וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: כחצי מהציבור האמריקני אינו אוהד את ממשלת ישראל

בעוד הסקר שערך מכון המחקר האמריקני "פיו" מעיד על אהדה גדולה ברחוב האמריקני כלפי הציבור בישראל, הרי שביחס לממשלה המגמה היא אחרת. שני שלישים מהדמוקרטים מחזיקים בדעה שלילית על הממשל בישראל, ואילו רפובליקנים צעירים אוהדים פחות את הציבור בישראל לעומת המבוגרים

רויטרס

סקר שערך מכון המחקר האמריקני "פיו" מעיד על פערים משמעותיים בין עמדות הציבור האמריקני כלפי עם ישראל, לבין האהדה שהוא רוחש לממשל הישראלי. על פי הסקר, שהתבצע בין 1-15 באפריל השנה וכלל 10,523 משתתפים, 64% מהאמריקנים מחזיקים בעמדות חיוביות כלפי הציבור בישראל, בעוד שרק 41% הביעו עמדה דומה בנוגע לממשלה, וכ-51% מהנשאלים הציגו עמדה שלילית ביחס אליה.

מגמה דומה עלתה גם בנוגע לעמדותיהם של הנשאלים כלפי הפלסטינים. על פי הסקר, כמעט מחצית מהנשאלים (46%) הביעו עמדה חיובית כלפי העם הפלסטיני בעוד שרק 19% נוקטים גישה כזו בנוגע לממשל הפלסטיני.

סקר העומק בחן גם את התפלגות העמדות מקרב מצביעי כל אחת מהמפלגות בארצות הברית. בעוד שבשתי המפלגות - רפובליקנים ודמוקרטים - ישנו רוב לאהדה כלפי הציבור בישראל, הרי ששני המחנות נבדלים ביניהם באחוזי התמיכה: 77% מקרב הרפובליקנים הביעו אהדה לציבור הישראלי אל מול 57% מקרב הדמוקרטים.

לקריאה נוספת:
טראמפ: הגיע הזמן להכרה מלאה של ארה"ב בריבונות ישראל בגולן
סנדרס: "אני 100% פרו-ישראלי, אבל ממשלת נתניהו גזענית"
"קונפדרציה עם ירדן? לא נכון": לגרינבלט נמאס מהשמועות על תכנית המאה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
61% מהרפובליקנים תומכים בממשלת ישראל, לעומת 32% מהדמוקרטים. טראמפ ונתניהו בבית הלבן, מרץ 2019/רויטרס

הפער מעמיק עוד יותר בין שני המחנות בסוגיית העמדה בנוגע לממשל בישראל. 61% מהרפובליקנים תומכים בממשלת ישראל, לעומת 32% מהדמוקרטים. כמו כן, שני שלישים מהדמוקרטים מחזיקים בדעה שלילית על ממשלת ישראל, זאת לעומת 26% מהרפובליקנים.

הסקר ניתח בין השאר את התפלגות הדעות במחנה הרפובליקני, והציג פערים על בסיס דתי. כך, פרוטסטנטים אוונגליסטים נוטים יותר לעמדה חיובית כלפי ממשלת ישראל, לעומת לא-אוונגליסטים (73% מול 55%).

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
לדמוקרטים יש השקפות חיוביות בהרבה כלפי העם הפלסטיני לעומת הרפובליקנים. טראמפ ואבו מאזן בבית לחם, מאי 2017/AP

מנגד, לדמוקרטים יש השקפות חיוביות בהרבה כלפי העם הפלסטיני לעומת הרפובליקנים. ברוב של 58%, הדמוקרטים מבטאים דעה חיובית של העם הפלסטיני, לעומת רק שליש (32%) מהרפובליקנים. הרוב בשתי המפלגות מחזיק בעמדות שליליות כלפי הממשלה הפלסטינית, אולם קיים שוני במספרים - 81% מקרב הרפובליקנים מול 65% מקרב הדמוקרטים.

גם לפי התפלגות גילאים, ברוב קבוצות הגיל יש רוב לתמיכה בציבור בישראל, ובמיוחד בקרב אנשים בני 65 ומעלה. עם זאת, ביחס לממשלה המצב הוא אחר: רק בקרב בני 65 ומעלה יש רוב לאלו שהביעו דעה חיובית על ממשלת ישראל (57%). לעומת זאת, רק ל-27% מהבוגרים מתחת לגיל 30 יש דעה חיובית ביחס אליה. כך, רפובליקנים צעירים היו בעלי עמדה פחות חיובית ביחס לציבור בישראל וחיובית יותר ביחס לציבור הפלסטיני לעומת רפובליקנים מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully