וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה ששוגרה מעזה התפוצצה בים מול חופי ישראל

לאחר כמה שבועות שבהם שרר שקט יחסי בגזרה הדרומית, רקטה שנורתה משטח הרצועה נפלה בלב ים מול חופי ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור מהרצועה אך הרקטה לא נפלה בשטח ישראל

שיגור רקטות מרצועת עזה, 8 באוגוסט 2018. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה, אוגוסט/רויטרס

רקטה שנורתה הערב (שני) מרצועת עזה התפוצצה בלב ים מול חופי ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור, אך הרקטה לא נפלה בשטח ישראל. עם שיגור הרקטה, תושבים רבים המתגוררים באזורי החופים שמולם נחתה הרקטה דיווחו כי שמעו קולות נפץ באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם.

בשבוע שעבר, רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח פלסטיני בתוך הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה ניסיון שיגור כושל וכי לא היה צורך בהפעלת מערכת צבע אדום המתריעה מפני נפילות.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהיג דאעש בסרטון ראשון מאז 2014: "הפיגועים בסרי לנקה - נקמה על סוריה"
ה-FBI על הירי בסן דייגו: הייתה התרעה קצרה לפני, לכן לא מנענו
דובר צה''ל הבא: גיל מסינג, יועץ התקשורת של ציפי לבני

צעדת המיליון, 30 במרץ 2019. AP
עימותים בגבול רצועת עזה/AP

עוד באותו השבוע, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס וטנק שתי עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחותיו סמוך לגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי "אין נפגעים לכוחותינו". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, התקיפה כוונה נגד עמדת תצפית במרכז הרצועה ונגד יעד נוסף בשכונת זייתון.

התקיפות התרחשו בתקופה של שקט יחסי ברצועה, על רקע דיווחים על מגעים להשגת הבנות לרגיעה בעזה מול חמאס. עם זאת, צעדות ההמונים לגבול הרצועה נמשכות בסופי השבוע, אם כי בהיקפים מצומצמים.

בין השאר, ההפגנות התקיימו במהלך חג הפסח, אז יותר מ-6,500 פלסטינים התאספו סמוך לגדר המערכת בכמה מוקדים. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, 46 נפצעו בעימותים עם צה"ל, מתוכם חמישה חובשים וארבעה עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully