וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך 4 חודשים בלבד: מקרי החצבת בארצות הברית בשיא של 25 שנה

על פי נתוני המרכז האמריקני לבקרה ומניעת מחלות, נרשמו בשנת 2019 כ-695 מקרי חצבת ב-22 מדינות ברחבי ארצות הברית. כמעט שלושה רבעים מהמקרים אירעו במדינת ניו יורק, ובעיר ניו יורק לבדה נרשמו השנה 61 מקרים. "זה מדאיג"

695 מקרי חצבת נרשמו בארצות הברית השנה נכון לאתמול (רביעי) - המספר הגבוה ביותר שנרשם מאז הוכרז על מיגור המחלה בשנת 2000, כך מסר המרכז האמריקני לבקרה ומניעת מחלות. למעשה, זהו המספר הגבוה ביותר ב-25 השנה האחרונות. עם זאת, אף מקרה מוות מהמחלה לא נרשם השנה עד כה.

"זה מדאיג", אמר ד"ר וויליאם שאפנר, מומחה לחיסונים מאוניברסיטת ואנדרבליט. לדבריו, לא רק שחצבת היא מחלה מסוכנת בפני עצמה, אלא שחזרתה עלולה לגרום לשובן של מחלות נוספות שנדמה היה שהן שייכות לנחלת העבר. 695 המקרים נרשמו ב-22 מדינות ברחבי ארצות הברית, כאשר מדובר בנתונים של ארבעה חודשים בלבד. המחלה מתפשטת במהירות ויכולה להיות קטלנית.

לקריאה נוספת:
הזינוק העולמי - והחשש לקראת פסח: החצבת ממשיכה להתפשט | מדריך
דיילת במצב קשה לאחר שנחשפה לחצבת בטיסת אל על מניו-יורק
מצב חירום בניו יורק בשל התפרצות חצבת בשכונה יהודית בברוקלין

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו על התפרצות חצבת, 9 באפריל 2019. רויטרס
בעיר ניו יורק לבדה נרשמו השנה 61 מקרים. ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, לפני כשבועיים/רויטרס

ב-1994 נרשמו 963 מקרים מתועדים של חצבת. השנה הקשה ביותר בתולדות ארצות הברית בתחום זה היא 1958, אז נרשמו יותר מ-763 אלף מקרי חצבת, ו-552 בני אדם מתו כתוצאה מהמחלה.

המספר הגבוה נרשם בעקבות כמה התפרצויות גדולות של המחלה, אחת במדינת וושינגטון ושתיים במדינת ניו יורק שהתחילו בסוף שנת 2018, כך נמסר. כמעט שלושה רבעים מהמקרים אירעו במדינת ניו יורק, בעיקר בשתי קהילות חרדיות. בעיר ניו יורק לבדה נרשמו השנה 61 מקרים.

אילוסטרציה. ShutterStock
המספר הגבוה נרשם בעקבות כמה התפרצויות גדולות של המחלה, אחת במדינת וושינגטון ושתיים במדינת ניו יורק/ShutterStock

מומחים בתחום בריאות הציבור טוענים כי הסיבה לאחוז החיסון הנמוך בקהילות מסוימות קשור בהפצה של מידע שגוי על חיסונים. "הורים רבים חוששים. אם אתה רוצה להאמין שהילד שלך לא צריך כל כך הרבה זריקות, יש מגוון של מקומות למצוא בהם אנשים שיסכימו איתך", אמר ד"ר ג'ונתן פילדינג, ראש המחלקה לבריאות הציבור של לוס אנג'לס לשעבר. "זה לא כל כך פשוט להבחין מה אמיתי ומה לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully