וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התנגדותה להפלות: ארה"ב בלמה הצעה באו"ם נגד אלימות מינית במלחמות

24.4.2019 / 12:57

בלחץ שלפי דיפלומטים נובע ממדיניותו של סגן הנשיא פנס, מתנגד בולט להפלות, מועצת הביטחון אימצה הצעה מרוככת נגד אונס באזורי סכסוך. בצרפת זעמו: יש לאפשר להן את הזכות להפיל

ארצות הברית הובילה לריכוך הצעה נגד אלימות מינית בסכסוכים, שעברה אתמול (שלישי) במועצת הביטחון של האו"ם אחרי שוושינגטון הסירה את האיום שלה להטיל וטו. גורמים דיפלומטיים אמרו כי ההצעה הגרמנית שעברה לא כללה את ההתייחסות מהנוסח המקורי לצורך של גופים של האו"ם ושל תורמים לסייע למי שהותקפו מינית בעת מלחמה, מאחר שבעיני וושינגטון זה נתפס כתמיכה בהפלות. המדיניות השמרנית מקודמת על ידי סגן הנשיא מייק פנס, מתנגד בולט לזכויות ההפלה.

גורם בבית הלבן אמר כי פנס לא היה מעורב בהנחיית הדיפלומטים בעת המשא ומתן, אבל הוא הוסיף כי הנוסח שהתקבל לבסוף היה דומה לקו של הבית הלבן. השגריר בפועל של ארצות הברית באו"ם, ג'ונת'ן כהן, לא דיבר עם הכתבים אחרי ההצבעה. גם התייחסות לעבודת בית הדין הפלילי הבינלאומי במאבק בפשעי אלימות מינית רוככה כדי לקבל את התמיכה של וושינגטון, שאינה חברה במוסד.

לקריאה נוספת בנושא:
האו"ם קורא לברוניי לבטל את החוקים החדשים: "אכזריים ולא אנושיים"
אחרי הגינוי האירופי: מועצת הביטחון דנה בריבונות ישראל בגולן
טראמפ מינה את שגרירת ארה"ב בקנדה למחליפתה של היילי באו"ם

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נואם בוועידת מינכן לביטחון, 16 בפברואר 2019. רויטרס
בבית הלבן מרוצים. פנס/רויטרס

השגריר הצרפתי פרנסואה דלאטרה תקף את ארצות הברית במהלך הדיון במועצה בת 15 המדינות, שחמש מהן - כולל ארצות הברית וצרפת - בעלות זכות וטו. הוא אמר כי לנשים ונערות שסבלו מאלימות מינית במהלך סכסוך יש את הזכות להפסיק את ההיריון שלהן. הצעות מ-2009 ו-2013, שכללו התייחסות לקידום בריאות מינית, התקבלו על ידי המועצה, אך הממשל הנוכחי כבר קיצץ מהכספים שהוא מעביר לאו"ם עוד ב-2017.

הוא האשים את קרן האוכלוסין של האו"ם ב"תמיכה, השתתפות וניהול של תכנית" המקדמת הפלות. האו"ם דחה את הטענות הללו. בשנה שעברה נכשל הממשל בשינוי הנוסח שהתקבל בהצעות שהתקבלו בעצרת הכללית על בריאות מינית, כמו גם במפגש של נציבות האו"ם על זכויות נשים בחודש שעבר.

"אף אחד לא יכול להפנות את גבו לנושא הזה", אמר כהן לפני ההצבעה. "זה דורש שיתוף פעולה מצד כל המדינות החברות באו"ם כדי לתמוך במאמצים להגנה על נשים, לספק דין וחשבון ולתמוך בשורדות", אמר.

13 חברות תמכו בהצעה, בעוד שרוסיה וסין נמנעו ואף ניסחו הצעה נגדית משלהן, שבסוף לא הועלתה להצבעה. הן חששו מהרחבת הפיקוח של האו"ם על אלימות מינית באזורי סכסוך.

ההצבעה התקיימה אחרי שמיעת תדרוכים של זוכי פרס נובל לשלום האחרון, נדיה מוראד היזידית ששועבדה מינית על ידי דאעש; הרופא הקונגולזי דניס מוקווג', שטיפל בנפגעות אונס; פעיל זכויות האדם הלובי אינאס מילוד, ופעילת זכויות האדם הבינלאומית אמל קלוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully