וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות המשותפת עם ארה"ב: זריף יבקר בקוריאה הצפונית

28.4.2019 / 9:44

שר החוץ האיראני אמר כי בקרוב יוכרז על תאריך הגעתו לפיונגיאנג, שכמו טהראן נתונה לסנקציות אמריקניות בשל תכנית הגרעין שלה. הוא גם הזהיר מפני פרישה מהאמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, בתגובה ללחץ של הממשל האמריקני

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר היום (ראשון) כי הוא עתיד לבקר בקוריאה הצפונית "בקרוב". דבריו צוטטו על ידי הטלוויזיה הממלכתית, אך לא נמסרו פרטים נוספים על הביקור. "תאריך הביקור הזה יוכרז בקרוב", אמר זריף. שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, ביקר באוגוסט בטהראן, עם הטלת הסנקציות האמריקניות המחודשות עליה. על שתי המדינות מוטלים עיצומים קשים בשל תכנית הגרעין שלהן והן עשויות לחפש יחד דרכים לעקוף אותם.

ביום שישי אמר מנהיג הצפון קים ג'ונג און כי השלום בחצי-האי הקוריאני תלוי בגישה האמריקנית, שלדבריו הייתה שלילית במהלך הפסגה האחרונה שקיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. עם זאת, טראמפ אמר אחרי הפגישה של קים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי יש התקדמות עם פיונגיאנג, מבלי לפרט או לבסס את דבריו.

בנוסף לכך, זריף הזהיר כי איראן עשויה לפרוש מהאמנה לאי-הפצת נשק גרעיני בתגובה לסנקציות האמריקניות, שהיא לדבריו אחת "מכמה אפשרויות רבות" שעומדות בפניה של הרפובליקה האסלאמית. בשבוע שעבר החליטה ארצות הברית שלא לחדש את הפטור שנתנה לכמה מדינות להמשיך לייבא נפט מאיראן, בניסיון לצמצם את היצוא - החיוני לכלכלתה - לאפס.

לקריאה נוספת:
זריף: נתניהו ובולטון עשויים לגרור את טראמפ למלחמה עם איראן
איראן: הצלחנו לבצע טיסת ריגול מעל נושאת מטוסים אמריקנית
דם, כסף והשפעה: הפרק החדש ברומן בין רוסיה לצפון קוריאה

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בריאיון עם רויטרס, 24 באפריל 2019. רויטרס
יכריז על תאריך הביקור בקרוב. זריף, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully