וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באמזון: הסעודים השיגו גישה לטלפון של ג'ף בזוס

31.3.2019 / 14:26

מנהל האבטחה בחברה אמר כי חקירת הדלפות המסרונים שחשפו את הרומן שניהל המנכ"ל הגיעה למסקנה שריאד השיגה מידע פרטי עליו. הוא העביר את מסקנותיו לרשויות הפדרליות. בזוס הוא בעלי וושינגטון פוסט, שבו כתב חאשוקג'י טורים נגד יורש העצר

עריכה: טל רזניק

מנהל האבטחה של אמזון אמר אתמול (שבת) כי ערב הסעודית השיגה גישה לטלפון של מנכ"ל החברה ג'ף בזוס וגנבה ממנו מידע פרטי. גאווין דה בקר אמר כי הוא הגיע למסקנה זו בסוף חקירת הדלפת ההתכתבויות בין בזוס לבין לורן סנצ'ס, מגישת טלוויזיה לשעבר שלפי הצהובון נשיונל אינקוויירר ניהלה רומן עם האיש העשיר ביותר בעולם.

בחודש שעבר האשים בזוס את בעלי העיתון בניסיון לסחוט אותו כשאיים לפרסם "תמונות אינטימיות" שהוא לכאורה שלח לסנצ'ס, אלא אם יכריז בפומבי כי הדיווחים עליו בנשיונל אינקוויירר לא נבעו משיקולים פוליטיים. במאמר שפרסם באתר "דיילי ביסט", כתב דה בקר כי חברת האם של העיתון, "אמריקן מדיה בע"מ AMI", ביקשה ממנו בשיחות פרטיות להכחיש כי יש ראיות לשימוש שעשה העיתון בהאזנות סתר או בפריצות בתהליך איסוף המידע שלו.

לקריאה נוספת:
נקמה על סיקור רצח חאשוקג'י? מנכ"ל אמזון רומז לקשר סעודי להדלפות נגדו
מנכ"ל אמזון חושף: צהובון איים לפרסם תמונות עירום שלי

מייסד אמזון, ג'ף בזוס נואם וושינגטון ארה"ב 13 בספטמבר 2018. AP
בוושינגטון פוסט סיקרו בהרחבה את הרצח. בזוס/AP

"החוקרים שלנו וכמה מומחים הגיעו למסקנה בביטחון רב כי הסעודים השיגו גישה לטלפון של בזוס, ולקחו ממנו מידע פרטי", כתב. "נכון להיום, זה לא ברור באיזו מידה, אם בכלל, AMI הייתה מודעת לפרטים". דה בקר אמר כי הוא העביר את הממצאים לרשויות הפדרליות בארצות הברית, מבלי לפרט.

השגרירות הסעודית בוושינגטון לא הגיבה לדברים, אך בחודש שעבר הכחישו בריאד קשר כלשהו לדיווח של הנשיונל אינקוויירר על הרומן של בזוס. נציג מטעם AMI לא השיב לבקשת התגובה, אולם בעבר אמרה החברה כי היא פעלה בהתאם לחוק בדיווחיה על מנכ"ל אמזון.

בחודש שעבר רמז בזוס כי ייתכן שהסעודים קשורים להדלפות נגדו כנקמה על סיקור רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בוושינגטון פוסט, שבבעלותו. חאשוקג'י כתב טורים ביקורתיים בעיתון נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן, אולם בריאד התנערו מפרשת ההדלפות ואמרו כי היא נשמעת להם "כמו אופרת סבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully