וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה עצרה שני אנשי מודיעין באיסטנבול: "ריגלו עבור האמירויות"

19.4.2019 / 15:02

גורם בכיר אמר כי נבדק אם הגעתם של אחד מהשניים, שנעצרו באיסטנבול, קשורה לרצח העיתונאי הסעודי חאשוקג'י. לדבריו, הם הודו שריגלו אחרי גולים פוליטים וסטודנטים ערבים עבור אבו דאבי

עריכה: טל רזניק

טורקיה עצרה שני אנשי מודיעין שהודו כי הם ריגלו אחרי אזרחים ערבים עבור איחוד האמירויות הערביות - כך אמר היום (שישי) גורם טורקי בכיר. הוא הוסיף כי הרשויות חוקרות אם הגעתו לטורקיה של אחד משני גורמי המודיעין, שנעצרו באיסטנבול ביום שני, הייתה קשורה לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י.

חאשוקג'י נרצח בקונסוליה הסעודית בעיר בחודש אוקטובר, וימים לאחר מכן הגיע איש המודיעין הראשון. השני הגיע בהמשך כדי לסייע לו בעומס העבודה. לפי הגורם, שדיבר בעילום שם, הודאותיהם של השניים מצביעות על כך שהם עקבו אחרי גולים פוליטיים וסטודנטים. הוא הוסיף כי הם אמרו שהם גייסו מודיעים תמורת תשלום. הגורם אמר כי כחלק מהחקירה נתפס מחשב מוצפן בתא סודי בבסיס הריגול של הרשת באיסטנבול.

לקריאה נוספת על רצח חאשוקג'י
הפיצוי על ביתור אבא: סעודיה נתנה בתי פאר לילדיו של חאשוקג'י
שנה לפני חיסול חאשוקג'י: "בן סלמאן הקים צוות חשאי להשתקת מתנגדיו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שילמו כסף עבור מידע. שני החשודים בריגול/מערכת וואלה, צילום מסך

באבו דאבי טרם הגיבו וגם דובר של משרד הפנים של טורקיה סירב להגיב. דובר של משטרת איסטנבול אישר את המעורבות במבצע. "יש לנו ראיות נרחבות על הפעילות החשאית שלהם על אדמת טורקיה", אמר הגורם, שכינה זאת תיק "סגור". לדבריו, "הם הודו שהם הועסקו על ידי שירותי המודיעין של איחוד האמירויות הערביות".

איחוד האמירויות היא בעלת ברית קרובה של ערב הסעודית, ויחסיהן של השתיים עם טורקיה הפכו למתוחים בשנים האחרונות בשל תמיכתה של אנקרה בקטאר ובגורמים אסלאמסטיים ברחבי המזרח התיכון.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חאשוקג'י נכנס לקונסוליה באיסטנבול, אוקטובר/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully