וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: נאשם בריגול עבור איחוד האמירויות התאבד בכלא

סוכנות הידיעות הממלכתית בטורקיה דיווחה כי נאשם בריגול עבור איחוד האמירויות שם קץ לחייו בתאו. הוא ואיש מודיעין נוסף נעצר באיסטנבול לפני עשרה ימים לאחר שהודו בריגול אחר אזרחים ערבים

עריכה: טל רזניק

משרד המשפטים הטורקי אישר הבוקר (שני) כי אדם הנאשם בריגול עבור איחוד האמירויות, ונעצר באיסטנבול לפני כשערה ימים, שם קץ לחייו בתאו בתלייה.

הפרשה החלה ב-9 באפריל, אז שלטונות טורקיה עצרו שני אנשי מודיעין שהודו בריגול אחרי אזרחים ערבים עבור איחוד האמיריות הערביות, בהם האדם שהתאבד. שני החשודים הואשמו בריגול בינלאומי, פוליטי וצבאי ונשלחו למאסר בכלא סילבי במערב איסטנבול, כך לפי סוכנויות הידיעות.

הרשויות חוקרות אם הגעתו לטורקיה של אחד משני גורמי המודיעין הייתה קשורה לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י.

לקריאה נוספת:
טורקיה עצרה שני אנשי מודיעין באיסטנבול: "ריגלו עבור האמירויות"
הפיצוי על ביתור אבא: סעודיה נתנה בתי פאר לילדיו של חאשוקג'י
שנה לפני חיסול חאשוקג'י: "בן סלמאן הקים צוות חשאי להשתקת מתנגדיו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני הנאשמים בריגול שנעצרו בטורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מותו של העיתונאי, שנרצח בקונסוליה הסעודית בחודש אוקטובר, הגיע איש המודיעין הראשון והשני הגיע בהמשך כדי לסייע לו בעומס העבודה. לפי הגורם, שדיבר בעילום שם, הודאותיהם של השניים מצביעות על כך שהם עקבו אחרי גולים פוליטיים וסטודנטים. הוא הוסיף כי הם אמרו שהם גייסו מודיעים תמורת תשלום. הגורם אמר כי כחלק מהחקירה נתפס מחשב מוצפן בתא סודי בבסיס הריגול של הרשת באיסטנבול.

באבו דאבי טרם הגיבו וגם דובר של משרד הפנים של טורקיה סירב להגיב. דובר של משטרת איסטנבול אישר את המעורבות במבצע. "יש לנו ראיות נרחבות על הפעילות החשאית שלהם על אדמת טורקיה", אמר הגורם, שכינה זאת תיק "סגור". לדבריו, "הם הודו שהם הועסקו על ידי שירותי המודיעין של איחוד האמירויות הערביות".

איחוד האמירויות היא בעלת ברית קרובה של ערב הסעודית, ויחסיהן של השתיים עם טורקיה הפכו למתוחים בשנים האחרונות בשל תמיכתה של אנקרה בקטאר ובגורמים אסלאמסטיים ברחבי המזרח התיכון.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully