וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי על ביתור אבא: סעודיה נתנה בתי פאר לילדיו של חאשוקג'י

בוושינגטון פוסט דווח כי הממלכה מממנת את ארבעת ילדיו של העיתונאי, שנרצח בקונסוליה בטורקיה, על מנת להבטיח שהם ימשיכו להפגין איפוק ביחס לפרשה. סכום הבתים שקיבלו הילדים - ארבעה מיליון דולר

עריכה: טל רזניק

ילדיו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י קיבלו בתים בשווי מיליוני דולרים והם זוכים לאלפי דולרים מדי חודש מהרשויות בממלכה - כך דווח הלילה (שלישי) בוושינגטון פוסט, שבו כתב העיתונאי טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן בטרם נרצח ובותר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר.

עוד דווח בעיתון כי הכספים המועברים לארבעת ילדיו - שני בנים ושתי בנות - "הם חלק ממאמציה של ערב הסעודית להגיע להסדר ארוך טווח עם בני משפחת חאשוקג'י שנועדו בין היתר להבטיח שהם ימשיכו להפגין איפוק בהצהרותיהם הפומביות" על הרצח.

כל העדכונים על פרשת הרצח
שנה לפני חיסול חאשוקג'י: "בן סלמאן הקים צוות חשאי להשתקת מתנגדיו"
בכיר באמזון: הסעודים השיגו גישה לטלפון של ג'ף בזוס

המלך סלמאן, במהלך בפגישה עם בני משפחתו של העיתנואי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י 23 באוקטובר 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
בן סלמאן ובנו של חאשוקג'י נפגשים בארמון אחרי הרצח, אוקטובר/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

הבתים שחולקו לבני המשפחה נמצאים בעיר הנמל ג'דה ושוויים כארבעה מיליון דולר. סלאח, הבן הבכור, מתכוון להמשיך לחיות בממלכה, בעוד שאחרים, המתגוררים בארצות הברית, צפויים למכור את הבתים. בעיתון דווח עוד כי הילדים מקבלים עשרת אלפים דולר לחודש, כשהסכומים עשויים לגדול ולהגיע לעשרות מיליוני דולרים לכל אחד.

בן סלמאן מואשם בתכנון מבצע החיסול של חאשוקג'י, אך הממלכה טוענת שאין לו יד בפרשה שיצרה משבר ביחסים בין ערב הסעודית לארצות הברית ולמערב. בתחילה אמרו בריאד כי היא אינה יודעת מה עלה בגורלו של חאשקוג'י, אך מאוחר יותר היא הטילה זאת על סוכנים סוררים שפעלו בניגוד להוראות .עד כה, 11 איש הועמדו על ידיה לדין במעורבות ברצח, אך בקהילה הבינלאומית סבורים כי ההליך אינו שקוף ומספיק.

עוד באותו נושא

להעלים ראיות באלף מעלות: "שרידיו של חאשוקג'י נשרפו בתנור"

לכתבה המלאה
העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
חלק מילדיו מתכננים למכור את הבתים. חאשוקג'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully