וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיצפת על מקומות הומי אדם: שב"כ סיכל פיגוע שתוכנן סמוך ליום הבחירות

28.4.2019 / 10:41

שבוע לפני הבחירות נעצר יחיא אבו דיה, ובחקירתו התגלה כי ביצע מעקב אחרי מקומות מתאימים לפיגוע התאבדות באזור מעלה אדומים, והתכונן להכין מכונית תופת. כתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים

עריכה: שניר דבוש
יחיא אבו דיה, החשוב בתכנון פיגוע ב9.4.2019. תקשורת שב"כ, דובר צה"ל
תכנן לבצע את פיגוע ההתאבדות. יחיא אבו דיה/דובר צה"ל, תקשורת שב"כ

הותר הבוקר (ראשון) לפרסום כי שב"כ סיכל ניסיון לבצע פיגוע טרור בסמוך ליום הבחירות לכנסת בראשית החודש. יחיא אבו דיה, בן 23 תושב הכפר א-זעיים, נעצר ב-31 במרץ בחשד למעורבות בתשתית הטרור. בחקירתו התברר כי הוא עמד בקשר עם פעילי חמאס בכירים ברצועת עזה באמצעות האינטרנט, גויס לפעילות צבאית, והסכים לשמש כמחבל מתאבד.

במסגרת הקשר שקיים עם אנשי חמאס בעזה, התבקש אבו דיה לרכוש רכב ולשכור מחסן, על מנת להכין מכונית תופת, ונדרש לבצע מעקב על מנת לאתר מקום לפיגוע באזור מעלה אדומים. אבו דיה ביצע את התצפית ודיווח עליה, ובעקבות זאת נבחר אתר לביצוע הפיגוע, וקיבל את ההנחיה לפעול במהירות ולצלם צוואה בשם הזרוע הצבאית של חמאס. אבו דיה תכנן לעשות זאת טרם יציאתו לפיגוע, ואף רכש חצובה בשביל לעשות זאת. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדו בימים הקרובים.

גורם בכיר בשב"כ מסר היום כי "תשתית הטרור של חמאס ברצועת עזה פועלת בכל העת לגיוס פעילי חמאס מאזור איו"ש לטובת הוצאת פיגועי טרור רצחניים במטרה לערער את היציבות הביטחונית באזור. פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע בהכוונת חמאס ברצועת עזה באמצעות גיוס פעילים באיו"ש, אשר סוכלו על ידי שירות הביטחון הכללי בשנים האחרונות ועד כה הובילו למאסרם של רבים. שירות הביטחון הכללי יחד עם כוחות הביטחון ימשיך לפעול לסיכול פיגועים של תשתיות הטרור של חמאס מבעוד מועד".

עוד בוואלה! NEWS:
"המשכתי לרוץ עם הילדים למרות שנפגעתי": עדות הפצוע בבית הכנסת
העדויות מבית הכנסת בקליפורניה: "הרב הפצוע ניסה להרגיע את היורה"
היורה בבית הכנסת בקליפורניה: לאומן לבן בן 19 שהצית מסגד

  • עוד באותו נושא:
  • טרור
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully