וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעריפת ראשים ובצליבה: סעודיה הוציאה להורג 37 אזרחים

הממלכה אמרה כי הנידונים למוות היו "טרוריסטים", וזו הייתה ההוצאה להורג הגדולה ביותר מאז 2016. אחת הגופות אף הוצגה על צלב. "ניסו להפיץ כאוס ופילוג דתי"

צילום: רויטרס

ערב הסעודית הוציאה להורג אתמול (שלישי) 37 אזרחים, שהורשעו בעבירות טרור. הם הוצאו להורג בעריפת ראשים, ואחת מהגופות אף הוצגה על צלב, בעונש חריג במיוחד גם במונחים של הממלכה המיישמת את ההלכה האסלאמית כלשונה.

"עונש המוות יושם על כמה פושעים שאימצו אידיאולוגיה טרוריסטית קיצונית והקימו תאי טרור כדי להשחית ולשבש את הביטחון כמו גם להפיץ כאוס ולגרום לפילוג עדתי", נמסר מסוכנות הידיעות הרשמית.

זאת ההוצאה להורג ההמונית הראשונה מאז 2016, אז הוצאו להורג 47 איש, כולל איש דת שיעי בכיר. העונש שהוטל עליו הוביל למהומות באיראן ובמדינות אחרות בעלות רוב שיעי, ומאז נותקו היחסים בין ריאד לטהראן.

לקריאה נוספת בנושא:
ארה"ב: לעולם לא נאפשר לסעודיה נשק גרעיני שיאיים עלינו ועל ישראל
גל מעצרים חדש בסעודיה של תומכי פעילות למען זכויות נשים כלואות
בכיר באמזון: הסעודים השיגו גישה לטלפון של ג'ף בזוס

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן במהלך ביקורו בבייג'ינג, סין 22 בפברואר 2019. רויטרס
יורש העצר מוחמד בן סלמאן בבייגי'נג, פברואר/רויטרס

לפי ארגון אמנסטי, אחד מהמוצאים להורג היה רק בן 16 בעת מעצרו. עוד אמר ארגון זכויות האדם כי 14 אנשים מתוך הקבוצה הורשעו בעבירות הקשורות להשתתפותם בהפגנות אנטי-ממשלתיות.
ביום ראשון אמרה ריאד כי היא סיכלה מתקפה על מתקן ביטחוני מצפון לריאד, וארבעה מחבלים נהרגו. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שהאידיאולוגיה שלו שאובה מהאסכולה הווהביסטית הנהוגה בערב הסעודית, קיבל אחריות.

ערב הסעודית היא אחת המדינות בעלות שיעור הוצאות להורג הגבוה ביותר בעולם. הממשלה לא מפרסמת נתונים רשמיים, אך כלי התקשורת בממלכה מדווחים על הוצאות להורג באופן שגרתי. לפי אמנסטי, מתחילת השנה הוצאו להורג לפחות 104 אסירים בערב הסעודית, בהשוואה ל-149 בכל השנה שעברה.

ההוצאה ההמונית להורג נעשתה בזמן שבו הביקורת על מצב זכויות האדם בממלכה הסונית הולכת וגוברת, לאחר רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הטורקית באוקטובר האחרון. יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שבו המערב ראה בתחילת דרכו רפורמטור, נתפס כמי שתכנן את חיסול העיתונאי, שביקר את שלטונו. בריאד מכחישים זאת, אך הפרשה גרמה למתיחות בינה לבין ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה, אם כי ממשלו של דונלד טראמפ סיכל כמה מהלכים של הקונגרס להעניש את ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully