וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לוין בשיחה סגורה: "כחלון לא יקבל שני תיקים"

השר שמוביל את המו"מ אמר לנציגי ש"ס ויהדות התורה כי מפתח החלוקה לקואליציה הוא שני מנדטים וחצי לכל תיק, מה שמותיר את כולנו עם תפקיד שר אחד - אלא אם יתמזג עם הליכוד. בינתיים, כחלון אינו צפוי לקבל את ההצעה למרות לחץ מצד הליכוד והמגעים שקיימו מקורביו עם נתניהו

צילום: לע"מ

השר יריב לוין, שעומד בראש צוות הליכוד למשא ומתן הקואליציוני, אמר אתמול (ראשון) בשיחה סגורה כי "כחלון לא יקבל שני תיקים בממשלה הבאה". לפי שני גורמים שנכחו בשיחה, השר שמוביל את המו"מ מטעם מפלגתו הסביר כי מפתח החלוקה הלא רשמי של הקואליציה העתידית היא שני מנדטים וחצי לכל תיק, והתרחיש שבו שר האוצר ויו"ר כולנו יקבל שני תיקים בממשלה הבאה - הוא רק אם יתמזג לליכוד.

את הדברים אמר לוין במהלך שיחותיו אמש עם נציגי ש"ס ויהדות התורה למשא ומתן הקואליציוני, לאחר שאלה ביקשו לדון איתו בחלוקת התפקידים לפני הקמת הממשלה. ברקע הדברים, בליכוד מפעילים לחץ כבד על כחלון מאז הבחירות בניסיון לשכנע אותו להתמזג לתוך המפלגה ולפעול בכנסת כסיעה משותפת.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נפגש עם אדלשטיין: תומך בהמשך כהונתך כיו"ר הכנסת
דרעי בנתק מליצמן וגפני בגלל ההסכם עם אלי ישי: "לא מדבר איתם"
ליצמן על הנתק מדרעי: "לאחרונה הוא לא צלצל אליי" | צפו

יריב לוין במהלך מליאת הכנסת 30 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מפתח החלוקה הלא רשמי - שר על כל שניים וחצי ח"כים. לוין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מקורבים לכחלון ולנתניהו קיימו מגעים בנושא, כולל ירידה לפרטים של חלוקת כוח במוסדות הליכוד, אך בשלב זה כחלון לא ממהר לקבל את ההצעה וצפוי לנהל את המשא ומתן הקואליציוני כיו"ר מפלגה וסיעה נפרדת. כחלון הוא היחיד מראשי הסיעות בקואליציה שטרם הקים צוות לניהול המשא ומתן הקואליציוני, ומתעקש לנהל שיחות ישירות עם נתניהו ולראות את הדרישות של הסיעות האחרות לפני שהוא מקים צוות בעצמו.

עם זאת, כחלון הודיע כי הוא דורש את האוצר, אך לגבי התיק השני הופיעו בעיקר ספקולציות והערכות של מקורבים, לגבי דרישה לתיק נוסף לשר אלי כהן, במשרד הכלכלה או במשרד זוטר יותר. מהמפתח לחלוקת תיקים בקואליציה העתידית, ככל שתוקם, של שר אחד על כל שניים וחצי חברי כנסת, עולה שלכולנו לא מגיע יותר מתיק אחד.

עוד באותו נושא

החל המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לחרדים: "נגיע להבנות"

לכתבה המלאה
משה כחלון וביבי נתניהו, 03.04.2019. רויטרס
מקורביו קיימו מגעים שכללו ירידה לפרטים של חלוקת הכוח במוסדות. כחלון ונתניהו/רויטרס

בתוך כך, ראשי מפלגות איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' צפויים היום לסיים את גיבוש רשימת הדרישות שתוגש לליכוד לקראת השיחות שיתנהלו עמם. אחת המחלוקות בין הצדדים היא על חוק החסינות: סמוטריץ' ביקש לקדם כחלק מהדרישות במשא ומתן את החוק שיאפשר חסינות לכל ח"כ באופן אוטומטי מבלי שייאלץ לבקש זאת מועדת הכנסת, אבל הרב פרץ לא תמך בדרישה, וביקש לקיים עליה דיון. בנוסף לכך, המפלגה גיבשה עשרות דרישות נוספות הקשורות בתפקידים, בהתיישבות, בדת ומדינה ובמשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully