וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שנפצע בירי בבית הכנסת: "לא נירתע, הטרור לא ינצח אותנו"

ישראל גולדשטיין איבד את אצבעו בזמן שניסה להתגונן מפני הירי בבית הכנסת בקליפורניה. מיד לאחר שהצליח להימלט עם קבוצת ילדים מבית הכנסת, המשיך בדרשה שבה החל לפני מסע הירי. "לפני 70 שנה בשואה, ירו בנו ככה. אני רוצה שאחינו האמריקנים ידעו שלא ניתן לזה לקרות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

"לעולם לא אשכח את פניו של הרוצח" - כך סיפר היום (ראשון) ישראל גולדשטיין, הרב שנפצע במהלך מסע הירי בבית הכנסת בקליפורניה. בשיחה העניק ל-TODAY רשת NBC NEWS סיפר על רגעי האימה שחלפו עם כניסתו של הרוצח ג'ון ארנסט לבית הכנסת, ועל מצבו של העם היהודי נוכח העלייה באירועים האנטישמיים בעולם.

גולדשטיין שחזר כיצד באמצע הדרשה שנשא לחג הפסח בבית הכנסת של חב"ד בעיירה פאווי, חדר היורה ופתח בירי. "חשבתי ששולחן נפל", סיפר. "הסתובבתי ועמדתי פנים מול פנים מול הרוצח הזה, הטרוריסט הזה. הוא עמד והסתכל ישר אלי. כשהבחין בי הוא החל לירות בי". בשלב זה הרים גולדשטיין את ידיו כדי להגן על עצמו ואיבד את אצבעו.

לקריאה נוספת:
העדויות מבית הכנסת בקליפורניה: "הרב הפצוע ניסה להרגיע את היורה"
היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן בן 19 שהצית מסגד
"פשע שנאה": הרוגה ופצועים מירי בבית כנסת בקליפורניה; חשוד נעצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ישראל גולדשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא המשיך לירות והרג את לוריי קיי על המקום", הוסיף גולדשטיין. קיי, בת 60, נרצחה במהלך הירי בו פתח ארנסט. במהלך הריאיון, גולדשטיין סיפר כי היא אחת ממייסדות הקהילה בפאווי, ורק לאחרונה רקדה יחד עמו ורעייתו בחתונת בתם. "אני שבור", העיד.

מיד לאחר הירי, הסתובב גולדשטיין והבחין בקבוצת ילדים שעמדה מאחוריו. "לא ידעתי אפילו שהאצבע שלי עפה", אמר. "הוצאתי אותם במהירות מהמקום".

בהמשך דבריו, קרא גולדשטיין לקהילה היהודית שלא להיכנע לטרור ולאנטישמיות. "לא נירתע מהטרור, הטרור לא ינצח", אמר.הוא סיפר כי המשיך לשאת את הדרשה שלו מחוץ לבית הכנסת, כדי לתת כוח לשאר המתפללים. "לפני 70 שנה, בזמן השואה, ירו בנו ככה. אני רוצה שאחינו האמריקנים ידעו שלא ניתן לזה לקרות כאן. לא כאן בסן דייגו, לא כאן בפאווי, לא כאן בארצות הברית. אני מתפלל שכולנו נעשה משהו כדי להוסיף אור על מנת להילחם בחושך הנורא שבחוץ". הוא הוסיף שהירי צריך לאותת לממשל האמריקני לפעול למניעת הישנות מקרים דומים. "הממשלה שלנו צריכה לתת עדיפות גבוהה לאבטחה בבתי התפילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לורי קיי, שנרצחה בירי בקליפורניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשוד בירי, ג'ון ארנסט, תושב סן דייגו בן 19, שהיה חמוש בנשק חצי-אוטומטי. ארנסט נעצר לאחר שהתקשר למשטרה להסגיר את עצמו. מי שעצר את החשוד היה איש משמר הגבול האמריקני, שלא היה בתפקיד באותו הזמן אך שמע את המתרחש בקשר. השריף המקומי ביקש מהתושבים להתרחק מהאזור וכן נמסר כי ה-FBI בסן דייגו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים המקומיים הרלוונטיים.

זירת בית הכנסת בסן דייגו קליפורניה - ה-27 לאפריל 2019. AP
בית הכנסת בו אירע הירי/AP

הרשויות ציינו כי אמנם ארנסט לא נעצר בעבר, אך הוא כן נחקר על מעורבותו בהצתת מסגד בעיר הסמוכה בחודש שעבר. מחקירה ראשונית עולה כי ארנסט כתב ברשת מאמר אנטי-יהודי, בו ציטט חשודים באירועי ירי כגון על המסגדים בניו זילנד ועל בית הכנסת בפיטסבורג השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully