וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להעלים ראיות באלף מעלות: "שרידיו של חאשוקג'י נשרפו בתנור"

15.2.2019 / 15:06

דוח חקירה של משטרת טורקיה, שפורסם בסוכנות הידיעות הרשמית, מעלה כי רוצחיו של העיתונאי הסעודי ככל הנראה השמידו את חלקי גופתו המבותרת בתוך הקונסוליה. בנוסף לכך, היא סבורה כי ארוסתו הייתה נרצחת גם היא לולא המתינה מחוץ למבנה

עריכה: טל רזניק

משטרת טורקיה סבורה כי שרידיו של העיתונאי הסעודי שנרצח ג'מאל חאשוקג'י נשרפו - כך דיווחה אתמול (חמישי) סוכנות הידיעות הטורקית הרשמית אנאדולו, שציטטה דוח משטרתי. בקונסוליה באיסטנבול, שבה נרצח ב-2 באוקטובר מתנגדו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, יש שתי בארות, גז ותנור עץ שיכול להגיע לחום של עד אלף מעלות ובכך, לפי הדיווח, להשמיד שרידי DNA.

עוד דווח כי המשטרה סבורה כי הטיץ' צ'נגיז, ארוסתו של חאשוקג'י, הייתה נרצחת בעצמה אילו נכנסה יחד עמו לקונסוליה, שם הוא היה אמור להשלים את הליך הגירושים הקודמים שלו כדי להינשא לה.

לקריאה נוספת על הפרשה
נקמה על סיקור רצח חאשוקג'י? מנכ"ל אמזון רומז לקשר סעודי להדלפות נגדו
אקדח מעשן? "יורש העצר הציע 'להשתמש בכדור' נגד חאשוקג'י"
"שימו את איבריו בשקיות": ספר חדש חושף פרטים אפלים על רצח חאשוקג'י

תיעוד: כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. צילום מסך מ-TRT, אתר רשמי
ארוסתו הייתה הבאה בתור. חאשוקג'י נכנס לקונסוליה, 2 באוקטובר/אתר רשמי, צילום מסך מ-TRT

הרצח עורר זעם בינלאומי כלפי ערב הסעודית, שהואשמה באחריות למותו של העיתונאי הביקורתי. אחרי שנתנה כמה הצהרות סותרות בנוגע לגורלו של חאשוקג'י, הודתה לבסוף ריאד כי הוא נרצח, אך הכחישה כי ההוראה הגיעה מארמון המלוכה.

הפרשה ערערה את היחסים בין אנקרה לריאד, אף על פי שהנשיא הטורקי רג'פ טייפ ארדואן נמצא ביחסים טובים עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. למרות החקירה המתנהלת בטורקיה והחיפושים שהתקיימו בקונסוליה באיסטנבול ובכמה אתרים נוספים, גופתו של חאשוקג'י מעולם לא נמצאה. המשטרה סבורה על פי מידע שהתקבל בחקירה כי הגופה נשרפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully