאל שוב אם הוא ניסה לצלצל בעצמו לדרעי, השיב: "לא זוכר, שכחתי".

לאחר פגישתם עם נציגי ש"ס, ייפגשו נציגי הליכוד בשעה 18:30 עם חברי יהדות התורה. לוואלה! NEWS הגיעה רשימת הדרישות המתגבשת של יהדות התורה והיא כוללת גם את סוגיית הגיור, הדיור, גיוס בנות, שבת, תחבורה ציבורית ועוד. כמו כן, המפלגה צפויה לדרוש שלושה סגני שרים במעמד שר.

(עדכון ראשון: 16:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully