וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזרקנו לכלבים": עובדי "חרסה" בבאר שבע מוחים על סגירת המפעל

29.4.2019 / 8:46

העובדים ובני משפחותיהם חסמו את הכניסה לאחד המפעלים הוותיקים בעיר, המשמש לייצור כלים סניטריים, והתעמתו עם המאבטחים ששכרה ההנהלה. "נתתי הכול למען העבודה, אני צריך לפרנס את המשפחה שלי", אמר אלכסנדר בן ה-57. עובד נוסף, שמעון מילר, מאשים: "מכרו אותנו בשקל"

עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו.באר שבע/עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו.באר שבע

עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע ובני משפחותיהם מוחים היום (שני) על הכוונה לסגור את פעילות המפעל. העובדים חסמו את הכניסה למפעל לייצור כלים סניטריים, הנחשב לאחד הוותיקים בעיר, והתעמתו עם המאבטחים שההנהלה שכרה.

כ-120 עובדי המפעל צפויים לקבל מכתבי פיטורים, אף שיו"ר ההסתדרות במרחב נגב, מאיר בביוף, הורה לעובדי המפעל לא לקבל את מכתבי הפיטורים וכעת קיימת אי-בהירות לגבי המשך העסקתם. העובדים טוענים כי רק לפני החג נאמר להם על ידי המנהלים שהם במצב טוב ושקיים צפי למכירת המפעל.

שמעון מילר בן ה-54, עובד כבר 28 שנים במפעל, הגיע הבוקר למחות על סגירתו. "אני מרגיש שבגדו בנו, מכרו אותנו בשקל", אמר מילר. "בהרמת כוסית אמרו לנו במפעל שיש צפי למכירה, מי יקבל אותי לעבודה אחרת? אנחנו בעלי משפחות, מי יפרנס אותנו עכשיו, שיקרו לנו. זה יום אבל בשבילנו, נתנו את הנשמה עכשיו זורקים אותנו לכלבים".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: המחבל הנאשם ברצח אורי אנסבכר יעבור בדיקה פסיכיאטרית
הירי בבית הכנסת בקליפורניה: החשוד פעל לבדו, ולא במסגרת ארגון
תוצאות חלקיות בספרד: רוב לסוציאליסטים, הימין הקיצוני בפרלמנט

עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו,באר שבע, 29 באפריל 2019. מערכת וואלה!
"רציתי לפרוש פה, ועכשיו זורקים אותי לשבת בבית". עובדי המפעל מפגינים, הבוקר/מערכת וואלה!
עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו,באר שבע, 29 באפריל 2019. מערכת וואלה!
"בגדנו בנו, שיקרו לנו". עובדי המפעל מפגינים, הבוקר/מערכת וואלה!

לדבריו הצטרף גם אלכסנדר מוצניק, בן 57 שעובד במפעל מ-1980. "אחרי ארבעים שנה במפעל, אני כועס", אמר. "איפה אני יכול למצוא עבודה? אני צריך לפרנס את המשפחה שלי, נתתי הכול למען העבודה. רציתי לפרוש פה, ועכשיו זורקים אותי לשבת בבית".

גם עובד המפעל דוד סלאח מספר כי הוא עדיין בהלם. "‏אחרי 21 שנה שאני מגיע יום-יום למפעל הזה כדי לעבוד ולפרנס, זה מאוד קשה לראות מאבטחים בכניסה", סיפר. "אני צריך לדאוג עכשיו לפרנסה אחרת. הראש שלי נמצא שם עכשיו, מה אעשה מחר בבוקר".

מקבוצת חמת נמסר בתגובה לאירועים כי "החלטת החברה לסגור את מפעל חרסה בבאר שבע נעשתה בלב כבד. בשנים האחרונות השקיעה חמת סכומים משמעותיים במפעל במטרה לשפר את יכולות הייצור אך על אף השקעות אלו המפעל המשיך להתקשות אל מול התחרות הקשה, ביטול המכסים ופתיחת השוק לייבוא מטורקיה". עוד נמסר כי "חרסה הציגה נחיתות ייצור ונכנסה להפסדים עמוקים. לא היה מנוס מסגירתו של המפעל. אנו שיתפנו את העובדים בנושא, אנו כואבים את כאבם של העובדים ומבינים, נתמוך בעובדים נעשה את מירב המאמצים למצוא להם מקומות תעסוקה. לקבוצת חמת עוד שלושה מפעלים המעסיקים 400 עובדים, נמשיך להשקיע בתעשיה הישראלית ולהרחיב את המפעלים הקיימים ולייצר בישראל. המו"פ של חרסה ימשיך לפעול מישראל".

(עדכון ראשון: 8:34)

עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו,באר שבע, 29 באפריל 2019. מערכת וואלה!
עובדי המפעל מפגינים, הבוקר/מערכת וואלה!
עובדי מפעל חרסה חוסמים את המפעל במחאה על סגירתו,באר שבע, 29 באפריל 2019. מערכת וואלה!
עובדי המפעל מפגינים, הבוקר/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יום אבל בשבילנו". מכתב היו"ר לעובדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully