וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: ריבלין פתח את אירועי "זיכרון בסלון"

28.4.2019 / 9:41

יוסף הרשקוביץ', ניצול שואה שנולד בסיגט שבצפון טרנסילבניה, הוזמן לבית הנשיא, שם נערך זו השנה הרביעית ברציפות המפגש הפותח את סדרת אירועי הזיכרון. במפגש השתתף גם הזמר והיוצר בניה ברבי, וייערך דיון על נוכחות זיכרון השואה היום

צילום: לע"מ, עריכה: ניר חן

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הבוקר (ראשון), זו השנה הרביעית, אירוע של "זיכרון בסלון", ובכך פתח את סדרת האירועים המתקיימים לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

אירועי "זיכרון בסלון" החלו בשנת 2011, כשמטרתם היא ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בחוג המשפחה והחברים, כשהמפגשים מורכבים לרוב מעדויות, חלק אומנותי ודיון. באירוע בבית הנשיא הבוקר התארח יוסף הרשקוביץ', ניצול שואה שנולד בסיגט שבצפון טרנסילבניה - עיירתו של אלי ויזל.

לקריאה נוספת:
"היהודים התחננו והוא לא עשה דבר": האפיפיור ששתק למעשי הנאצים
החלטה היסטורית של האפיפיור: הארכיונים ממלחמת העולם ה-2 ייפתחו
אחרי עשרות שנים של הכחשה, פינלנד מודה בתפקיד אזרחיה בשואה

נשיא המדינה ורעייתו השתתפו בטקס הנועל את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס בבית לוחמי הגטאות, 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

עם פלישת הצבא הגרמני להונגריה, נשלח הרשקוביץ' עם משפחתו לגטו, ומשם הועברו בני המשפחה לאושוויץ-בירקנאו. הרשקוביץ' עצמו הועבר בין כמה מחנות נוספים ובתום המלחמה גילה שאמו וארבעת אחיו נספו, ואילו רק הוא ואביו שרדו. במפגש השתתף גם הזמר והיוצר בניה ברבי, וכן התנהל דיון פתוח על זיכרון השואה בחיינו היום ובעתיד. עוד השתתפו נציגי תנועות נוער ופעילי יוזמת "זיכרון בסלון".

הרשקוביץ' אמר במפגש כי "כשחשבתי על עצמי יוצא מזה, חשבתי רק על ארץ ישראל. אתם, הדור הצעיר, לא יודעים מה זה כשאין מדינה. כשיצאנו בבוקר מהבית ולא ידענו אם נחזור".

ריבלין השיב לו כי "אתה הדוגמה המוחשית ביותר לנצחון". לדבריו, "השואה אינה רק אירוע היסטורי או מונח במילון. היא בין היתר מכלול של עולמות מלאים, סיפורים אישיים, כל אחד יחיד במינו". עוד הוסיף כי "ההקשבה לעדויות מאפשרת לנו להבין את קורות חייו של אדם אחד, איש אחד, אישה אחת ודרכם את קורות החיים הקולקטיביים של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully