וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מינה את שגרירת ארה"ב בקנדה למחליפתה של היילי באו"ם

23.2.2019 / 1:30

נשיא ארה"ב הודיע על מינויה של קלי נייט קראפט, אשת עסקים בת 57 שתמכה בו במרוץ לנשיאות ומילאה תפקידים דיפלומטיים בממשל בוש. בשבוע שעבר פרשה מועמדותו של טראמפ הת'ר נאוארט, שהייתה אמורה להחליף את ניקי היילי בתפקיד. טראמפ: "תייצג את האומה ברמה הגבוהה ביותר"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) על מינויה של השגרירה בקנדה קלי נייט קראפט לשגרירה באו"ם. בכך היא תיכנס לנעליה של שגרירת ארצות הברית באו"ם הקודמת, ניקי היילי. קלי קראפט ובעלה ג'ו קראפט, מיליארדר בעל מכרות פחם בקנטאקי, תרמו כשני מיליון דולר לקמפיין הבחירות של טראמפ ולטקס ההשבעה שלו. הנשיא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "קלי עשתה עבודה יוצאת מן הכלל בייצוג ארצנו בקנדה ואין לי ספק שהיא תמשיך לייצג את האומה שלנו ברמה הגבוהה ביותר".

קראפט, בת 57, היא אשת עסקים שנולדה בקנטאקי ובשנת 2004 הייתה תומכת בולטת של נשיא ארצות הברית ג'ורג' וו בוש. הוא מינה אותה לחברה במשלחת ארצות הברית לאו"ם. בשבוע הראשון לתפקידה כשגרירה בקנדה בממשל טראמפ היא אמרה בנוגע לשינויי האקלים כי היא מאמינה ב"שני הצדדים של המדע".

עוד בוואלה! NEWS:
אנטישמיות באמסטרדם: אוהדי כדורגל ריססו צלבי קרס וכתובות נאצה
סבא"א: איראן עומדת במגבלות הסכם הגרעין מול המעצמות
היום שאחרי הנסיגה: ארה"ב תשאיר "כוח שמירת שלום קטן" בסוריה

שגרירת ארצות הברית בקנדה קלי קרפט בפגישה עם ראש ממשלת בקנדה ג'סטין טרודו ב-23 בנובמבר 2018. רויטרס
תמלא את תפקידה של ניקי היילי כשגרירת ארה"ב באו"ם. קראפט/רויטרס

בשנה שעברה הודיעה היילי על פרישה מתפקידה במפתיע, לאחר 18 חודשים בתפקיד ברקע ההערכות כי היא תשוב בהמשך לחיים הפוליטיים. בחודש דצמבר הצהיר טראמפ כי הוא ימנה במקומה את דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט במקומה, אך האחרונה הודיעה בשבוע שעבר כי היא מוותרת על המינוי.

בהודעתה טענה נאוארט כי היא פורשת לטובת משפחתה. "החודשיים האחרונים היו מפרכים עבור המשפחה שלי, ולכן אני מסירה את שמי לטובתה", אמרה. עם זאת, גורמים בקונגרס טענו כי מינויה היה צפוי להיתקל בקשיים בסנאט, בין היתר בגלל חוסר הניסיון שלה ודיווח ב"בלומברג" על כך שהיא ובעלה העסיקו מהגרת בלתי חוקית כמטפלת לידיהם ללא היתר.

עוד באותו נושא

"בשביל המשפחה": המועמדת של טראמפ לשגרירה באו"ם ויתרה על המינוי

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום מצב האומה. רויטרס
קראפט תרמה שני מיליון דולר לקמפיין שלו. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully